Toon posts:

epia m9000 geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedemiddag,

ik heb hier net een m9000 gekregen van een kennis van mij, voor een zacht prijsje dan, en ik heb daar een ddr reepje ingestopt die op 333Mhz loopt terwijl dat bordje eigenlijk maar 266Mhz aan kan.

dat leek me geen probleem dus ik dat ding erin douwen, aansluiten allemaal. en nee hoor.

geen beeld,
en ook geen gepiep of niets van dat plankje.

dus nu alles los gehaald allen plankje met voeding en geheugen, ook niets.
plankje zonder geheugen. ook helemaal niets, geen piep of wat dan ook.

wat is volgens jullie het probleem hier???

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Misschien afgezet :X ?

Ding is dus al kapot bij voorbaat ...

Probeer eens een cmos clear .

Verwijderd

Topicstarter
hij komt nieuw uit de verpakking,
en cmos clear al gedaan, dmv jumper. was ik vergeten te zeggen,
mischien nog een idee?
mischien is hij dan toch kassie wijlle? (als je dat zo schrijft)

Verwijderd

hmz ik heb ook een epia m9000 en daar zit ook 333Mhz geheugen in van een goedkoop merk, en dat werkt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 17:23:
hmz ik heb ook een epia m9000 en daar zit ook 333Mhz geheugen in van een goedkoop merk, en dat werkt wel.
ja heb er ook 256mb voor 30 euro in gedaan, maar toch wil hij niet echt werken. hij piept ook niet, fan gaat wel draaien dus dat is het probleem niet, maar verder nada?

heb je mischien nog eerst iets gedaan voor het laten werken van het beeld??

Verwijderd

En de cmos clearen door het batterijtje er ff uit te halen, wil ook nog wel een es helpen... en anders alles eraf halen (zit nie veel op zo'n ding) maar ide en fdd appaatjes dus.

Verwijderd

Topicstarter
nou maar eens dan batt. eruit halen voor 5 minuten, en kijken wat hij dan doet...
hebben jullie dat nou nooit, heb je een nieuw speelgoedje qua pc of onderdeel ervan en dan werkt het niet.
Balen, maar shit happens

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 16:43

DaRoot

Some say...

Probeer eens een PCI-videokaart erin te stoppen? Misschien is de onboard VGA defect.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 17:26:
heb je mischien nog eerst iets gedaan voor het laten werken van het beeld??
Nee het ding werkte "out of the box", ik heb alleen een voeding aangesloten, hdd'tje en dat geheugen erin gedaan. Mja de voeding kun je misschien ook nog wel ff controleren en probeer eens een ander reepje geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
goed idee, niet eens aan gedacht stupit

Verwijderd

Topicstarter
nou helaas dat helpt ook niet,
dan vrees ik toch een beetje het ergste...

dus nu het volgende gedaan:

cmos clear :jumper, batt.
geheugen eruit:
alles los gehaald:zelfs toetsenbord en muis
andere videokaart erin

en nog geen piepje of beeld

iemand nog het gouden idee
???????

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Dan ben ik toch bang dat het geheel is overleden. Kan gebeuren. Heb zelf eens gehad dat een voeding van me overleden is, toen ie van de ene naar de andere kast werd overgezet. Aan de kasten ligt het niet, alle voedingen werken er normaal in. De voeding heb ik los getest, zo dood als een pier. Helaas pindakaas. Was gelukkig nog wel garantie.

Denk dat op jouw M9000 nog wel garantie zit, toch?

Verwijderd

Topicstarter
ja, moet wel iets te regelen zijn, maar is toch vervelend.

thanks allemaal

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Vast wel...

Gezien je sig ga je er een HomeTheatre PC van maken? Zou je als het zover is het eindresultaat willen posten? Ben altijd erg benieuwd naar dit soort projectjes...

Verwijderd

Een vraagje.
geeft hij geen beeld op de tv of geeft hij geen beeld via VGA ?

Want in mijn ervaring geeft hij geen beeld aan de VGA als de tv is aangesloten bij opstarten (misschien ook omgekeerd)

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 19:39:
Een vraagje.
geeft hij geen beeld op de tv of geeft hij geen beeld via VGA ?

Want in mijn ervaring geeft hij geen beeld aan de VGA als de tv is aangesloten bij opstarten (misschien ook omgekeerd)
Nou, de meeste vga-kaarten met tv-out die ik ken, doen gewoon allebei hoor... Sowieso de standaard Geforce2MX/Geforce4MX kaarten. Heb hier ook een Ati Rage Pro II AGP met tv-out... gewoon beide uitgangen tegelijk.

Verwijderd

maakt iet niet ergens sluiting met je case??? of ergens een stuk vuil/stof?

goed zoeken, en plaats em desnoods even opnieuw

Verwijderd

DaRoot schreef op 16 May 2003 @ 22:51:
[...]

Nou, de meeste vga-kaarten met tv-out die ik ken, doen gewoon allebei hoor... Sowieso de standaard Geforce2MX/Geforce4MX kaarten. Heb hier ook een Ati Rage Pro II AGP met tv-out... gewoon beide uitgangen tegelijk.
Mjah, bij een Epia zit het een beetje anders. Aangezien deze ook met tv-out opstart. Dus als je hem aanzet en er zit een tv aan zie je ook de bios animatie. Bij de meeste videokaarten wordt de tv-out pas ingeschakelt als de drivers geladen zijn.

Lijkt me wel een verschil in te zitten. En misschien heeft de topicstarter er iets aan.

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 20:27
Ik weet dat het laat is, maar heb je nog nieuws?

Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem. Bord is na 2 uur idle linux spontaan opgehouden..

---

Pagina: 1