Denk je eindelijk klaar te zijn met de dynamische opbouw van een menu... verzinnen ze weer wat nieuws. Het is de bedoeling dat er, zoals je in veel menu's ziet, als je met je muis over een item gaat, deze van kleur veranderd. De items zijn binnen een <tr> gebouwd. Deze hele rij moet dus van kleur veranderen.
Iedere rij krijgt een aparte class toegewezen, afhankelijk van de diepte van het item. Deze classes hete 'navigatie0', 'navigatie1' etc.
In de stylesheet dacht ik daar het volgende voor te gebruiken:
Op dit moment krijgt ieder item dezelfde achtergrond kleur. Dat is niet de bedoeling, maar maakt op dit moment nog weinig uit. Daarom laat ik die kleur ook even lekker staan in .navigatie .
Het hele hover gebeuren werkt echter niet. Er veranderd helemaal niets aan de layout als ik er overheen ga of er op klik. Mijn vraag is dan ook: Zijn deze effecten wel mogelijk op een <tr>? Ik kan namelijk wel gewoon binnen de <tr> onMouseOver properties meegeven, maar dat wil ik eigenlijk niet.
Iedere rij krijgt een aparte class toegewezen, afhankelijk van de diepte van het item. Deze classes hete 'navigatie0', 'navigatie1' etc.
In de stylesheet dacht ik daar het volgende voor te gebruiken:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| .navigatie { font-family: arial, verdana, sans-serif; color: #ffffff; font-weight: bold; font-size: 100%; line-height: 130%; text-decoration: none; background-color: #33aaaa; } tr.navigatie:link { text-decoration: none; } tr.navigatie:hover { text-decoration: none; color: #337788; background-color: #ddeeee; } |
Op dit moment krijgt ieder item dezelfde achtergrond kleur. Dat is niet de bedoeling, maar maakt op dit moment nog weinig uit. Daarom laat ik die kleur ook even lekker staan in .navigatie .
Het hele hover gebeuren werkt echter niet. Er veranderd helemaal niets aan de layout als ik er overheen ga of er op klik. Mijn vraag is dan ook: Zijn deze effecten wel mogelijk op een <tr>? Ik kan namelijk wel gewoon binnen de <tr> onMouseOver properties meegeven, maar dat wil ik eigenlijk niet.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.