Toon posts:

[MS Access 2000] Zoekformulier maken

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database gemaakt, waarin allerlei verslaggegevens, bedrijfsgegevens etc worden opgeslagen. Ook worden er gegevens opgeslagen die in een word document worden verwerkt dmv een een VBkoppeling. Nu wil ik in deze gegevens in deze database een formulier maken waarin kan worden gezocht op bv:
instelling
contactpersoon
verslagtype

om maar even wat te noemen. Het moet mogelijk zijn om een vinkje te plaatsen voor de kenmerken waarop moet worden gezocht en vervolgens in een invoervak erachter moet worden ingevoerd op welke term moet worden gezocht. In het geval van een verslagtype is dat een roldown menu, maar dat is niet zo belangrijk. Ik heb al gezocht op google, maar ik kan geen concrete uitleg vinden. Kan iemand me vertellen hoe ik zoiets kan maken?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
gewoon access boek openslaan, hoofdstuk formulieren erbij pakken en beginnen.

Gewoon standaard stuff.

Kijk anders ook eens bij de voorbeelddatabases, want of ik begrijp iets niet of dit is gewoon een standaard formulier

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat de gebruiker meerdere dingen aan kan vinden om zo de zoekopdracht te verfijnen. Ik weet niet hoe ik dat moet doen.

• Achwel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-11-2022
Check deze URL is: http://www.mvps.org/access/
Wellicht staat hier iets tussen dat je kunt gebruiken :)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:35

xos

Der zijn verschillende manieren waarom je dit kan doen. Je kan de gemaakte keuzes uitlezen als op de knop zoek wordt gedrukt.

Aan de hand van de keuzes in je form run je een query die via de een wizzard is gemaakt. Voor iedere keuze samenstelling krijg je dus een aparte query.

Een andere optie is dat je een query samenstelt met vb die afhankelijk is van de keuzes op je form en die dan runt.

Verwijderd

Topicstarter
basterd schreef op 15 mei 2003 @ 13:32:
Der zijn verschillende manieren waarom je dit kan doen. Je kan de gemaakte keuzes uitlezen als op de knop zoek wordt gedrukt.

Aan de hand van de keuzes in je form run je een query die via de een wizzard is gemaakt. Voor iedere keuze samenstelling krijg je dus een aparte query.
Het is niet de bedoeling dat ik voor iedere mogelijke combinatie een andere query moet maken. Ik heb net 3 zoekopties genoemd, maar dat zijn er rustig 10-15.
Een andere optie is dat je een query samenstelt met vb die afhankelijk is van de keuzes op je form en die dan runt.
[/quote]

Als je op het formulier kunt aangeven met vinkjes op welke kenmerken je wilt zoeken, en welke term gezocht moet worden kun je dan met VB die query samenstellen? Daar ga ik maar eens even naar zoeken..had ik nog niet over nagedacht :D
Pagina: 1