Toon posts:

Kobishi router probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik heb vanmiddag een Kosbishi router met ingebouwde 4-poorts switch gekocht.

Ik had al een netwerk waar bij 1 van mijn 2 pc's als server (met softwareproxy)het internet deelde. Maar aangezien dat we zonder dat die pc aanstaat ook op de ander willen internetten heb ik dus een router gekocht.

Thuis gekomen, ik uitpakken, handleiding doorgenomen. En alle kabels aangesloten. In de handleiding staat dat alle pc's in de tcp/ip instelling "ip toewijzen"moeten krijgen, ik gedaan. Toen ben ik via me browser (na enige moeite) op de instellingen pagina gekomen. Ik heb een Alcatel Speed touch Home ISDN modem (ADSL). Dus ik koos voor de PPtP modemoptie. Dan krijg ik dit scherm
(klik link) http://members.lycos.nl/smzweep/ip%20adress.jpg

Mijn modem kon ik pingen (adres was 10.0.0.138) en ik moest (in de tcp/ip instellingen) me pc het ip 10.0.0.150 geven. Dit is de situatie nu maar kan nog steeds niet op internet via de modem.

Wie kan me helpen? De search funcite biedt ook geen uitkomst.

Verwijderd

http://members.lycos.nl/smzweep/ip%20adress.jpg = goeie link :)

Waarom je pc handmatig een ip geven? er zit toch wel een dhcp functie in dat ding?

Verwijderd

je router zal dat 10.0.0.150 ip moeten krijgen en het vpn moeten opbouwen door jouw (waarschijnlijk) meer dan een jaar oude alcatel. Aan de binnenzijde van de router zal je een andere ip-reeks moeten gebruiken (b.v. 192.168.168.0) anders kan ie niet routeren en daar ook dhcp (uitgedeld door je router) op moeten zetten.

een koshibishu router?????

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, precies dat is de goeie link, thx!

Neej dat handmatig ip geven was toen ik nog geen router gebruikte/had.

En over dat dhcp? Geen id wat het precies is, maar ik heb het wel ingesteld onder hetzelfde ip als dat ik de router aanspreek via mn browser.

Dan nog iets op me andere pc heb ik XP home edition staan. Daar had ik eerst de tcp/ip instellingen van me vorige netwerk instaan. Ik kon dat protocol niet verwijderen dus ben ik in de eigenschappen alles qua DNS etc. gaan uitzetten. En het automatisch toewijzen van ip aangezet.

Dan kom ik nog iets tegen dat is ook bij de tcp/ip instellingen en dat is. Dat er een op de een of andere manier daar dat er een DHCP staat ingesteld alleen er zijn geen opties. (eigenschappen van tcp/ip > geavanceerd bovendste tabel)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 18:45:
je router zal dat 10.0.0.150 ip moeten krijgen en het vpn moeten opbouwen door jouw (waarschijnlijk) meer dan een jaar oude alcatel. Aan de binnenzijde van de router zal je een andere ip-reeks moeten gebruiken (b.v. 192.168.168.0) anders kan ie niet routeren en daar ook dhcp (uitgedeld door je router) op moeten zetten.

een koshibishu router?????
Ja de modem is idd meer dan een jaar oud. En wat ik nu van jouw verhaal begrijp is dat ik een vpn moet aanmaken? Dat ik als ik over de router ga een andere soort ip-reeks moet gebruiken/maken?

En wil je me vorige bericht nog even lezen.

Het is een Kobishi router mijn fout ;)

Verwijderd

je vorige (internet-deel)-pc bouwde waarschijnlijk een vpn op naar mxtream, niet?
en dan inloggen met pietjepuk@providernaam-basic-adsl en ww?

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt

Dat waren de instellingen op de server pc en dan had ik zo'n software proxy, werkte wel voor surfen maar voor de rest niet.

Verwijderd

je huidige router moet dat dus nu gaan doen (ik neem tenminste aan dat ie geen poortje heeft met daar adsl op) .

Waarschijnlijk is het zoiets als pptp dan inlognaam en wachtwoord (zie boven) je legt dus een pptp tunnel door je modem naar het kpn adsl netwerk.

Op de binnekant regel je dat hij ip-adressen uitdeelt (dhcp) aan je pc's in de 192.168.168.0 reeks(niet in de 10.0.0.0 reeks!!!)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heeft ie nu gedaan, hij heeft nu een ip pool aangelegd die van ***.***.***.100 naar ***.***.***.900 gaat. Maar ik weet niet precies welke pc welk ip heeft.

En ik heb ook nog steeds niet die andere pc met de router kunnen laten communiceren dmv ping of het ip in de browser te typen. Ondanks dat ik de instellingen ip automatisch toewijzen gewoon aan heb staan en hij het moet doen.
Pagina: 1