Zwart-wit beeld bij G400 DH TV-out

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een s-video->scart kabel aangesloten aan de tv-out van mijn Matrox G400 en het beeld is ontzettend zuiver, MAAR zwart-wit.
Eerst had ik het geprobeerd met een goedkopere kabel. Toen had ik wazig/flikkerend beeld en wel kleur... Wat is er mis? Ik heb het ook al op een andere TV geprobeerd en daar is het hetzelfde.
En nee, ik heb geen zwart-wit bij de video settings aangevinkt staan... Het probleem is zowel in Win2k als in Win98. Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt en ook nog eens op kunnen lossen?
Bedankt voor de info!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 09:31

Adonias

Oe! Buttons :9

Ik had hetzelfde... Weet je wat je moet doen?

ga naar http://www.rendo.dekooi.nl/~verbij/g400.htm
en maak deze kabel. Heb ik ook gedaan, en heb nu RGB op de TV :7 Heeft me f12,50 gekost!!

• Helsie
  • Niet online
Maar waar ligt het aan dan?

• Adonias

Adonias

Weet ik niet meer precies, staat elders op het forum wel... Ik had eerst zowel de S-video als de composite aangsloten om kleur en scherpte te krijgen, maar die zelfbouw kabel is weer stukken beter...

• Helsie
  • Niet online
Ik zag in een ander topic ook nog staan dat er ook gebruik gemaakt kan worden van S-Video->Composite->Scart...
Wat voor kabel heb ik dan nodig?
Ik zit nu dus te denken aan een kabel die ik tussen de S-Video van de Matrox kabel en de S-Video->Scartkabel moet hangen en die kabel moet dan het beeld tot composite samenvoegen ofzo... Zou dat nog kunnen?

• Adonias

Adonias

Ik had dus die verloopkabel die bij de kaart komt. Daarbij had ik een tulpkabeltje in die gele (composite) en een s-video in die ander. Deze 2 kabeltjes gaat naar een adapter. Deze gaat in de scart van de tv, en je kun er dan een svideo, composite, en audio op aansnluiten. ff naar de electro zaak, daar hebben ze het zo liggen :)

• Helsie
  • Niet online
Dan ga ik effe ruilen, want de kabel die ik nu heb, geeft alleen S-Video->Scart (dus aan de S-Video kant maar 1 connector).
Tering, ik blijf bezig (maar als het straks lukt, dan heb ik ook wat :))

Verwijderd

Nou ik had hetzelde probleem, en er zijn al heel wat postings geweest. EN de een weet het enorm goed maar geeft geen oplossing, en de ander weet er niks van en adviseerd de VHS kabel (geel tulp ipv de svhs). Het is echt rete wazig :? Maar goed ik ben die kabel nu aan het maken, en doe het tot die tijd gewoon heel erg blij met een VHS kabel ipv S_VHS.
Pagina: 1