Toon posts:

ICQ + Netwerk = :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij even een oplossing geven voor het volgnde probleem!

Ik heb hier een netwerk met de buur'n maar goed die lui zijn best wel icq verslaafd en kunnen dus nu via mijn pc op internet!

Maaar.......ICQ DOET UT NIET :'(

ik gebruikt sygate 4.0 internetten werkt wel maar icq dus niet.....van atguard mogen ze wel dus wat is nou het probleem!??@?@

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
bij icq moet je ff vuurmuur settings goed instellen...

Verwijderd

Stap maar over op Winroute, die geeft daar geen problemen mee. Alleen het ontvangen en versturen van files kan in het begin niet. Maar dan zoek je hier effe naar een onderwerp daarover, schijnt iets met portmapping (?) te maken te hebben. En dan lukt dat ook weer.

Verwijderd

Teer Sygate weg... dat suckt doubletime!!
voor ICQ tenminste..

Instaleer Internetshare voor windows.. dat kan alleen als je win98second edition heb of hoger.

Dan ga je naar de volgende URL:

http://www.practicallynetworked.com/sharing/icsconfig_maps.htm

en dan moet je daar nog maar eens verder kijken..:)

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21
gewoon het ip adres van je buren in je firewall op trusted zetten en hij werkt (bij mij wel)

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt bij mij dus niet!

dus ga dat andere maar eens proberen....heb inderdaad 98se

Verwijderd

Gebruik I-shar werkt perfect of Winrouteris ook goed

Verwijderd

je moet idd icq (incoming) poorten op je router forwarden naar je eigen pc. Met winroute kan dat super gemakkelijk. Ik zou poort 20000 tm 20019 (tcp) nemen. Die moet je vervolgens instellen bij icq(preferences, connections, user)

Verwijderd

Ik kan het fout hebben maar volgens mij bedoel je 2000 en 2019

Verwijderd

ICQ met je ook instellen zodat ie je proxyserver kan vinden, re-install icq op de PC van je buren, laat ICq connectie proberen te maken... Dat lukt um niet-> dan kun je uit 3 opties kiezen (weet niet de namen meer) maar daar kun je ook je connectie instellen

Zo zou ut moeten lukken (hier ook oppie toppie gegaan!)

Verwijderd

gewoon linuxservertje en dan icq instellen op 'achter een firewall ' 8-)
Pagina: 1