[debian]root probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 09:17
Beste leden,

ik heb een vrij gek probleem, ik heb net op mijn server mijn root wachtwoord
gewijzigd en daarna gereboot (niet omdat dat wachtwoord, andere reden) maar
nu kan ik op geen enkele manier meer inloggen met root.

Hoe kan ik root 'rooten', oftewel daar toegang krijgen?

Ik draai Debian, maar het gekke is, geen enkele service draait...

Oh, en ik kan alleen toegang krijgen via SSH, want hij staat 'ver weg' :)

[ Voor 12% gewijzigd door simon op 15-05-2003 17:48 ]

|>

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Normaal gesproken fix je zoiets door een bootcd te pakken, je systeem te chroot'en en dan het password te veranderen. Dat is echter via een remote shell wat lastig. ;)

Ik wil niet al te duidelijk zijn (he wilke ;)), maar je *zou* even de bugtraq mailinglist door kunnen kijken of er misschien een tip staat hoe je remote ook zonder wachtwoord erin komt. Hint: ptrace.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 09:17
sebas schreef op 15 mei 2003 @ 17:54:
Normaal gesproken fix je zoiets door een bootcd te pakken, je systeem te chroot'en en dan het password te veranderen. Dat is echter via een remote shell wat lastig. ;)

Ik wil niet al te duidelijk zijn (he wilke ;)), maar je *zou* even de bugtraq mailinglist door kunnen kijken of er misschien een tip staat hoe je remote ook zonder wachtwoord erin komt. Hint: ptrace.
Ik heb gezocht op ptrace maar echt veel waarmee ik kan kom ik niet uit, zou je me nog zo'n stille 'hint' willen geven?

|>

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Simon schreef op 15 May 2003 @ 18:07:
Ik heb gezocht op ptrace maar echt veel waarmee ik kan kom ik niet uit, zou je me nog zo'n stille 'hint' willen geven?
Nee, we gaan je heir geen hack info geven. Je kunt via een aantal manier die bak weer onder je hoede krijgen, een ervan is hacken, de andere is de meest gangbare manier : toetsenbord erin pluggen, rebooten, en bij de lilo prompt intikken : 'linux single' o.i.d.

Dit probleem is trouwens al vaker voorgekomen..

Dicht.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.