Misschien een wat onduidelijke titel maar dat komt een beetje omdat ik geen idee heb hoe ik het anders moet verwoorden
Ik zit met het volgende: In het hoofdform heb ik een aantal variable, die wil ik aan kunnen spreken in een zelfgemaakt dialoogvenster voor het laden/opslaan.
Ik heb het volgende in me hoofdform staan:
Wat moet ik nu doen om deze variable bekend te maken in mijn dialog?
in het dialogform heb ik het volgende geprobeerd:
deze moet alleen nog verwijzen naar het hoofdscherm.
nu zijn de variable wel bekend maar omdat ik niet weet hoe ik goed verwijs naar die pointer krijg ik de volgende foutmelding
Object reference not set to an instance of an object.
wie oh wie kan mij helpen?
Ik zit met het volgende: In het hoofdform heb ik een aantal variable, die wil ik aan kunnen spreken in een zelfgemaakt dialoogvenster voor het laden/opslaan.
Ik heb het volgende in me hoofdform staan:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| enum status open closed end enum private _conn as connection 'adodb connection Public Property _connstate() As status Get If _conn.State > 0 Then Return status.open Else Return status.close End If End Get Set(ByVal Value As status) If Value = status.close Then Me.StatusBarPanel3.Text = "Closed" Else Me.StatusBarPanel1.Text = "Open" End If End Set End Property |
Wat moet ik nu doen om deze variable bekend te maken in mijn dialog?
in het dialogform heb ik het volgende geprobeerd:
Visual Basic:
1
| private hoofdform as form1 |
deze moet alleen nog verwijzen naar het hoofdscherm.
nu zijn de variable wel bekend maar omdat ik niet weet hoe ik goed verwijs naar die pointer krijg ik de volgende foutmelding
Object reference not set to an instance of an object.
wie oh wie kan mij helpen?