[winXP] Print screen werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82697

Topicstarter
Ik zit met een probleem ik wil een screenshot van mijn desktop maken maar mijn print screen knop werkt niet.

nu heb ik ff zitten zoeken op het forum en deze topic gevonden 491660.

Ze zeggen hier dat je tb op vs international moet staan (staat ie bij mij)
Het zou kunnen zjin dat je printscreen toets op tb stuk is (heb hem met een andere getest maar doet het nog niet)

Heeft nog iemand een suggestie wat het kan zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Wat heb je op je desktop staan waar je een screenshot van wil maken. Sommige programma's en zelfs XP (Tijdens inloggen) schakelt de printscreen uit.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 16:36
Hm, beetje vage topicstart.
Handig om het topic waar je het over hebt, even van een link te voorzien d.m.v. [url] en [/url].

Wat lukt nou niet precies dan?
Je kunt die knop toch indrukken en dan in Paint of iets dergelijks weer pasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Denker schreef op 15 mei 2003 @ 14:55:
.....
Wat lukt nou niet precies dan?
Je kunt die knop toch indrukken en dan in Paint of iets dergelijks weer pasten?
Dat zou de manier moeten zijn, of werkt dat ook niet bij jou?

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Je hebt toch niet zo'n toetsenbord waar je nog een extra knopje moet indrukken voor de printscreen omdat ie bijvoorbeeld de knop deeld met een andere knop.

Zo heb ik dus F8 en printscreen op één knop staan, maar voor printscreen moet ik een zogenaamde Fn knop ingedrukt houden.

edit:
je plaatst het beeld met printscreen idd dus op je clipboard. Dat wil zeggen dat je het beeld tevoorschijn kunt toveren in Paint of een ander tekenprogramma met de optie plakken, ctrl + c of shit + insert.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 15-05-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee zo een toetsenbord heb ik niet.

Ik hoef alleen maar Print Screen in te drukken. (alleen werkt de functie die eronder zit niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Waar wil je een screendump van maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van mijn desktop.

Maar dat moet toch niet uitmaken?
Print Screen is toch print screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Print screen is niet altijd print screen. Zoals ik al eerder zei zijn er veel programma's en momenten in windows dat je geen screenshot kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 21:59

RMYuma

The disguise is complete!

Maar hoe doe je dat dan?
Ik had op mijn werk een proggie, die de printscreentoets in de gaten hield. Op het moment dat je op printscreen drukte, kwam er meteen een printscreen in een nieuw veld, en kon je meteen opslaan als bestand. :)

Maar standaard moet je onder Windows eerst Printscreen drukken (er gebeurd dan inderdaad niets zichtbaars). Daarna ga je naar mspaint, en plak je de inhoud van de printscreen (edit > paste).

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

japjap_ als je op die Print Screen button hebt gedrukt start je toch wel eerst paint op om daarna voor "plakken" te kiezen hoop ik :? :X

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja nou ja niet ms paint. Ik heb het geprobeerd in Paint Shop pro 7 en photoshop 7.

Dit zal toch niet uitmaken zijn toch ook teken programma's. Ik zal het in ieder geval wel ff in ms paint proberen. alvast bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook ff geprobeer of het in ms paint lukte, maar helaas ook hier lukt het niet.

The_Prince_of_Mu je had het er over dat je een proggie gebruikte, hoe heete die, dan probeer ik ff of het via die wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32
Ik denk dat je wel 100.000 programma's kan gaan proberen, maar dat geen enkele het gewenste resultaat geeft. Ik zit net te zoeken met Google, en ik geloof dat je de printscreen functie uit kan zetten in Win2K in je register... (Zal in XP niet zo veel verschillen...)

Zoek eens naar deze sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout
Ik ga nu effe kijken wat er wel moet staan... :)

Edit:
Hier gevonden
Edit 2:
zal dalijk thuis bij mij eens kijken wat er staat...

[ Voor 26% gewijzigd door FitNiX op 22-05-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ALT en Print scrn. tegelijk en dan paste in paint.
werkt dat niet dus?
hier wel met winXP om een print te maken van me desktop (trouwens werkt in alles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

Ik bedoelde paint ook gewoon maar ff als voorbeeld, dat zit tenminste in een standaard Windows install ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 02-06 21:59

RMYuma

The disguise is complete!

Dat was bij een andere opdrachtgever, dus dat kan ik helaas niet meer checken, maar ik denk dat je met Googlen wel een soortgelijk progje moet kunnen vinden...

Is er niets mis met je keyboard drivers (standaard MS-drivers)? Het lijkt er op, dat je Windows de printscreen toets niet meer kan herkennen...

| Specs Aurora24 | My music |

Pagina: 1