Toon posts:

[Mysql] Schade aanrichten met iemand anders mysql gegevens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat iemand anders mijn mysql gegevens heeft (db_name,db_user,db_passw), het leek me logisch om dit zo snel mogelijk te veranderen en heb dit dus aangegeven maar dit duurt echter een paar dagen.

Mijn vraag is hoe iemand met mijn mysql gegevens schade kan aanrichten aan mijn database (DEL?) Ik zie niet in hoe je dit kunt doen als je geen files naar mijn webserver kan uploaden.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:19
Als iemand kan inloggen als administrator op je DB, dan kan hij toch wel DROP DATABASE, DROP TABLE, DELETE .... doen als hij daar rechten voor heeft.

https://fgheysels.github.io/

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:32

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

whoami schreef op 15 May 2003 @ 16:54:
Als iemand kan inloggen als administrator op je DB, dan kan hij toch wel DROP DATABASE, DROP TABLE, DELETE .... doen als hij daar rechten voor heeft.
en anders zijn er wel weer trucjes om aan die rechten te komen mochten er wat gaatjes in je db zitten :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Als je op een "normale" hoster zit en je hebt geen PHPmyadmin geinstalleerd oid kun je waarschijnlijk weinig uitrichten omdat je geen toegang hebt tot de mysql shell.

Wat je zelf dus al kunt doen is phpmyadmin onbruikbaar maken tijdelijk.

Bij mijn hoster, alphamega kan ik trouwens gewoon zelf gebruikers aanmaken, kan je dat niet doen, dan maak je gewoon een nieuwe met een nieuw wachtwoord aan.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Wat je zelf dus al kunt doen is phpmyadmin onbruikbaar maken tijdelijk.
Maar wat te doen wanneer de host ook locale applicaties toegang biedt tot MySQL? Dus bijv. MySQL-Front e.d. ?

Daarnaast vindt ik het eerlijk gezegd een beetje raar dat het wijzigen van je gegevens enkele dagen moet duren, vooral gezien de situatie!
In ieder geval is het zeker mogelijk schade aan te richten aan de gegevens van je db en voor zover nodig raad ik je dan ook aan een backup van deze gegevens te maken ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones