Toon posts:

Brazil vs renderman?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd actief bezig met het maken van 3d graphics, met povray, bryce, en moray. Nu is het voor mij tijd om eens over te stappen naar een programma met een betere rendererer, en met meer mogelijkheden.

Nu heb ik zowel 3dstudioMAX als Maya, waar ik nog niets mee gedaan heb. Om beide paketten te leren kost teveel tijd, dus ik moet een keuze maken.
En die keuze laat ik afhangen van de kwaliteit van de renders.

-Dus met welke renderer kan ik -sneller- betere resultaten behalen: met Brazil, of met Renderman?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Deze wel eens doorgenomen?
[rml]willem169 in "[ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 1"[/rml]

Staan een hoop links in naar sites die hier op ingaan :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

De snelheid van een renderer ten opzichte van een ander vergelijken zonder dat je weet wat en hoe je gaat renderen is appels met peren vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij niet om de snelheid maar om de de kwaliteit.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 13:49:
Het gaat mij niet om de snelheid maar om de de kwaliteit.
-Dus met welke renderer kan ik -sneller- betere resultaten behalen: met Brazil, of met Renderman?
Ehm...wat wil je nou precies?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 22:15
Renderman is een standalone rendering system en is dus ook te gebruiken in combinatie met Max.
About the Max render, you might not believe it but it’s just as good as the Brazil render system. I once made an image with special lightning and rendered them in max and in Brazil and Max just looked as good. May people think Max render sucks , but with serious tweaking and lightning knowledge it is a very powerful render system. Don’t underestimate it. It can realy amaze you, that’s for sure.
En als je toch geld genoeg hebt kun je ook eens denken aan finalrender
Renderman is beter voor belichting en shaders. Is ingewikkeld heeft veel opties en is erg duur.
Ga je voor realisme? Ga dan voor brazil, die heeft een betere raytrace engine. Uit eindelijk maakt het toch niet veel uit omdat je met beide renderings dezelfde kwaliteit kan krijgen. Bij de ene scene zal dat meer tijd kosten en bij de andere minder.

http://hawvie.deviantart.com/

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik denk dat je de verkeerde keuze maakt door het af te laten hangen van de renderer, want die zijn in beide gevallen goed en je kunt later gewoon een andere nemen, zowel binnen MAX als MAYA.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Voor Maya4.5 is een plugin Mental Ray te downloaden bij aliaswavefront.com , werkt prima, fijne renderer. Bij Maya5 zit die er al standaard bij.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 20:41
Net als MJC zou ik zeker eens naar mental ray kijken!! vanaf maya 4.5 zeer goed geintegreerd in maya (bij 4.5 dus nog wel ff downen) Je kan denk ik je keuze beter af laten hangen van MAYA of MAX aangezien er qua renderen geen verschillen zijn, kijk welk programma je fijner vindt werken, de mogelijkheden, etc etc

KnowYourBeans

Pagina: 1