Toon posts:

[JAVA] probleem met g.drawString

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de FAQ gelezen en hoop dat ik het nu netjes doe.

Ik heb een probleem met een huiswerk opdracht.

Uitleg:
Ik heb een tekstvak gemaakt, het lukt me wel om die gegevens uit het tekst in een uitvoer tekstvak te krijgen maar niet om de gegevens die in de invoertekstvak staan gewoon op het scherm te laten zien.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals g.drawString op de ActionListener zelf te plaatsen van het tekstvak maar dat werkt niet en ook niet als ik een apparte public void paint( Graphics g ) maak en dan verwijs naar de variabelen van de ActionListener.

Ik hoop het zo netjes te hebben gedaan.
Bij voorbaat dank alvast.

Met vriendelijke groeten,
Johan aka iBLIKJESMAN

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Swing of AWT?

Probeer eerst eens gewoon wat tekst op het scherm te tekenen (zonder dat aan het tekstvak te koppelen); lukt dat wel? Uit je bericht krijg ik namelijk de indruk dat je helemaal niets van Java of programmeren begrijpt, dus kun je het beste bij het begin beginnen.

Lukt het niet, lees dan (het relevante deel van) Sun's Java Tutorial door, en kom je er dan nog niet uit, plaats dan in ieder geval de code voor zover je 'm hebt en waar je denkt dat het fout gaat (conform de FAQ); dat kan trouwens nooit meer dan 15 regels zijn (dus plaats ook niet meer).

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nou ik snap er wel van hoor, en gewoon tekst op het scherm lukt me wel.
Ik ga zo ff proberen of het met repaint(); lukt want dat heb ik nog niet geprobeerd ik denk dat het daaraan ligt.
En je hoeft niet mensen zomaar de grond in te boren.
Laterz

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de code:

Ik snap het niet meer.

[begin java code]
import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.awt.event.*;

public class Opdr51203 extends Applet
{
TextField bedrag;
Label bedraglabel;
double btw, bb,getal;

public void init()
{
setFont( new Font( "SansSerif", Font.BOLD, 12 ) );
bedraglabel = new Label();
bedraglabel.setText( "Bedrag" );
bedrag = new TextField( 10 );
bedrag.addActionListener( new knopje() );

btw = getal / 100 * 19;
bb = btw + getal;

add( bedraglabel );
add( bedrag );

}

public void paint( Graphics g )
{
g.drawString( "" + btw, 100, 50 );
g.drawString( "" + bb, 250, 80 );
}

class knopje implements ActionListener
{
public void actionPerformed( ActionEvent e )
{
String invoerstring = bedrag.getText();
double getal = Double.valueOf( invoerstring ).doubleValue();
repaint();
// double btw = getal / 100 * 19;
// double bb = btw + getal;

}
}

}
[end java code]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 15:21:
En je hoeft niet mensen zomaar de grond in te boren.
Ik was nu nog heel lief voor je, hoor. Ik boor pas mensen de grond in als ze dat uitlokken door tegen mijn uitdrukkelijke verzoek in veel te lange code te posten die niet aan de FAQ regels voldoet.

Ik stel dus voor dat je dat heel snel in orde gaat maken, anders wil ik je best eens met een solide argumentatie affakkelen hoor. Advies in de wind slaan stel ik trouwens ook niet echt op prijs; waarom stel je hier een vraag als je niet geholpen wil worden? Waarom moet ik m'n tijd verspillen aan dit soort topics?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Soultaker schreef op 15 May 2003 @ 15:38:
Ik stel dus voor dat je dat heel snel in orde gaat maken, anders wil ik je best eens met een solide argumentatie affakkelen hoor. (...)
Vind je het erg als ik dat niet afwacht :? :)

Soultaker komt heel vriendelijk de thread binnen en doet je goede voorstellen en dan zeikt hij je af? Mjah, ik weet niet waar je dat op baseerd, maar _ik_ zie het iig niet.
Als je dan vervolgens ook nog code post waarvan ik duidelijk zie dat je de basics van OOP niet beheerst, dan kan ik ook niet anders concluderen. Ga ajb tutorials volgen over references of verwijzingen tussen classes :) Liever nog koop een goed boek :)

Hoe dan ook , GoT is geen plaats voor het absolute begin. Dat zul je toch zelf moeten doen :)

Edit: nog wel een tip zodat je verder kunt. Je moet ervoor zorgen dat je actionlistenerclass toegang krijgt tot de btw en bb getallen die in je applet staan. Als je die kunt veranderen en je applet hertekent, dan ben je klaar :)

[ Voor 13% gewijzigd door Glimi op 15-05-2003 15:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.