Toon posts:

[JS] Quotes plaatsen om ieder attribute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpele WYSIWYG editor in HTML. Wat deze editor voor uiteindelijke code produceert moet XHTML compliant zijn. De standaard html code die IE genereert is dat niet oa sommige attributes zijn niet gequote.

Nu kun je (recursief) door de objecten structuur heenlopen, en voor ieder object een string genereren. Zo kun je XHTML compliant code maken. Dit doe ik nu ook, je maakt sluitende tags etc.

De attributes kopieer ik nu door voor het object zijn attributes collection te pakken. Dan loop ik ieder attribute af en kijk of die specified(dit is een propertie van een attribute) is. Zo ja dan zet ik hem in de string anders niet.

Die attributes collection is static, daar staan alle attributes in, ook de niet gebruikte. Dat controleer ik dus met die specified. Maar dit is erg traag daar je over echt veel attributes moet lopen(keer het aantal objecten).

Ik kan natuurlijk ook de atteribute string uit de outerHTML kopieren, maar dan heb ik de quotes weer niet. Dit kun je allemaal wel parsen etc, maar daar wordt het ook niet sneller van...

Weet iemand hoe ik makkelijk de quotes om de waarden van die attributes heen kan zetten als ik die in een string heb(misschien een regEx, het lukt mij niet om daar een regex voor te maken)? Of misschien weet iemand anders een functie die XHTML code kan genereren in IE.

Ik heb gezocht, maar geen bevredigende resultaten gevonden, zo niet niks.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

crisp

Devver

Pixelated

HTML tidie-er
hier zit oa in wat je wilt (quotes om attributen heenzetten) - sterker nog, de meeste attributen vervangt hij door inline css.
Hij is nog lang niet perfect - sterker nog: het is gewoon 1 aaneenschakeling van regexps :P ; op het moment ben ik daarom bezig met een stackbased versie die ook onafgesloten tags af kan sluiten. Ook de indenting levert nog wel eens problemen op (images in table-cells).

[ Voor 34% gewijzigd door crisp op 15-05-2003 19:00 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er goed uit crisp!

Wat bedoel je eigenlijk met een stackbased versie? Deze sluit toch ook onafgesloten tags af? Of heb je het dan over een span bijv die nergens wordt afgesloten?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 19:06:
Ziet er goed uit crisp!

Wat bedoel je eigenlijk met een stackbased versie? Deze sluit toch ook onafgesloten tags af? Of heb je het dan over een span bijv die nergens wordt afgesloten?
ik heb het dan over tags die in HTML4 niet afgesloten hoeven te worden zoals bijvoorbeeld de <p>, <li>, <option> en zelfs de <tr> en <td> tags.
Ik ga dus wel uit van valide HTML4 input, en probeer daar valide XHTML van te bakken.
Wat er al wel inzit is dat single tags zoals <br> worden omgezet naar <br />
Stack-based geeft je echter inzicht in de nesting, waardoor je gewoon meer kan doen dan met regexpen alleen :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Wat is stack-based dan? Ik begrijp de term niet. Dat je recursief over alle elementen loopt?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

stack-based is als een stapel borden...je legt 1 bord neer ( tag ) en dan als je dan een nieuwe tag tegenkomt dan leg je er een bord bovenop, kom je de bijbehorende sluittag tegen dan haal je het bord er weer af.....dat principe ( FILO ) wordt gebruikt bij zogenaamde stack-based parsers

"You're only as good, as what you did last week."

Pagina: 1