[pilot] chat-helpdesk @ xs4all

Pagina: 1
Acties:

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
zojuist gelezen op de website van xs4all, ze gaan starten met een pilot.
Je krijgt een 1 op 1 chatsessie met een helpdeskmedewerker van xs4all en die gaat jou dan proberen te helpen het probleem op te lossen...
XS4ALL EXPERIMENTEERT MET CHAT-HELPDESK
Aankondiging
14 mei 2003

Als eerste helpdesk in Nederland, start XS4ALL een proef met webchat, een 1 op 1 chat functionaliteit. Via webchat kunnen klanten van XS4ALL online hun vragen stellen aan een medewerker van XS4ALL en krijgen zij direct antwoord via het scherm. Tijdens de pilot, die enkele maanden duurt en toegankelijk is voor alle abonnees, wil XS4ALL ervaring opdoen met de schaalbaarheid van het webchat systeem.
De webchat helpdesk is op werkdagen van 13.00 tot 17.00 uur bereikbaar via https://webchat.xs4all.nl (https://webchat.xs4all.nl) . De online gesprekken verlopen uiteraard over een secure verbinding. Nadat de chatsessie is afgesloten, kan de abonnee het chatverslag laten afleveren op een e-mailadres naar keuze.

De webbased helpdesk is een interessante aanvulling op de online helppagina's en de helpdesk van XS4ALL, die telefonisch en via e-mail bereikbaar is. Webchat is vooral interessant voor abonnees die e-mail problemen ondervinden, maar nog wel een werkende internetverbinding hebben, en voor technisch georienteerde klanten die snel een korte vraag willen stellen.

De zeer uitgebreide helpdeskpagina's (http://www.xs4all.nl/ helpdesk/ index.php3) van XS4ALL zijn toegankelijk voor iedereen. Abonnees kunnen voor ondersteuning bellen tegen normaal telefoontarief. De helpdesk is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 20.00 uur en in het weekend van 12.00 tot 17.00 uur.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
Xs4all was al uitgeroepen tot beste helpdesk, met dit erbij alleen maar beter :)

beter dan mijn vorige provider (casemaschaap..) moest je uren aan de telefoon, om tot de conclusie te komen dat je geen meter vooruit was gekomen :P

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

een beetje slimme heldesker kan je dan inzetten voor twee klussen tegelijk:

je laat hem chatten en je geeft hem een telefoon op zijn hoofd, dat is nog al een efficienty toename.

[ Voor 3% gewijzigd door aardbeix15 op 15-05-2003 15:48 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

aardbeix15 schreef op 15 May 2003 @ 15:47:
een beetje slimme heldesker kan je dan inzetten voor twee klussen tegelijk:

je laat hem chatten en je geeft hem een telefoon op zijn hoofd, dat is nog al een efficienty toename.
ik neem aan dat je dit als grap bedoelt want je wil geen antwoord hebben op een vraag die je niet gesteld hebt ...

een mens kan maar met 1 ding te gelijk bezig zijn .. .. en nee je kan niet 2 dingen doen .. das BS ..

btw een slimme helpdesker haalt uit 1 verhaal al zijn info ... de helpdesker is hopenlijk toch meestal slimmer dan die stomme klanten die niet het probleem aan kunnen geven en de "muis/pc/provider/etc" de schuld geven IPV ik ben te dom om een PC aan te raken

[ Voor 21% gewijzigd door vso op 15-05-2003 16:00 ]

Tja vanalles

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

@ vso, neen ik bedoelde het serieus, alhoewel de kans op fouten idd aanwezig is. Maar goed je zou kunnen testen hoe dat gaat. Doorgaans verloopt een chat niet zo bijster snel, zeker als je een n00b aan de andere kant hebt, in die pauzes kan je dan, mits je niet het chatprobleem aan het researchen bent, iemand te woord staan.

maar goed, voor in drukke tijden lijkt het me wel een leuk idee.

voor de duidelijkheid dus, misschien heeft vso me verkeerd begrepen. Hij fixt dan dus twee problemen van twee klanten.

[ Voor 14% gewijzigd door aardbeix15 op 15-05-2003 17:53 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• DrJamez
  • Laatst online: 11:48
Het komt mooi uit, ik stap namelijk net over op XS4all :)

Alleen pilot is onzin, Kabelfoon heeft het allang, alleen daar zit nooit iemand op de aangegeven tijden :( (vandaar de overstap)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Leuk! Ik heb hier zelf bij Earthlink al wel eens gebruik van gemaakt (Amerikaanse DSL provider) en ook mijn huidge provider (RoadRunner Cable) maakt hier gebruik van..... heb het alleen nog nooit nodig gehad :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
als eerste helpdesk? tijdje terug had ik problemen met superweb (goh!) en toen superhelp gesurfd en vanuit daar benk via de chat geholpen. ging erg goed!

CISSP! Drop your encryption keys!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

aardbeix15 schreef op 15 May 2003 @ 17:52:
@ vso, neen ik bedoelde het serieus, alhoewel de kans op fouten idd aanwezig is. Maar goed je zou kunnen testen hoe dat gaat. Doorgaans verloopt een chat niet zo bijster snel, zeker als je een n00b aan de andere kant hebt, in die pauzes kan je dan, mits je niet het chatprobleem aan het researchen bent, iemand te woord staan.

maar goed, voor in drukke tijden lijkt het me wel een leuk idee.

voor de duidelijkheid dus, misschien heeft vso me verkeerd begrepen. Hij fixt dan dus twee problemen van twee klanten.
helaas heb ik je goed begrepen, ik zit aan beide kanten (leuke verhalen overgehouden) en jij kan niet autorijden en computeren tegelijk. je kan wel meerdere klanten over de chat te woord staan. een ervaren IRC-er kan snel tikken en meerdere threads volgen
Door DrJamez - 15-05-2003 18:47
Het komt mooi uit, ik stap namelijk net over op XS4all

Alleen pilot is onzin, Kabelfoon heeft het allang, alleen daar zit nooit iemand op de aangegeven tijden (vandaar de overstap)
kabelfoon heeft 4-6 Wanna-be-helpdesk figuurtjes zitten (blauwe maandag helaas er gewerkt) en wie een helpdesk-figuur aan de lijn krijgt heeft geluk....(nu ja geluk) ze hebben 40.000 klanten .... helpdesk wordt zeer slecht van informatie voorzien. per dag bellen er 600 man waarvan 97% teleurgesteld zit te wachten op eventuele niet komende hulp .. daarnaast doet dezelfde helpdes de info-lijnen van fabelfoon. dus ....

als je IT-inhoudelijk genoeg weet of kennisen/vrienden hebt die het voor je doen zit je bij kabelfoon goed.

kabelfoon behandelt de tactiek van .. zolang het netwerk maar draait.. de klant .. als tie online kan is er geen probleem... Toch ?? |:(

nee ik ben ook overgestapt op Xs4all en gelukkig zeer tevreden. geen download limiet maar FUP zeer nette snelheiden en een uitgebreide helpdesk site voor eventuele hulp .. o ja ik heb ze 1 keer gebeld over een simple vraag betreft dsl modem van Advanced naar een "normal/modem" en ik had snel antwoord.

zeer content over xs4all. geen kwaad woord. (en ze hebben de grootste newssever van NL zelfs Europa geloof ik _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Tja vanalles

Verwijderd

XS4all is prima bedrijf alleen lullen ze een beetje met eerste chat-helpdesk. Ik kan voldoende bedrijven in Nederland bedenken die ook zoiets (al dan niet goed functionerend) bieden. :)

• DrJamez
  • Laatst online: 11:48
vso schreef op 16 May 2003 @ 09:53:
kabelfoon heeft 4-6 Wanna-be-helpdesk figuurtjes zitten (blauwe maandag helaas er gewerkt) en wie een helpdesk-figuur aan de lijn krijgt heeft geluk....(nu ja geluk) ze hebben 40.000 klanten .... helpdesk wordt zeer slecht van informatie voorzien. per dag bellen er 600 man waarvan 97% teleurgesteld zit te wachten op eventuele niet komende hulp .. daarnaast doet dezelfde helpdes de info-lijnen van fabelfoon. dus ....
Dan liegen ze nog ook. Ik heb meerdere keren met het info-nummer gebeld om een storing door te geven (het service nummer kost 0,22 euro p/m, dat doe ik dus niet om een fout van hun door te geven). En regelmatig zeiden ze tegen mij dat ik dan op de andere afdeling moest zijn en toch _echt_ het servicenummer moest bellen.

En trouwens, ik ben wel eens in discussie gegaan met een van de medewerkers, en hij zei dat 8 man helpdesk op 40.000 wel veel meer was dan de meeste andere providers hebben...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Het is gezellig chatten met die mensen :P Alleen duurt het een tijdje voor dat hij antwoord geeft. Maar wel een geweldig initatief.

• zwahiel
  • Laatst online: 20-05 12:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

XS4ALL was al de beste voor mij :) Maar dit is wel heel erg fijn! :)

Nu kunnen ze me stap voor stap een paar dingen uitleggen die ik graag zou willen weten mbt tot PN&S

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wat een rare tijden! ik zou chatten juist 's avonds doen..

• vso
  • Niet online

vso

tja...

DrJamez schreef op 16 May 2003 @ 13:34:
[...]

Dan liegen ze nog ook. Ik heb meerdere keren met het info-nummer gebeld om een storing door te geven (het service nummer kost 0,22 euro p/m, dat doe ik dus niet om een fout van hun door te geven). En regelmatig zeiden ze tegen mij dat ik dan op de andere afdeling moest zijn en toch _echt_ het servicenummer moest bellen.

En trouwens, ik ben wel eens in discussie gegaan met een van de medewerkers, en hij zei dat 8 man helpdesk op 40.000 wel veel meer was dan de meeste andere providers hebben...
----------fabelfoon in het echt----------------

DUH dat ze liegen !!!! meeste provideres (bv casema had 60 medewerkers op de 60.000 en dat met openingstijden van extreem lang..en werkte in groep-diensten)

fabelfoon is gewoon een provider waarbij je als leek weg moet blijven... als IT-er moet je al helemaal wegblijven ... je mag blij zijn als ze daar weten wie wat hoort te doen ... als ze wat doen.. geld klopperij is het gewoon.

ja alle inlichtingen lijnen en helpdesk zitten bij elkaar op 1 desk (meestal neemt een "leiding gevende" de info-lijntjes op alles zit in een pand in naaldwijk waar ze ook de kabelmodems kan bezorgen bij be-eindiging van je abbo (naast een kerk) daar zitten ze weg geprobt in een armmoedig zoldertje .. onderbetaald(minimum loon) ... en dan verwacht je top kwalitiet ? terwijl de directie+overig personeel in hun kuch kuch vergaderzaal films zit te kijken op hun topkwaliten beamer .. met drankjes geserveerd (no kidding!!!)

maar ja dat :X :X mag je natuurlijk niet vertellen

Tja vanalles

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Heb ff gevraagd hoe ik in moest bellen met mijn GSM, stiekum als test.. want ik doe 't al vaak zat ;). ik kreeg snel een prima antwoord, en hij wenste me nog een goede dag toe! Prima!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ik heb er van de week ff gebruik van gemaakt, erg snel vriendelijk en 1 op 1!!! dus geen overvol chat# Kreeg een transcriptie in de meel na de hulp.

Veel lof over de toch al goede hlpdsk.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Freeler heeft al ongeveer 2 jaar (!) zo'n helldesk. Is dus niets nieuws onder de zon.

xs4all is een fijne provider, maar niet alles klopt. Zo hebben ze op de site die 'wachtrij-indicator'. Ik heb al meerdere malen gehad dat op dat ding '0' staat, ik bel --> ding naar '1' --> 'een ogenblik geduld alstublieft al onze medewerkers zijn bezet'...
Pagina: 1