Toon posts:

HELP !!! HCC dagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, all,
Ik ben in paniek, wie kan mij helpen.
Ik ga morgen naar de HCC om een nieuwe pc te kopen.Het hoeft niet de goedkoopste te zijn, als er maar goede onderdelen in zitten.
Maar welk systeem moet ik aanschaffen?? Amd of Pentium? en op welk mobo. en welke videokaart??
Ik kan max 3.000,- betalen (m'n baas dan) en dat is zonder monitor.

alvast bedankt voor jullie WELKOME tips

grtz, Timo

Verwijderd

AMD Duron, Geforce 2 MX, en de rest zoek je zelf maar uit :)

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Neem van mij aan: als je niet veel verstand hebt van PC's koop je onderdelen dan niet op de HCC-beurs! Koop ze bij een bedrijf bij jou in de buurt (of via Internet) die goede kritieken op Tweakers heeft en voordelig levert.
Ongetwijfeld krijg je problemen (met bouwen/installeren) en dan kan je achteraf heel Nederland rondrijden om je spullen te ruilen/ter reparatie aan te bieden.
Je zult niet eens zo verschrikkelijk veel meer geld besparen als wanneer je gewoon goed zoekt via de Pricewatch op Tweakers.

Mijn advies voor PC-analfabeten: gewoon lekker rondkijken in Utrecht en ergens anders een compleet systeem kopen! :)

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
een Tbird of Duron (ligt aan geld wat je overhoudt :))
7200rpm schijf 30 of 40gb (groter als echt nodig)
sblive
geforce2 mx (ofzow)
netwerkkaart (lijkt me nie het duurste wat je nodig heb :))
evt modem
goeie speakers (die creative setjes zijn wel kewl (de FPS1000 heb ik zelf, wel kwaliteit alleen niet echt vermogen, FPS2000 of FPS1500 zijn wel betur en duurder geloof ik))
cdromspeler of dvd speler of beide (aopen of asus of pioneer)
cd recorder (plextor 12x10x32x of iets in die richting)

nog iets vergeten?

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:45

hilgo

Clear your mind of can't.

AMD cpu met een Abit, Asus of MSI bordje, 256 MB geheugen (Alleen omdat de prijzen nu zo laag zijn anders was het gewoon 128MB geworden), Geforce 2 MX kaartje, Soundblaster 1024 kaartje, 20 tot 40 gig HD, DVD spelertje (Pioneer schijnt goed te zijn) en een Plextor burner :9~ Volgens mij heb je dan alle belangrijke dingen :) Enne, als je er niet veel verstand van hebt raad ik je aan om iemand mee te nemen die dat wel heeft. (Zo ga ik morgen 3000 pieken van een collega uitgeven :D )

Discogs

Verwijderd

inderdaad, neem van mij aan, koop liever buiten de HCC, bij je in de buurt (je kunt voor max 3000 prima terecht) maar als je zonodig naar de hcc moet, ga dan op vrijdag, omdat dan het merendeel van alle nerds die gaan moeten werken/school, en koop bij een zaak die dicht bij je in de buurt zit en die betrouwbaar zijn.

Bv. Paradigit, Mycom, Chicon, SWW ...
je kunt ook ff naar shop surveys op tweakers kijken...

ik neem aan dat je je systeem voor kantoortoepassingen wil gebruiken (je hebt het over je baas) dus overdrijf niet op 3D-gebied, je kunt geld overhouden voor een grotere harde schijf, of evt. later een grotere monitor (zeer aan te raden). Ook zou ik over een natural-toetsenbord nadenken.
Een duron systeem die op 700 MHz draait of iets dergelijks lijkt me prima (Thunderbird is in dit geval geld in de sloot gooien) met minimaal 128 MB RAM, dat werkt lekker. :9~
tja en CDROM natuurlijk, netwerkkaart (combo, dan wel UTP only), soundkaartje (evt. onboard) ik zou in iedergeval bij een rustig standje om inlichtingen vragen, wat je nou precies wil. De verkoper zal dan, mits het rustig is, je vertellen wat de beste config is. maar in iedergeval 1 advies:

LAAT JE NIET TE DURE/ONZINNIGE SPULLEN AANSMEREN. Als je die 3000,- op moet maken (je hebt natuurlijk dit geld te besteden) ga dan voor wat meer processorkracht/geheugen/harde schijf/monitor, want daar heb je vooral mee te maken...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de adviezen,

Maar ik was deze keer van plan om een compleet systeem te kopen (moet helaas van m'n baas)
En nou kan ik mar niet kiezen tussen Intel en Amd.
Ik zie dat de meesten voor Amd zouden kiezen....
Wat betreft die videokaart had ik begrepen dat die MX kaart langzamer geheugen heeft??
klopt dat?

grtz, Timo

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
2 van de 4 pipelines zijn dichtgelast bij de MX.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 november 2000 21:14 schreef im_me het volgende:
AMD Duron, Geforce 2 MX, en de rest zoek je zelf maar uit :)
Is die Hercules kaart beter als de Guillemot??

grtz, Timo

• Final Frontier
  • Laatst online: 01-02 16:16
Dat is uiteindelijk hetzelfde bedrijf... Ik heb gehoord dat de Hercules kaarten nogal problemen hebben met de referencedrivers van Nvidia. De Hercules drivers schijnen wel goed te werken.

Als ik jou was, zou ik deze zoeken :
Gainward CardExpert Geforce2 MX Golden Sample 32 Mb AGP ! Deze heeft sneller geheugen als andere MX kaartjes. De Elsa Gladiac MX is ook een leuke. Rond de 350 - 400 gulden

"Commercie kills the scene" - I-f

• frennek
  • Laatst online: 02-12-2025
Die hercules kaart heeft betere 2D kwaliteit dan de andere dacht ik.

Dat verschilt ook nog per kaar en het 2D beeld bij de MX is niet altijd even goed :(.

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Je baas is een lul als je persé morgen je pc op de HCC moet kopen! Je krijgt er spijt van......

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEHH,,jongens er staan wel heel wta mooie systemen bij, maar hij heeft maar 3000 piek.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1