Toon posts:

[win 98] disabelen van msn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier op mijn werk(middelbare school) hebben we in de klas lokalen pc's staan waar windows 98 op draait. Nu willen de kinderen nogal vaak msn op de systemen zetten om te chatten tijdens de lessen wat niet is toegestaan.

Hier volgt dan mijn vraag; hoe kan je in windows 98 disabelen dat je msn werkt. :?

Ik snap dat je niet kan voorkomen dat ze het installeren, maar zodra ze dat gedaanhebben willen we dat het niet mogelijk is om te gebruiken. Ik snap ook dat je het kunt uitzetten in de firewall maar sommige programma's die we hier gebruiken hebben dezelfde poorten nodig.

Wat ook zou helpen is als iemand een tip heeft hoe je kan uit zetten dat mensen dingen bewaren op de desktop omdat daar de installatie bestanden naar toe worden gedownload.

In ieder geval thnx

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Misschien kun je de download-site van Messenger (messenger.msn.com/nl) blokkeren ?

Mother, will they like this song?

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-08 21:47
TheLunatic schreef op 15 mei 2003 @ 13:12:
Misschien kun je de download-site van Messenger (messenger.msn.com/nl) blokkeren ?
Er zijn een hoop meer locaties waar msn is te downloaden volgens mij. Wordt dus best veel werk.

[ Voor 5% gewijzigd door Twistedmark op 15-05-2003 13:16 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Je kan zorgen dat MSN geen contact meer kan maken met de MSN-servers door bijvoorbeeld de poorten te blocken. Je kan via POLEDIT instellen dat bepaalde programma's niet meer gestart kunnen worden.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Dan kan je het beste ervoor zorgen dat die helemaal niet gestard kan worden...
Je kan dit doen zoals bovenstaande post of door een register key aan te maken!

1. Start Register-editor (Regedit.exe).
2. Zoek de volgende registersleutel en klik erop:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft
3. Wijs in het menu Bewerken de opdracht Nieuw aan, klik op Sleutel en
typ "Messenger" (without the quotation marks) als de naam van de nieuwe
registersleutel.
4. Zoek de volgende registersleutel en klik erop:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Messenger
5. Wijs in het menu Bewerken de opdracht Nieuw aan, klik op Sleutel en
typ "Client" (without the quotation marks) als de naam van de nieuwe
registersleutel.
6. Zoek de volgende registersleutel en klik erop:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Messenger\Client
7. Wijs in het menu Bewerken de opdracht Nieuw aan, klik op
DWORD-waarde en typ "PreventRun" (without the quotation marks) als de
naam van de nieuwe DWORD-waarde.
8. Klik met de rechtermuisknop op de waarde PreventRun die u hebt
gemaakt, klik op Wijzigen, typ "1" (without the quotation marks) in het
vak "Waardegegevens" en klik op OK.
9. Sluit Windows Messenger af.
10. Herstart PC en Messenger zal nooit meer starten...

Verwijderd

Poort 1863 meen ik.. maar uhm dat werkt natuurlijk totdat ze GOT uitvinden en vragen hoe ze MSN op een alternative manier kunnen uzen ;).. Maar mijn ervaring zegt dat als je ze MSN afpakt dat ze wel wat andere leuke dingen gaan doen op inet, online gaming enzo dus eigenlijk alles dicht gooien behalve poort 80?

Verwijderd

Moet heel die msn-handel niet authenticeren op de passport.com site? Anders dat domein blocken, desnoods door op iedere pc in de host file www.passport.com te verwijzen naar 127.0.0.1.

Verwijderd

het is win98 en echt blokkeren kun je het nooit (webbased msn immers). je moet gewoon een log (keylogger ofzo) mee laten lopen en daarmee naar hun conrector stappen. die kan dan maatregelen nemen...

waarom is msn eigenlijk verboden op een middelbare school? vooral voor het studiehuis is chatten (en dan ivm het n00bgehalte via msn) onontbeerlijk.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Een keylogger? En dan alles nalopen zeker? Want ik denk niet dat elke webbased MSN, het woord MSN in hun URL heeft. Is internet echt nodig tijdens de lessen? Ander kun je dat dan laten platgooien als de les begint.

offtopic:
ROC Utrecht heeft laatst van die kaarten geïnstalleerd in de PC's waarbij na een reboot de oude HD-situatie weer teruggezet is. Misschien is dat een (prijzige :( ) oplossing.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Maja op school hebben ze ook zon geintje

Als je msn start noktie er mee. Ook als je op een page komt waar MSN in voorkomt klapt je IE dicht.. nogal overdreven imho...

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-08 21:47
DUX schreef op 15 mei 2003 @ 22:37:

offtopic:
ROC Utrecht heeft laatst van die kaarten geïnstalleerd in de PC's waarbij na een reboot de oude HD-situatie weer teruggezet is. Misschien is dat een (prijzige :( ) oplossing.
Denk niet dat dat de oplossing is aangezien ze dan gewoon elke keer opnieuw msn installeren. Dit gaat bij mij op school ook zo.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

Beaves

Usque ad Finem

Windows NT of een ander OS waar je met users werkt? Dan kan je de leerlingen gewoon een account geven waarin niets mogelijk is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

DUX schreef op 15 May 2003 @ 22:37:
[...]
offtopic:
Die kaarten (Reborn) werken perfect voor het in staat houden en beschermen van je systeem.
Echter je kunt (weliswaar virtueel) wél msn downloaden en installeren. Na herstart zal die weer weg zijn ;)

• DUX

DUX

Twistedmark schreef op 15 May 2003 @ 22:42:Denk niet dat dat de oplossing is aangezien ze dan gewoon elke keer opnieuw msn installeren. Dit gaat bij mij op school ook zo.
Bij mij ook. Sterker nog, ik ben er zelf ook schuldig aan B) .

offtopic:
Dan zou je de (als leraar) moeilijke keuze kunnen overwegen om de jarenoude en succesvolle taktiek te proberen: "Eigen schuld, dikke bult". Jij wilt liever MSN'en en geen les hebben? Dan bekijk je het ook maar lekker met je onvoldoendes. Dat hebben ze ook bij ons gehanteerd (doch niet bij MSN, maar bij een hoog afwezigheidspercentage in de klas), en het werkt kan ik je zeggen.

Niks aan de hand met mijn cijfers tot nu toe, om jullie gerust te stellen 8)

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

De info van Svenny2002 klinkt goed, maar als je ook maar een handige student hebt, kan hij/zij dat allemaal teniet doen (daar Win98 helemaal geen beperkingen kan aanbrengen zonder speciale software).

Een betere (lange termijn) oplossing is om XP(Pro), W2K, of als de hardware wat aan de oudere kant is, NT4 te installeren. Dan kan je veel beter voorkomen dat software (wat voor software dan ook) geinstalleerd wordt. Als school kan je behoorlijke kortingen krijgen op Windows licenties, al weet ik dat budgetten van scholen behoorlijk krap zijn tegenwoordig, dus zelfs een goede deal zou 'te duur' kunnen zijn.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• DUX

DUX

Device Manager schreef op 15 mei 2003 @ 23:10:
..maar als je ook maar een handige student hebt, kan hij/zij dat allemaal teniet doen...
Of die draait een ander programma zoals Trillian.

Verwijderd

Als je onderstaande doet is het niet meer mogelijk dat messenger start...

1. Start Register-editor (Regedit.exe).
2. Zoek de volgende registersleutel en klik erop:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft
3. Wijs in het menu Bewerken de opdracht Nieuw aan, klik op Sleutel en
typ "Messenger" (without the quotation marks) als de naam van de nieuwe
registersleutel.
4. Zoek de volgende registersleutel en klik erop:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Messenger
5. Wijs in het menu Bewerken de opdracht Nieuw aan, klik op Sleutel en
typ "Client" (without the quotation marks) als de naam van de nieuwe
registersleutel.
6. Zoek de volgende registersleutel en klik erop:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Messenger\Client
7. Wijs in het menu Bewerken de opdracht Nieuw aan, klik op
DWORD-waarde en typ "PreventRun" (without the quotation marks) als de
naam van de nieuwe DWORD-waarde.
8. Klik met de rechtermuisknop op de waarde PreventRun die u hebt
gemaakt, klik op Wijzigen, typ "1" (without the quotation marks) in het
vak "Waardegegevens" en klik op OK.
9. Sluit Windows Messenger af.
10. Herstart PC en Messenger zal nooit meer starten...

Verwijderd

www.winguides.com en zoek naar disable messenger in registry!

• DUX

DUX

En wat is hier het verschil met de oplossing die je in je vorige bericht aanbracht?

Pagina: 1