Vreemde problemen met spellen, gaan te snel

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Ik heb een raar probleem met sommige spellen, soms dan gaan ze veel te snel :?

Bijvoorbeeld, ik heb gister Enter The Matrix geinstalleerd en even een stukje gespeeld, aan het begin moet je kiezen voor een character en dan begint er een in-game cutscene te spelen, alleen voordat de stemmen afgespeeld worden is de cutscene al zowat afgelopen en sta ik in het spel. Het is een behoorlijk lange scene maar bij mij duurt ie 10 seconden ofzo :? Sommige in-game filmpjes hebben dit wel en andere weer niet, ik zou echt niet weten waar ik dit moet zoeken.

Dit probleem heb ik ook gehad met Day of Defeat. Als ik dan ging spelen leek het net of ik een hyperspeed cheat had ofzo, kon binnen 2 seconden een clip leegschieten!! Als ik alleen "fire" klikte was ik een halve klip kwijt!

Wie weet waar ik dit in kan zoeken?

Specs:

AMD Athlon 1000@1330
384 MB Ram
Abit KT7A
40 GB + 120Gb Maxtor
Creative Soundblaster Live!
3Com netwerkkaart
MSI Geforce2 Ti 64Mb

Hail to the king baby!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je met het overclocken ook je PCI en AGP bus hebt overclocked, en dat door de "vreemde" timing het zaakje nu een beetje te snel loopt...

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Move > Spielerij - Problemen & Vragen

Overigens lijkt me dat je alleen client side zo snel schiet.... toch ? :o

• urk_forever
M@NIC schreef op 15 mei 2003 @ 16:52:
Move > Spielerij - Problemen & Vragen

Overigens lijkt me dat je alleen client side zo snel schiet.... toch ? :o
Jupzz, als ik zo snel ga zie ik ook geen Nazi's ;) trouwens

Hail to the king baby!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb ooit eens iets soortgelijks gehad met Harley Davidson, Road to Sturgis (op me 486).
Toen ik die speelde op mijn Pentium 60MHz, vloog het er ook overheen.

• urk_forever
Nou ik heb even wat dingen geprobeerd, DirectX opnieuw geinstalleerd, nieuwe drivers voor de video kaart, AGP4X uitgezet in de bios maar het wordt steeds vreemder.
De eerste 20 seconden van de filmpjes gaan goed alleen dan in eens gaat alles veel sneller maar het gaat ook weer terug naar de normale snelheid, alleen dan loopt het geluid weer achter :? , ik snap er iig niks van!
Heeft iemand van jullie nog een goed idee?

Hail to the king baby!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
speel je met cd? het kan zijn dat je cdrom speler kapot begint te gaan

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

vsync mischien :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Dat wil ik dan wel eens zien. V-Sync is een begrenzer, V-Sync zorgt ervoor dat je framerate niet over je refreshrate heen gaat waardoor tearing kan optreden. Een begrenzer kan natuurlijk nooit voor een versnelling van een spel zorgen.

The devil is in the details.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MaRc0 schreef op 17 mei 2003 @ 16:15:
[...]

Dat wil ik dan wel eens zien. V-Sync is een begrenzer, V-Sync zorgt ervoor dat je framerate niet over je refreshrate heen gaat waardoor tearing kan optreden. Een begrenzer kan natuurlijk nooit voor een versnelling van een spel zorgen.
ik wilde een tijdje terug quake2 spelen maar ze waren zo snel dat je al dood was voor dat ik kon bewegen :)
bleek dus dat ik v-sync uit had staan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• urk_forever
Tja, ik heb het spel net opnieuw geinstalleerd maar ik blijf dit probleem houden. Ik zou niet weten of vsync aan of uit staat

Hail to the king baby!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
chucky666 schreef op 17 mei 2003 @ 16:27:
[...]

ik wilde een tijdje terug quake2 spelen maar ze waren zo snel dat je al dood was voor dat ik kon bewegen :)
bleek dus dat ik v-sync uit had staan.
Dat zou kunnen, dat het spel wel goed speelbaar is met V-Sync aan. Ik dacht dat jij bedoelde dat V-Sync aan stond en dat dat het probleem kon zijn.
urk_forever schreef op 17 mei 2003 @ 16:42:
Tja, ik heb het spel net opnieuw geinstalleerd maar ik blijf dit probleem houden. Ik zou niet weten of vsync aan of uit staat
Bij je videokaartinstellingen kan je als het goed is instellen dat je V-Sync altijd aan wilt hebben, zo kan je testen of het dan wel goed loopt :)

The devil is in the details.

• urk_forever
V-Sync stond standaard aan dus die heb ik maar uitgezet maar dat werkte ook niet, het al gepatcht naar v1.52 en detonator v43.45 geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem, ik denk dat ik maar Win2000 opnieuw ga installeren

Hail to the king baby!

Pagina: 1