Toon posts:

Sessie object probleem Tomcat, Win XP -> Win 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem....

We zijn momenteel met 2 man bezig met een afstudeeropdracht.
Op het moment zijn we bezig met een stukje implementatie van een webapplicatie
Deze webapllicatie is opgezet m.b.v. het Model-View-Control-Dispatcher designpattern.

Als taal en platform gebruiken we; java (1.3.1 + servlets etc.) draaiende op een stand-alone Tomcat installatie (4.0.3) onder Windows XP Professional.

Het probleem is echter als je de webapp vanaf een machine met Win 2K bekijkt bij iedere request een nieuw sessie object wordt aangemaakt waardoor de objecten die in het vorige sessie object waren gestopt verdwenen zijn.
Onder Win XP hebben we dit probleem helemaal niet. Hier krijgen we het verwachte resultaat gewoon te zien..
Als we vervolgens de hele webapp naar de Win 2K machine zetten (zelfde tomcat, zelfde code), werkt alles wel, zowel op 2K, XP & 98 ??!!

Heeft iemand enig idee waar het nog aan zou kunnen liggen want wij zijn er zo´n beetje door 8)7

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Waarschijnlijk cookie settings in de browser op de win2k machine, want je sessie wordt aan een cookie geknoopt. Kijk daar eens naar?

FireFox - neem het web in eigen hand

Verwijderd

Topicstarter
Als dat zo zou zijn dan zou het ook niet moeten werken als je het systeem laat draaien op de 2000 bak, maar dan werkt het dus wel.
Daarbij komt dat er hier in dit kantoor waar wij werken 4 win 2000 systemen staan die allemaal hetzelfde reageren als Tomcat op Win XP machine draait en het vervolgens allemaal doen op het moment dat een Win 2000 machine de applicatie host...

Nog meer suggesties pleazz...

Verwijderd

Misschien op een andere XP machine /server hosten.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het project op een andere XP bak gezet met het zelfde resultaat.. bij Win 2K machines blijven de resultaten hetzelfde (iedere request nieuwe sessie objecten)....
Het blijft heel vreemd :'(

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

Het helpt jou niks maar ik kan je wel melden dat we bij ons de meeste Jboss+Tomcat draaien op windows 2000 machines, zonder centje pijn. Dus het heeft niet iets algemeen met windows 2000 te maken, maar toch specifiek in jullie situatie.

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. het lijkt erop dat we maar weer over moeten naar win 2000.. *zucht* weer een middag herinstallatie.
Ik hoop wel dat iemand mij ooit nog een antwoord kan geven op dit probleem want anders zou het betekenen dat het systeem alleen maar op 2K machines kan draaien.
Nou ja, in ieder geval bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. we hebben gevonden wat het was, echt te vaag...

Ik had in mijn computer naam een _ (underscore) gebruikt en op een of andere manier kon tomcat / windows / wie weet wat er niet mee overweg.
Hierdoor werd dus bij iedere request een nieuw sessie object gemaakt..

Jeez.. dat heeft weer 4 dagen gekost.... :'(

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

Dat meen je niet... extreem vaag i.d.d. volgens mij is een underscore gewoon een geldig karakter in een hostname. Blij dat je het gevonden hebt!
(zou het iets te maken kunnen hebben met een verschil in DNS namen en WINS namen??)

Pagina: 1