[PHP] rawurl(en|de)code + javascripts unescape?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hallo,

Voor een zeer simpel CMS gebruik ik een eigen WYSIWYG editor, die vanuit een textarea (dat door php gevuld wordt) een lap HTML inleest. Nu zet php de HTML code er letterlijk in, wat soms tot problemen leidt. (Javascript errors enz).

Nu heb ik al eens eerder gekeken naar de mogelijkheid om php de HTML code te laten rawurlencode()-n en javascript de code weer te laten unescape()-n. Ik heb echter nergens uitsluitsel kunnen vinden m.b.t. de interactie tussen deze twee functies. Mijn vraag is hoe anderen dit probleem opgelost hebben, en daarnaast of iemand me kan vertellen of er zaken zijn waar ik rekening mee moet houden.

Ik heb het al werkend, maar wil graag zeker weten dat deze oplossing adequaat werkt (of er geen haken en ogen aanzitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

volgens mij hoef je niet te escapen, maar moet je juist speciale tekens vervangen door html entities. in je php eerst htmlentities of htmlspecialchars over de HTML heenhalen dus voordat je het in het textvak zet.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Niet online
Ik zal er eens naar kijken... Wat ik me direct afvraag is of ik de HTML dan direct kan gebruiken in mijn editor. Het lijkt me dat de HTML code die ik door htmlentities haal, en vervolgens in mijn textarea plak, niet "automatisch" door javascript weer vertaald wordt naar volwaardige HTML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

B-Man schreef op 15 May 2003 @ 15:05:
Ik zal er eens naar kijken... Wat ik me direct afvraag is of ik de HTML dan direct kan gebruiken in mijn editor. Het lijkt me dat de HTML code die ik door htmlentities haal, en vervolgens in mijn textarea plak, niet "automatisch" door javascript weer vertaald wordt naar volwaardige HTML?
werkt gewoon hoor, zie deze testcase :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Niet online
Merci crisp :)