Windows adresboek openen op website voor webform

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 07:09
Hallo,

Ik denk dat het onmogelijk is maar toch vraag ik het even. Voor een e-card systeem dat ik aan het maken ben zou ik willen weten of het miogelijk is om via een knopje of linkje mijn windows adresboek te openen en als ik daar een gebruiker aanklik die dan in het mailto invoerveldje invul of gewoon of ik een lijst van die gebruikers kan opvragen dmv. windows scripting host of door javascript ofzo

Iemand enog idee ?

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 07:09
niemand enig idee ?

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Je openingpost is nogal vaag......misschien kun je 't wat beter uitleggen? Ik heb 'm nu 3x doorgelezen, maar begrijp 'm nog niet.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik zou niet weten of het kan, maar mischien zou je ook je adresboek zelf op je site kunnen zetten als downloadlinkje?

Verwijderd

Je wilt dus vanaf een webpagina een applicatie op de client buiten explorer raadplegen. Mijns inziens is dat evt. alleen mogelijk met een plugin of ActiveX control, maar niet zonder dat.

Verder weet ik niet wat jij bedoelt met het 'windows adresboek'. Wellicht bedoel je het adresboek van Outlook?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat kan niet. Als dit wel zou kunnen is dit een bug die zo spoedig mogenlijk verholpen moet worden. Een webpagina heeft helemaal niks te maken met mijn adresboek. Dat is prive.

(Verder valt dit meer onder clientside scripten, javascript ed, en zou dit dus eigenlijk in Webdesign & graphics horen)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.