[TPL] Duidelijker zichtbare FAQ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Na aanleiding van dit topic :Beleid wordt minder? waarin het (weer) over het beleid van GoT gaat, kwam ik op het volgende:

Het niet lezen van de FAQ's, en dan met name de algemene FAQ, lijkt wel steeds meer te gebeuren. De huidige subforum FAQ's staan netjes als sticky bovenaan in ieder subforum, maar de algemene FAQ staat er eigenlijk maar een beetje lullig bij als kleine link bovenaan.

Mijn idee was om de FAQ als apart subforum op te nemen boven het MED subforum, zodat deze duidelijk in beeld is. Hierin kan dan elke subforum FAQ ook mooi opgenomen worden, zodat er een totaal beeld is van alle FAQ's.

Misschien leid dit er toe dat de FAQ (zeker door nieuwe users) vaker gelezen zal worden en dat daardoor het niveau op GoT nog beter kan worden.

Wat mij ook opvalt is het volgende:
Wanneer je de search gebruikt van GoT, staat er bijna nooit een FAQ in je resultaat. Misschien is het mogelijk om, wanneer een FAQ als resutaat nuttig is, de desbetreffende FAQ als eerste in de resultset op te nemen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Geen feature, maar een template issue.

FAQ's prominenter in de search opnemen kan niet zomaar. Ik zal er wel naar kijken, maar denk niet dat het zomaar gaat lukken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
chem schreef op 15 mei 2003 @ 14:40:
Geen feature, maar een template issue.
Misschien is het dan beter om te verplaatsen naar LA of zo, dan heeft het meer kans om een discussie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Je kan de FAQ's opnemen in een MED en die op slot gooien. Hierdoor verschijnen ze wel in de search, maar of dat een oplossing is weet ik niet :). Maar dit is niet echt een forum om dit te bespreken, omdat het weinig met React te maken heeft, behalve het opnemen in de search dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een apart FAQ forum vind ik wel een goed idee :) Onder MED plaatsen en klaar. Misschien ook anders noemen..als users het woord FAQ zien klikken ze bij voorbaat al niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Dan noem je het forum: Het grote wetboek van GoT, dat wekt altijd wel interesse.
Maar dit is niet echt een forum om dit te bespreken, omdat het weinig met React te maken heeft.
Maar je mag hier toch ook templates bediscussieren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
*kick*

Ik kick em maar even omhoog. Ik had in SeM al een verzoek gedaan om dit topic eventueel te verplaatsen naar LA voor een beetje discussie over dit onderwerp, omdat ik toch wel denk dat dit idee zeer goed kan bijdragen aan het verbeteren van GoT. Zeker op het punt waar de meeste users zich nu aan ergeren: het niet lezen van de FAQ door nieuwe/andere users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Denk dat het een goed idee is. Duidelijk alle faq's bij elkaar.... vallen ze nog beter op.. en als je/iemand iets wil terug zoeken ben je er zo.. :)
Zeker ook zoals gezegd vor de nieuwkomers een uitkomst denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Waarom heb ik zo gevoel dat zelf dan niemand de FAQ leest. Misschien dat het beter is als men zich aanmeld een email krijgen met daarin de linken naar de belangrijkste FAQ's. Het is misschien een drastisch middel maar misschien dat het dan de aandacht trek.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:33

DinX

Motormuis

Wat misschien ook gedaan kan worden is de kleur van de tabel waarin de link naar de faq staat in de forum listing (wat een zin :D) in een andere kleur doen dan het licht-paarse.
Het valt dan wel enorm hard op.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
DinX schreef op 17 mei 2003 @ 01:03:
Wat misschien ook gedaan kan worden is de kleur van de tabel waarin de link naar de faq staat in de forum listing (wat een zin :D) in een andere kleur doen dan het licht-paarse.
Dat betreft dan alleen de subfora FAQ's. Die vind ik wel genoeg opvallen eigenlijk. Ze staan al boven aan de listing, met vaak nog extra termen erbij al (LEZEN!) etc.
Wat belangrijker is is naar mijn mening de algemen FAQ met de gedragscirteria etc. Die valt niet echt op. Daarbij komt met een extra subforum voor de FAQ's een extra overzichtelijk lijstje van alle FAQ's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Kicken wordt niet gewaardeerd in /52, ook niet als je momania heet.
move bug -> la.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
DinX schreef op 17 mei 2003 @ 01:03:
jaaaaaaah! fel oranje! :P

maar goed, een kopie van alle faqs (of zo'n link zoals het bij vbulletin kan, en dat kan vast wel in React :+) in een apart subforum zou zeker een uitkomst zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met elke keer een post onder de betreffende faq als het is aangepast met wat er is aangepast. Die post kan dan bij de volgende update aangepast worden. Maar dan is de betreffende faq na een verandering in elk geval even voorzien van een mooi rood envelopje :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
chem schreef op 17 mei 2003 @ 11:38:
Kicken wordt niet gewaardeerd in /52, ook niet als je momania heet.
move bug -> la.
Mijn excuses.
Iig tnx voor de move :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik vindt dit zwaar overdreven hoor. Altijd dat gezeur maar om die rotFAQ. Waarom niet gewoon die users op de faq wijzen als ze de mist in gaan? Het merendeel zal die FAQ dan echt wel doorlezen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
dual-zip schreef op 18 mei 2003 @ 14:48:
Ik vindt dit zwaar overdreven hoor. Altijd dat gezeur maar om die rotFAQ. Waarom niet gewoon die users op de faq wijzen als ze de mist in gaan? Het merendeel zal die FAQ dan echt wel doorlezen.
Wat we dus willen is dat het wat duidelijker wordt als er een faq wordt veranderd. Als het goed is hoef je dan ook minder users op de faq te wijzen...

Willen we het eens een keer wat makkelijker maken is het weer niet goed....
Sowieso is de FAQ niet rot maar juist uitemate handig vanwege alle nuttige info die er in staat. Dat maakt GoT een stuk aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
dual-zip schreef op 18 May 2003 @ 14:48:
Het gaat er nou net om dat dat te veel moet gebeuren de laatste tijd.
Het besef moet groter worden bij users dat er een FAQ is.
Hierdoor krijg je minder threads die geen toegevoegde waarde hebben aan GoT, waardoor het knowlegebase gehalte een stuk omhoog gaat.

Ik heb wel eens reacties gezien van users die al dik een jaar geregistreerd waren en nog niet eens wisten dat er FAQ's zijn en waar ze dan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

en dat los je op door die FAQ maar extra te laten opvallen? Lijkt me alleen maar superirritant. Dan maar een paar 'noob'-topics (of moven naar TC)

die reacties die jij dan gezien hebt zullen wel de eigenwijze usertjes zijn, die zal je altijd houden, al staat ie met <font = 7> op de frontpage :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
dual-zip schreef op 18 May 2003 @ 16:44:
en dat los je op door die FAQ maar extra te laten opvallen? Lijkt me alleen maar superirritant. Dan maar een paar 'noob'-topics (of moven naar TC)

die reacties die jij dan gezien hebt zullen wel de eigenwijze usertjes zijn, die zal je altijd houden, al staat ie met <font = 7> op de frontpage :p
Niet persee extra op laten vallen maar opnemen als subforum.
Dan valt het net zo veel op als de rest fan de subfora en is het naar mijn mening niet extra irritant in beeld of zo, maar wel beter dan dat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
dual-zip schreef op 18 mei 2003 @ 16:44:

Eh wat is het precieze nadeel aan een apart subforum met een link naar alle faq's nou dan? ik vind het alleen maar handig....

ik kom in de SA faq ook wel eens dingen tegen waar ik nooit aan gedacht heb maar die wel handig zijn. Dan ben ik dus blij als ik zie dat hij is aangepast. Ik zie geen enkel nadeel eigenlijk.
Het is wel een nadeel als de Modjes extra moeten werken..... En dat doe je dus als men de faqs niet goed leest. Die dingen zijn er niet voor de grap of zo hoor. Die dingen zijn er zodat men ze leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan heb ik het fout begrepen want ik dacht dat het er alleen maar om ging om die faq extra te laten opvallen :P

maar de echte die-hards (lees: newbs ;)) zullen zo'n ding toch niet lezen :P

Die post van je komt me bekent voor JvS :P

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 18-05-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat eerst moet gebeuren is een scheiding van "FAQ" (veelgestelde vragen met antwoorden) en "Policy" (de regels). Dat laatste moet korter en bondiger, in de FAQ kan je terugkomen op de "kleine lettertjes".

Overigens krijgen alle nieuwe gebruikers bij het registreren al een samenvatting van de policy te zien, mensen lezen het niet. Wat ook een idee is, is dit:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/JvS/pics/reactiescherm.png

Dat is dus meer om de policy duidelijker te maken, niet om FAQ's enzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik een erg goed plan JvS, dat trekt de aandacht wel. :) _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 18:48:
Dat vind ik een erg goed plan JvS, dat trekt de aandacht wel. :) _o_
die letters Area61 trokken meer mn aandacht. :P

Maar ik denk dat nieuwe users dat sneller zullen lezen dan users die er langer zitten. Misschien dat er bij de 1e 5 geopende topics een popupje moet kopen met die tekst erin (op ok drukken dus), of vind men dat te hinderlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is te hinderlijk. Mensen die er zijn, kennen de policy en zullen aangepakt worden als ze die negeren. Dan heeft nogmaals laten zien ook geen zin toch? Je hebt altijd mensen die regels aan hun laars zullen lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook alle nieuwe gebruikers d.m.v. een geautomatiseerde pushmsg de FAQ op hun hart kunnen drukken. :)
Evt. na de eerste post, omdat veel mensen registreren met een 'dringende' vraag en die eerst willen stellen. Op het moment dat die gesteld is zullen ze eerder de tijd nemen om de FAQ door te lezen. Je hebt dan kans op 1 slechte post; maar mensen lezen het iig daarna en zullen dat 'postgedrag' niet voort zetten (uiteraard op de hardnekkige na). ;)

Net heb ik na het sluiten van geluidskaart de TS geICQed om hem een beetje op weg te helpen (in het topic stond geen enkele verwijzing) en in merkte aan die persoon dat die hele FAQ hem idd niet was opgevallen, daar klein boven in beeld. Nu zit hij hem, als het goed is, te lezen (de oude wel te verstaan, want die is imho een stuk overzichtelijker en de basisinfo daarin klopt). :)

Uiteraard ben ik ook nog steeds een voorstander van JvS' plan; zie boven.
G33rt schreef op 18 mei 2003 @ 19:08:
die letters Area61 trokken meer mn aandacht. :P
Dat doet ie gewoon om ons te plagen. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 13:57
Mag ik dan als we een FAQ subforum gaan aanleggen vast een naam vooorstellen?
Ik dacht aan Knowledge Base (alle humoristische interpretaties zijn zeer welkom :P ), omdat dat minder als lang doorleeswerk klinkt dan FAQ.

Ik denk dat veel mensen bij faq denken aan kilometerslange pagina's die je moet doorlezen, terwijl het hier meestal zeer mooie stukjes html zijn waar je makkelijk het onderwerp van je keuze kan vinden O-) B)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Is inderdaad een goed plan om de policy goed te scheiden van de FAQ.

Iets anders:
Bij het registreren krijg je toch nog steed een mail thuis met je eerste wachtwoord?
Het kan ook nog wel een idee zijn om een nieuwe user 2 mailtjes te sturen: 1 met de policy en 1 met de account gegevens.
Dan zou je die 2e bv een half uurtje later kunnen sturen, zodat een nieuwe user eerst nog eens goed met de policy wordt geconfronteerd, waarbij hij dus nog een half uurtje de tijd heeft om die te lezen. Daarna kan de user dan evengoed direct gaan posten.

Dat beschermt misschien ook wat beter tegen users die registreren om alleen een vraag te stellen voor een snel antwoord (daar is GoT sowieso niet voor, maar ja, het gebeurt toch best veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
cryforhelp schreef op 18 mei 2003 @ 22:45:
Mag ik dan als we een FAQ subforum gaan aanleggen vast een naam vooorstellen?
Ik dacht aan Knowledge Base (alle humoristische interpretaties zijn zeer welkom :P ), omdat dat minder als lang doorleeswerk klinkt dan FAQ.
Ik zou het dan wel in de nederlandse stijl houden die de rest van de subfora ook hebben, dus meer in de richting van:
"Kennis verzamel bak"
Vind hier de antwoorden op de meest gestelde vragen van dit forum verdeeld in bak per subforum

Of zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het maar gewoon bij FAQ houden, dan weten de newbies doorgaans ook wat er wordt bedoeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
momania schreef op 18 mei 2003 @ 22:50:
[...]

Ik zou het dan wel in de nederlandse stijl houden die de rest van de subfora ook hebben, dus meer in de richting van:
"Kennis verzamel bak"
Vind hier de antwoorden op de meest gestelde vragen van dit forum verdeeld in bak per subforum

Of zoiets :)
Jep, zoiets bedoelde ik ook _/-\o_ , alleen ben ik altijd bijster ongeïnspireerd in het bedenken van titels voor dingen, dus dat was het beste wat ik kon verzinnen.
Overigens bedenk ik me net of het dan niet mogelijk moet zijn om alle messages in dat forum ten allen tijden bovenaan te laten verschijnen in de search? Dan treffen mensen veel makkelijker een FAQ aan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryforhelp schreef op 18 May 2003 @ 22:59:
[...]

Jep, zoiets bedoelde ik ook _/-\o_ , alleen ben ik altijd bijster ongeïnspireerd in het bedenken van titels voor dingen, dus dat was het beste wat ik kon verzinnen.
Overigens bedenk ik me net of het dan niet mogelijk moet zijn om alle messages in dat forum ten allen tijden bovenaan te laten verschijnen in de search? Dan treffen mensen veel makkelijker een FAQ aan. 8)7
Lees ook even de draad (en dan vooral die 1e post van chem), mkay? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Momenteel loopt het topic Het grote Abit NF7 S Topic nu al tegen de 39 pagina's aan.
Nu ben ik de faq al aan het doorspitten geweest , maar ik kan nergens een oplossing vinden.
Mijn vraag is hoe regel ik het dat het topic stopt op de voorlaatste reaktie van pagina 40 , en dan vervolgens verwijzing naar een deel2 van het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
makkie schreef op 18 May 2003 @ 23:45:
Momenteel loopt het topic Het grote Abit NF7 S Topic nu al tegen de 39 pagina's aan.
Nu ben ik de faq al aan het doorspitten geweest , maar ik kan nergens een oplossing vinden.
Mijn vraag is hoe regel ik het dat het topic stopt op de voorlaatste reaktie van pagina 40 , en dan vervolgens verwijzing naar een deel2 van het topic.
Dit is niet echt ontopic in deze draad, maar een modje zal vanzelf wel het topic dichtdoen en een nieuwe openen..hoef je zelf waarschijnlijk niks voor te doen, hoogstens een mod alsvast inlichten dat het eraan zit te komen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb dit draad met aandacht gevolgd en wat betreft de subforum-FAQ heb ik het als volgt "opgelost": BalusC in "FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (19-05-2003)"

Graag jullie commentaar/input :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 19-05-2003 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

* Freee!! merkt maar weer eens op dat de naam 'FAQ' op zich een juiste afkorting is, maar dat 'NRA'* de werkelijkheid beter benadert.

*Never Read Answers :(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
BalusC schreef op 19 mei 2003 @ 09:10:
Ik heb dit draad met aandacht gevolgd en wat betreft de subforum-FAQ heb ik het als volgt "opgelost": BalusC in "FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (19-05-2003)"

mijn commentaar: Fantastisch BalusC _O_

Dat is gewoon de oplossing. Nu alleen dat aparte subforum nog met alle faq's en * ArthurMorgan * is helemaal blij.

[ Voor 17% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-05-2003 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
BalusC schreef op 19 May 2003 @ 09:10:

Kijk, dat is al een stap in de goede richting.
Nu is het duidelijk dat er een verandering is, en ook direct een changelog erbij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We vergeten hier 1 ding : het benaderen vanuit de userkant.

Je gaat namelijk niet als er een verandering/toevoeging op een FAQ is, die FAQ opnieuw lezen. Je gaat pas een FAQ bekijken als je een vraag hebt (tenminste dat wordt hier verwacht ;)).

Dus wat je veel beter kunt doen (dan kost het maar wat moeite) is die FAQ's beter integreren in de search, dan een apart subforum, changelogs enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben toch user?
Ik kom niet alleen op GoT voor mijn problemen. En met mij vele anderen, geloof ik. Ik zie GoT ook als een kennisvergroter. Faq's zijn daarbij eigenlijk handiger dan het misschien lijkt. Er zijn vrij veel fora waarin ik niet super geinteresseerd ben, maar waarvan ik het wel fijn vind om de basiskennis te hebben en de leuke foefjes ;)
Als er dan een faq wordt aangepast wil ik dat dus graag weten om zo weer een beetje beter op de hoogte te zijn. Persoonlijk zie ik GoT dus niet echt alleen als een mogelijkheid om een probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 23:01:
[...]

Lees ook even de draad (en dan vooral die 1e post van chem), mkay? ;)
heb ik gedaan, maar ik nam aan dat chem het had over een willekeurige draad (wat een faq eigenlijk is) een betere status geven. Maar automatisch iets op forum ordenen met KVB altijd bovenaan lijkt me al een stuk haalbaarder. Da's toch wel een beetje anders :+
BalusC schreef op 19 mei 2003 @ 09:10:

Ik vind dit zeer lovenswaardig. Ik zag net tussen de hottopics op de FP ook al de DOC FAQ opduiken dus blijkbaar is het ook al in het crewforum gegooid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

cryforhelp schreef op 19 May 2003 @ 23:08:
Ik zag net tussen de hottopics op de FP ook al de DOC FAQ opduiken dus blijkbaar is het ook al in het crewforum gegooid :P
Dit was toeval ;) Fewture had een nieuwe Index aan de FAQ toegevoegd, omdat de FAQ behoorlijk van stof was en je een heel eind moet scrollen/zoeken om het juiste stukje te vinden. Dat kan bij velen ontmoedigend werken :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
BalusC schreef op 20 May 2003 @ 07:22:
[...]
Dit was toeval ;) Fewture had een nieuwe Index aan de FAQ toegevoegd, omdat de FAQ behoorlijk van stof was en je een heel eind moet scrollen/zoeken om het juiste stukje te vinden. Dat kan bij velen ontmoedigend werken :X ;)
Ik had 'm ook nog even op jouw changelog gewezen en toen stond die er 2 min. later ook bij in de DOC FAQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 20 May 2003 @ 07:22:
[...]
:*)

(jouw idee gejat ook enzo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Fewture zet je nog even een linkje naar de faq zelf toe in de MED?

BVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar modjes.. wat word het? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DOC FAQ @ Changelog:

[© BalusC]

pffff :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Gewoon "KennisBak" noemen :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 09:59:
We vergeten hier 1 ding : het benaderen vanuit de userkant.

Je gaat namelijk niet als er een verandering/toevoeging op een FAQ is, die FAQ opnieuw lezen. Je gaat pas een FAQ bekijken als je een vraag hebt (tenminste dat wordt hier verwacht ;)).

Dus wat je veel beter kunt doen (dan kost het maar wat moeite) is die FAQ's beter integreren in de search, dan een apart subforum, changelogs enzovoort.
misschien dat je een zoekoptie kan toevoegen dat je alle faqs kan doorzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredt schreef op 20 May 2003 @ 10:14:
Fewture zet je nog even een linkje naar de faq zelf toe in de MED?

BVD :)
Done :)
dual-zip schreef op 20 May 2003 @ 19:05:
DOC FAQ @ Changelog:

[© BalusC]

pffff :o
Whehehe :+
G33rt schreef op 22 mei 2003 @ 10:41:
[...]

misschien dat je een zoekoptie kan toevoegen dat je alle faqs kan doorzoeken?
Ik zit te denken om de DOC FAQ te splitsen in gesloten topics..Die vind je wel met de search :) De FAQ zelf is dan maar een klein indexje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat mogelijk ook scheelt is BOVENAAN in de search (dit venster) de links naar de diverse FAQ's en POLICIES te zetten.

Als men gaat zoeken (...als) ziet men in elk geval duidelijk de link naar de FAQ's.

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 22-05-2003 14:55 . Reden: typo ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Zou het ook niet mogelijk zijn dat als een user zich niet aan de FAQ houdt i.p.v. een pushmessage de faq voorgeschoteld krijgt, met daarin een voorwaarde geprogrammeerd dat de FAQ een gemiddelde tijd heeft open gestaan en dat ie tot beneden aan door is gescrolled.

Nog steeds niet een garantie dat ie gelezen is, maar wel super irritant als je bijv. 5 min. niet op GoT kan omdat je continu een FAQ voor je kiezen krijgt.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Cobra_Lup schreef op 23 mei 2003 @ 14:37:
Zou het ook niet mogelijk zijn dat als een user zich niet aan de FAQ houdt i.p.v. een pushmessage de faq voorgeschoteld krijgt, met daarin een voorwaarde geprogrammeerd dat de FAQ een gemiddelde tijd heeft open gestaan en dat ie tot beneden aan door is gescrolled.

Nog steeds niet een garantie dat ie gelezen is, maar wel super irritant als je bijv. 5 min. niet op GoT kan omdat je continu een FAQ voor je kiezen krijgt.
Ik dacht laatst ook al of het niet misschien mogelijk/wenselijk is ( voor met name nieuwe users) pas post-rechten voor een bepaald sub-forum te geven wanneer in ieder geval de faq een keer bekeken is.
(en het liefst deze raadpleging te koppelen aan een nog te bepalen tijdsduur) :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

DeverauX schreef op 23 May 2003 @ 14:47:
[...]
Ik dacht laatst ook al of het niet misschien mogelijk/wenselijk is ( voor met name nieuwe users) pas post-rechten voor een bepaald sub-forum te geven wanneer in ieder geval de faq een keer bekeken is.
Klinkt als een idee
(en het liefst deze raadpleging te koppelen aan een nog te bepalen tijdsduur) :)
En hoe wou jij die tijdsduur bepalen als ik het spul afdruk om rustig in de trein door te lezen? Afdrukken gaat toch best wel wat sneller dan online doorlezen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

En hoe wou jij die tijdsduur bepalen als ik het spul afdruk om rustig in de trein door te lezen? Afdrukken gaat toch best wel wat sneller dan online doorlezen.
Door je de volgende keer dat je inlogd een examen af te laten leggen... >:)

Serieus: dat van de tijd is een optie, primair doel is dat iedereen die hier iets post ook weet wat de voorwaarden zijn. Doormiddel van te controleren of de faq van het betreffende subforum uberhaupt is bekeken weet je of de user in ieder geval de moeite heeft genomen dit te bekijken.

[ Voor 38% gewijzigd door DeverauX op 23-05-2003 17:00 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nou wordt het echt zwaar overdreven dat FAQ-gebeuren. Een bepaalde tijd de faq moeten lezen is superirritant en frustrerend voor modem gebruikers. Je kan net zo goed even wat anders gaan doen.

Neenee, ik vindt dat men gewoon wat moeite moet blijven doen om eventuele users die de faq niet gelezen hebben daar gewoon op te wijzen. Wat is daar mis mee?

En die FAQ kan je al doorzoeken, daar gebruik je maar CTRL+F voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dual-zip schreef op 23 May 2003 @ 17:28:
Neenee, ik vindt dat men gewoon wat moeite moet blijven doen om eventuele users die de faq niet gelezen hebben daar gewoon op te wijzen. Wat is daar mis mee?
veel, het is erg irritant om steeds topic's/vragen tegen te komen die duidelijk in de faq staat, uiteraard moet je die topic's negeren als je er niets ontopic aan toe te voegen hebt maar toch blijft het irritant, want je leest ze wel :/
En die FAQ kan je al doorzoeken, daar gebruik je maar CTRL+F voor
en vaak is er een duidelijke index :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Wat daar mis mee is is dat dit eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.
Als user van dit forum weet je dat er enkele regels/voorwaarden zijn aan het kunnen plaatsen van een post en een daarvan is dat je eerst de FAQ leest en zelf ook initiatief toont in het willen oplossen van je probleem en niet GoT gebruikt als leverancier van quick-fixes :)

Als nieuwe user kan je dit over het hoofd zien vandaar dat het de taak van GoT is je hier op te wijzen, en beschouw dit als een preventieve-maatregel.

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Erkens schreef op 23 mei 2003 @ 17:31:
veel, het is erg irritant om steeds topic's/vragen tegen te komen die duidelijk in de faq staat, uiteraard moet je die topic's negeren als je er niets ontopic aan toe te voegen hebt maar toch blijft het irritant, want je leest ze wel :/
NOFI, maar dit vindt ik wederom overdreven.

dat jij (en meerdere) je eraan ergert vindt ik geen reden om die FAQ maar allesoverheersend te maken. Voor alle duidelijkheid, ik weet niet wat er met jullie aan de hand is allemaal; maar als je zo'n topic tegenkomt klik het dan gewoon weg. Ik ben graag bereid om zo'n user dan te helpen, zonder tussenkomst van een FAQ. Als jullie die opmerkingen dan weglaten (LEES DE FAQ, UTFS of what ever) dan is het een stuk overzichtelijker.

Daarna wordt het topic gesloten en is iedereen blij
DeverauX schreef op 23 mei 2003 @ 17:35:
[...]

Wat daar mis mee is is dat dit eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.
het probleem hiermee is dat die FAQ te overheersend wordt. Dit zal ook z'n impact hebben op nieuwe leden, dat werkt afschrikkend als je eerst 5 minuten naar zo'n FAQ moet zitten turen. Dus komen er ook minder nieuwe leden :Y)
Als nieuwe user kan je dit over het hoofd zien vandaar dat het de taak van GoT is je hier op te wijzen, en beschouw dit als een preventieve-maatregel.
Merendeel van de nieuwe users leest die faq wel en voor hun is het irritant als ie steeds onder hun neus gedrukt wordt

[ Voor 30% gewijzigd door Glashelder op 23-05-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DeverauX schreef op 23 May 2003 @ 17:35:
[...]

dat is de taak van mods, niet van users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Ik krijg steeds meer het gevoel dat de meeste denken dat 'wij' de FAQ super prominent in beeld willen hebben. Dat is dus niet het geval.
Het idee was alleen om de FAQ als apart subforum op te nemen, waar door het net zo aanwezig is al ieder ander subforum, niet meer en niet minder. Maar wel meer aanwezig als het nu is. En aangezien je een subforum dicht kan klappen zal niemand daar echt last van hebben. Je zou het dan eventueel nog zo kunnen doen dat nieuwe user pas naa een bepaalde tijd dat subforum dicht kunnen klappen. Dan wordt het ze niet echt door de neus naar binnen gedrukt maar is het wel duidelijk dat ze d'r zijn.

Daarbij halen de meeste nog steeds de FAQ's en en policy door elkaar. De laatste paar reacties hebben meer betrekking op de policy dan op de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

momania schreef op 23 mei 2003 @ 18:04:
Daarbij halen de meeste nog steeds de FAQ's en en policy door elkaar. De laatste paar reacties hebben meer betrekking op de policy dan op de FAQ.
dat komt omdat ze vaak in 1 topic staan ;)
en bovenin staat alleen "faq" daar moet dus eik. nog een knopje "policy" komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

het probleem hiermee is dat die FAQ te overheersend wordt. Dit zal ook z'n impact hebben op nieuwe leden, dat werkt afschrikkend als je eerst 5 minuten naar zo'n FAQ moet zitten turen. Dus komen er ook minder nieuwe leden
Ik vindt het een beetje overdreven om nu maar te zeggen dat de FAQ overheersend aan het worden is, maar ja het is wel een belangrijk onderdeel van GoT.
Het is misschien ook wel té om er een bepaalde tijdsduur aan te verbinden, maar het eerst bekijken van de FAQ lijkt mij allerminst logisch voordat je een topic opent....toch?
dat is de taak van mods, niet van users
Dit is inderdaad ook een taak van de mods, alleen het is toch een goede zaak nieuwe user's zoveel mogelijk bekend te maken met dit forum. (ook voorkomt dit dat topics van nieuwe users direct een slotje krijgen, iets wat als beginnende Got'ter ook niet prettig is lijkt me :)

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Erkens schreef op 23 mei 2003 @ 18:10:
[...]

dat komt omdat ze vaak in 1 topic staan ;)
en bovenin staat alleen "faq" daar moet dus eik. nog een knopje "policy" komen :P
dat gaat aangepakt worden, dat is 'mijn' kindje en dat zit al heel lang in m'n hoofd ;). Maar je hebt gelijk policy is niet gelijk aan FAQ, moet uit elkaar gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DeverauX schreef op 23 May 2003 @ 19:18:

Dit is inderdaad ook een taak van de mods, alleen het is toch een goede zaak nieuwe user's zoveel mogelijk bekend te maken met dit forum. (ook voorkomt dit dat topics van nieuwe users direct een slotje krijgen, iets wat als beginnende Got'ter ook niet prettig is lijkt me :)
Users doen het vaak een beetje lomp, ook met nieuwe gebruikers. Je mag ze dus wel helpen, maar alleen als je ze ook daadwerkelijk helpt (met een relevant linkje uit de search en uitleg dat het de bedoeling is dat je eerst zoekt omdat je vaak je antwoorden wel kunt vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Users doen het vaak een beetje lomp, ook met nieuwe gebruikers. Je mag ze dus wel helpen, maar alleen als je ze ook daadwerkelijk helpt (met een relevant linkje uit de search en uitleg dat het de bedoeling is dat je eerst zoekt omdat je vaak je antwoorden wel kunt vinden).
Klopt inderdaad helaas. Maar deze zinloze UTFS-flames zijn dan ook niet gewenst, en terecht ook. Post alleen iets als het ook daadwerkelijk iets bijdraagt en de TS verder op weg helpt, een linkje kan daarbij helpen :)

Quincy Jones

Pagina: 1