Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Zie topictitel...

Is het dus mogelijk om bijv. TomTom of NAVMan op de HP 1915 PDA te draaien?

volgens de website van HP niet, maar de organiser is nieuwer dan bijv. de oude compaq H3660, en die kan het wel.

Waarom de 1915 niet??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Ik lees net op een ander forum dat GPS niet zal werken op de HP 1915, omdat deze PDA geen CF slot en geen seriele aansluiting heeft.
De enige GPS-modules die er op de markt zijn, zijn ofwel CF ofwel serieel.

Het zal dus niet gaan werken.

Wel heeft de HP 1915 een SD/IO slot, waardoor je dus een apparaat op de SD slot kan aansluiten.
Als je dus een GPS-module zou kunnen vinden die op de SD slot aangesloten kan worden, dan zou het wel kunnen gaan werken.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

idd. Op de 1915 kan normale GPS-dingen niet geplaatst worden omdat de sloten ontbreekt. Ik weet even niet meer of het bluetooth had (geloof ik niet) anders kon je gewoon de BT-GPSmuis van TomTom halen, problemen opgelost.

(SD-BT-kaart bestaat trouwens ook. GPS-SD-kaart... geloof het niet)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
maar de nieuwe serie van Compaq Ipaq (3900-serie) hebben toch ook geen CF meer? maar toch ook allen SD ??

zal TomTom er mee komen? of een andere firma?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
De 3900 serie heeft volgens mij wel een seriele aansluiting waarop de GPS dan aangesloten kan worden.
Er zijn meerdere PDA's zonder CF slot, maar wel met seriele slot.
1 van de 2 moet minimaal aanwezig zijn om een GPS op aan te kunnen sluiten.

En zoals athlonkmf al zei : Bleutooth is eventueel ook een optie (mits het aanwezig is op je PDA).

De 1915 heeft echter ook geen BT, dus zul je een SD-BT kaartje moeten kopen en dan vervolgens de BT-GPS van TomTom.
Dat zou volgens mij moeten gaan werken.

Wil je het zeker weten, mail dan ff naar TomTom.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vergeet hierbij niet dat je voor de software én dan in het bijzonder de mappen die je wilt gaan gebruiken een flinke hoeveelheid opslagruimte nodig hebt. Als je enige uitbreidingsslot wordt ingenomen door een SD-gps'je ben je dus afhankelijk van het interne geheugen van je PDA (in dit geval de 1915). Dit limiteert de mogelijkheden van je software!

Dit alleen is voor mij al reden genoeg om te gaan voor bijv. de Acer n10 die zowel CompactFlash als Sd heeft. Daarnaast zijn SD-uitbreidingen op dit moment nog erg zeldzaam en duur.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10 14:29
Ik weet dat deze 2 weken oud is , maar wil toch even laten weten dat het iemand gelukt is !

Gaat via de Ir poort !

Hier is de link : http://forum.pocketpc-clu...ead.php?s=&threadid=14906

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

Op deze site staat alles prachtig beschreven en je kan ook kant en klare printjes kopen.

http://www.gps.tripod.com/gps-1915.htm

Ik denk dat ik ook ga proberen te bouwen. Zijn er mensen die dit ook al hebben gedaan ?

Verwijderd

Ik kan me vergissen hoor, maar ik geloof niet dat de 1915 een SD I/O slot heeft, maar gewoon een normaal SD slot, niet geschikt voor SD apparaten, alleen geheugen.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Misschien een leuke tip voor alle 1915 bezitters:

http://www.mijnwinkel.nl/...p=HI-204S_GPS&_hidemenu=1

Artikelnummer 0401:
Een complete kit voor GPS / TomTom op de Ipaq 1915 :) (behalve TomTom software dan nog ;)) Heb goede ervaringen ermee gehoord!

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

*schopje*

Ik heb een iPAQ 1915 gekocht (tweede hands) en daar bij de volgende kit:

Afbeeldingslocatie: http://www.haicom.com.tw/images/carholder.jpg

Het is geschikt voor alle iPAQ 19xx modellen, dus ook voor de iPAQ 1015. Echter krijg ik de GPS ontvanger niet geactiveerd. Ik beken eerlijk dat ik absoluut niet weet hoe ik de GPS ontvanger moet activeren en hoe ik TomTom moet instellen voor deze configuratie. Heeft iemand een dergelijke combinatie in zijn bezit? En hoe heb je deze werkend gekregen? Het moet mogelijk zijn want ik veel advertenties op internet waar deze combinatie als nieuw wordt verkocht. De truc voor de iPAQ 1915 zit het hem in de IrDA transciever, deze lost het probleem op van het missen van een seriele aansluiting.

Maar wie o wie kan mij hier bij helpen? Ik heb helaas geen boekjes bij het geheel, de persoon waarvan ik het gekocht heb kan deze nergens weervinden. Heb enkel de doos van de GPS kit en de aanschafbon. Help... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 02-11-2005 21:43 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Han schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:41:
*schopje*

Ik heb een iPAQ 1915 gekocht (tweede hands) en daar bij de volgende kit:

[afbeelding]

Het is geschikt voor alle iPAQ 19xx modellen, dus ook voor de iPAQ 1015. Echter krijg ik de GPS ontvanger niet geactiveerd. Ik beken eerlijk dat ik absoluut niet weet hoe ik de GPS ontvanger moet activeren en hoe ik TomTom moet instellen voor deze configuratie. Heeft iemand een dergelijke combinatie in zijn bezit? En hoe heb je deze werkend gekregen? Het moet mogelijk zijn want ik veel advertenties op internet waar deze combinatie als nieuw wordt verkocht. De truc voor de iPAQ 1915 zit het hem in de IrDA transciever, deze lost het probleem op van het missen van een seriele aansluiting.

Maar wie o wie kan mij hier bij helpen? Ik heb helaas geen boekjes bij het geheel, de persoon waarvan ik het gekocht heb kan deze nergens weervinden. Heb enkel de doos van de GPS kit en de aanschafbon. Help... :P
Je stelt in TomTom gewoon in dat je een "andere" bedrade gps hebt, dan de baudrate (4600 meen ik is het vaak) en dan als port Native Ir. Dan werkt het hoor :) Veel kan er niet mis in gaan.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 20:05

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Let ook wel even op dat je "incoming IR beams" uit moet zetten (uit ja ! :+)

Heb zelf de combo ook met Tom Tom 5, hierna selecteer je in Tom Tom gewoon een andere GPS en kies je voor Native IR. Baudrate hoef je niet op aan te passen.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

• Han
  • Niet online

Han

Ah.. ok. Ik ben al weer gerust. Werken jullie ook via die IrDA transciever? Wat doet dan ding? Gaat er een lampje branden als deze werkt? En hoe zit het met de IR ontvanger op de iPAQ? Als ik mijn GSM, een SE K700i met Infra-rood aan, naast de iPAQ leg dan vindt hij hem niet. Het lijkt wel of de IR poort niet aan staat. Ik baal er gigantisch van dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit, en geen software. Zou het liefst het hele apparaat opnieuw willen installeren, maar ja, dat gaat dus niet.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

Bump :P

• Han
  • Niet online

Han

Ik blijf met de zelfde vraag zitten:

Hoe weet ik dat de Ir-reciever van mijn iPAQ werkt? Als ik mijn GSM, een SE K700i met Infra-rood aan, naast de iPAQ leg dan vindt hij hem niet. Het lijkt wel of de IR poort niet aan staat. Ik baal er gigantisch van dat er geen software bij zit. Zou het liefst het hele apparaat opnieuw willen installeren, maar ja, dat gaat dus niet.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 19:43
Han schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:12:

Hoe weet ik dat de Ir-reciever van mijn iPAQ werkt? Als ik mijn GSM, een SE K700i met Infra-rood aan, naast de iPAQ leg dan vindt hij hem niet. Het lijkt wel of de IR poort niet aan staat. Ik baal er gigantisch van dat er geen software bij zit. Zou het liefst het hele apparaat opnieuw willen installeren, maar ja, dat gaat dus niet.
Is je probleem inmiddels opgelost?Ik heb namelijk ook een 1915, en zou graag hiermee internetten via mijn E700, ik kan wel bestanden vanaf de E700 sturen(visitekaartjes e.d) maar andersom gebeurd er nog niks.

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 20:05

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Han schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:12:

Heb je een digitale camera ? Zo ja zet je IRDA aan en richt je lens erop, als het goed is zie je op het LCD van je digi of je IRDA functioneert. Een iPAQ kan je trouwens ook een hardreset geven dan staat alles weer lekker in factory settings

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Pagina: 1