[XP] Probleem met Partities

Pagina: 1
Acties:

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Nou het begon zo. Ik ging een keer naar buiten en toevallig kwamen er wat buren langs. Ze hadden kleine kinderen bij zich en zoals kleine kinderen doen gingen ze wat met mijn PC klooien. Niet opstarten ofzo maar gewoon wat op toetsenbord typen enzo (normaal gesproken)! Maar dat hebben ze dus niet gedaan en gewoon geschopt tegen mijn systeemkast en toen ik mijn PC wou opstarten lukte het niet! Heb gecheckt en het bleek mijn harde schijf te zijn. Het was beschadigd. Toen heb ik alles geprobeerd maar hij wist niet meer wat voor een bestandssysteem het harde schijf had. En heb ik hem maar geformatteerd! (moest wel volledig doen want anders verandert hij het bestandssysteem niet!) Na formatteren kreeg ik me partities weer terug. Maar nou komt het probleem! als ik een partitie wil toevoegen, resizen, verwijderen of iets dergelijks dan geeft hij een fout aan. Ik doe het met Partition Magic 8.0. Ik heb scandisk zijn werk laten doen en andere schijfproggies en zij zeggen alleen maar dat er 16 KB beschadigd is! Ik heb ook op GOT gezocht maar geen nut. Google ook niet. Ik weet dat je met FDISK dat ook kan maar ben bang dat er iets fout gaat en ik PC weer moet formatteren! Kan iemand me helpen? :?

• serhat
Echt Niemand?
Modbreak:

Zie G33rt en verder ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done. Heb even wat meer geduld, je topic wordt vanzelf wel gezien. Ga niet zo snel schoppen... :)

[ Voor 93% gewijzigd door F_J_K op 16-05-2003 22:34 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
pas na 24 uur kicken :)

als je pech hebt is die 16KB je MBR, waardoor PM niet meer kan resizen. Ik heb iig ook iets dergelijks gehad en het opgelost door fixmbr in de recovery console te doen (2k of XP dus). Dat kan je altijd proberen :)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PM8 (DOS) werkt niet :? Maf, heeft me nog steeds niet in de steek gelaten...

Kijk hier eens download het tooltje van jouw fabrikant: BalusC in "OM FAQ / Beleid"#hddvaag

Doe dan eens wat testjes ... kijk wel uit want met die low-level format ben je al je data kwijt ;)

• serhat
@G33rt
Als ik FIXMBR doe staat er dat je dat alleen moet doen als je harde schijf niet meer toegankelijk is! En als het wel zo is het er een zooitje kan maken!

@ Mikejarod
Geen nut gehad. Maar toch bedankt!

btw ik heb ook gemerkt dat hij zegt dat mijn MBR geen standaard indeling heeft ofzo (zegt fixmbr) en een andere prog zegt dat hij het niet kan lezen. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door serhat op 16-05-2003 15:10 ]

• serhat
Iemand andere idëeen of moet ik toch die FIXMBR proberen????

• serhat
Echt niemanD :? 8)7
Modbreak:

Zie G33rt en verder ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done. Heb even wat meer geduld, je topic wordt vanzelf wel gezien. Ga niet zo snel schoppen...

[ Voor 89% gewijzigd door F_J_K op 16-05-2003 22:33 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Gewoon die FDisk uitvoeren en opnieuw indelen die hap. Natuurlijk moet je dan wel opnieuw formatteren maar die oplossing is natuurlijk wel de meest betrouwbare. Verder zou ik idd ook even met een tooltje van je (HD) fabrikant je disk checken op rare dingen.. Misschien ook nog even je case open maken en kabels aandrukken; je weet nooit hoe hard (en hoe lang) die kids hebben staan trappen!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

BalusC in "OM FAQ / Beleid"#hdddata ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 21:53 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Volgens mij gaat het hier niet om verloren data op een CDtje maar om een partitie op een HD die een beetje vast zit :/

Wees consequent, maar niet altijd

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
serhat schreef op 15 May 2003 @ 23:31:
@G33rt
Als ik FIXMBR doe staat er dat je dat alleen moet doen als je harde schijf niet meer toegankelijk is! En als het wel zo is het er een zooitje kan maken!

btw ik heb ook gemerkt dat hij zegt dat mijn MBR geen standaard indeling heeft ofzo (zegt fixmbr) en een andere prog zegt dat hij het niet kan lezen. 8)7
na 24 uur, niet 3,5 :*

maar goed, dat is echt bullshit. ik gebruik fixmbr en fixboot afschuwelijk vaak en het is nog nooit misgegaan. Die non-standaard slaat al helemaal nergens op, als je fixmbr doet en direct daarna nog een keer zegt ie dat nog steeds :+

• serhat
THNX G33rt nog niet geprobeerd maar heb geen andere keus moet het een keer doen! THNX m8!
Pagina: 1