Toon posts:

gta vc texture probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met gta vice city. Hij start normaal op, laad ook normaal, maar als ik wat aan het rond rijden ben, dan na ongeveer 5 minuten gaan alle textures en polygonen vreemd doen. Je kunt dan helemaal niet meer verder spelen. In het grote gta vc topic zag ik een plaatje van dit effect:

http://web.wanadoo.be/hellfirelegions/gtavc.jpg

Nu heb ik het volgende geprobeerd:
- nieuwste vidkaart nvidia drivers
- nieuwste nforce2 nvidia drivers
- nieuwste vidkaart asus drivers
- nieuwste nforce2 asus drivers
- 2 oudere versies van vidkaart nvidia drivers (43.45, 23.11)
- Performance & quality settings op application (op alle niveau's geprobeerd)
- Ook alle settings op Direct3d tab geprobeerd
- Windows resolutie op 16 bits en 32 bits
- temperatuur van grafische kaart opgemeten (rond 40 graden)
- Windows resultie op 640x480 tot 1280x1024
- google gezocht
- nforcehq gezocht
- groups gezocht
- tweakers gezocht

En allemaal zonder resultaat. M'n systeempje is een asus a7n8x (deluxe) met nforce2 chipset, met een asus gforce3 ti200 (deluxe) en 512 mb ram (2 kaarten van 256 mb).

Weet iemand raad?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Reinstall nog niet geprobeerd? :P

Probeer het spel anders ook eens op andere PC's, het zou best wel eens kunnen dat dit een soort van kopieerbeveiliging is. (Ik denk eerlijk gezegd dat jij 'm niet legaal hebt ;))

The devil is in the details.

Verwijderd

heb je je kaartje niet geOC'ed?? probeer em anders ff terug te klokken, vooral je geheugen en kijk wat er dan gebeurd, als et er dan niet meer is is je kaart nie zo goed meer :)

Verwijderd

Topicstarter
yep, ik heb hem al vele malen geherinstalleerd. Vanmiddag ook een legale, want je weet het nooit met de niet legale, maar nog steeds texture problemen. Het op http://www.gtavice.com/ forums zag ik ook een paar mensen met deze problemen, maar nog geen oplossing die voor mij werkt. Ik heb m'n vidkaart nog niet overclockt, ik heb hier smartdoctor runnen, die zegt dat m'n gpu zo'n 53 graden is en m'n gpu ram 40 graden. Het vreemde is dat ik vorige week gewoon uren achter elkaar simcity 4 kon spelen en die is ook niet vriendelijk voor je systeem :) Ik heb overigens wel een andere koeling op m'n vidkaart gezet, een processor koeling, die maakte een stuk minder lawaai. Ik zal zo eens kijken wat de normale temperatuur van een vidkaart is.

Verwijderd

Ik kreeg dit probleem ook bij GTA 3, betekent dat je videokaart/mobo te heet wordt.

Verwijderd

Rechter muisknop op bureaublad --> Instellingen --> Geavanceerd --> Geforce instellingen --> Preformance & Quality settings --> Intellisample Settings, Application (staat normaal op performance) Nu moet het werken :)

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 17:32
ik had het ook toen ik hem tever oc'de .. =]
maar aan je temps te zien....

je moet btw ook eens zelf voelen, want soms kloppen de temps van die proggies niet

Verwijderd

Topicstarter
- Performance & quality settings op application (op alle niveau's geprobeerd)
:)

Het is inderdaad vreemd, deze effecten kreeg ik ook bij midtown madness 2, daar was een patch voldoende voor om het op te lossen. Nu heb ik de 23.11 drivers van nvidia eens geinstalleerd, en daarna gta vc nog een keer herinstalleerd (ook save games en .dat bestanden verwijderd, ook alle entries in registry). Nadat gtavc weer geinstalleerd was deed hij het prima.

Tja met 23.11 drivers :o Op een of andere manier doet texture compression het niet bij mij, in de nieuwste drivers zit dat erin gebakken, alleen in 23.11 en ouder niet, nu speel ik dus zonder texture compression. Is een stuk mooier! Geen blurrie/wazzige textures die ver weg staan meer, maar haarscherp tot aan de horizon :9~ Ik hoop toch snel op de patch want m'n andere spellen lopen nu wat sloom.

Verwijderd

Topicstarter
Muuuh, na 2 uur playen crasht hij met hetzelde probleem met de textures en polygonen. Ik heb hem maar gedeinstalleerd, word er gek van :( Laten we maar wachten totdat de eerste patch uitkomt. Zodadelijk eens devastation installeren, weer eens ouderwets 3d schieten :)
Pagina: 1