Toon posts:

Poortmappen met een Copperjet 811

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds 2 dagen heb ik mijn adsl verbinding maar ik kom een paar rare dingen tegen.
Ik heb een abbo bij internl net daar krijg je standaart 8 ip adressen bij.
Nu heb ik het modem/router aan de praat kunnen krijgen maar dat ging wel erg vreemd ik heb de gebruiks aanwijzing van http://www.surfsneladsl.nl/faq/cjt810_514/index.it
gebruikt. Het eerst vreemde dingetje wat ik tegen kwam is dat ik wel netjes een ip toegewezen kreeg van de dhcp server (als ik het goed begrijp een publiek ip) maar als ik nu het net op ga en ik check mijn ip bv op iRC dan zie ik het adres van de router.
Daardoor heb ik een paar problemen met mijn ident.
Kan ik ergens poortmappen zodat ik poort 113 enz enz open kan zetten naar mijn pc? Of moet ik zorgen op een of andere manier dat ik met een van de 5 publieke adressen het net op ga? (lees hoe configureer ik dat op mijn router?) Ik heb de router/modem in een switch gehangen en daar hangen de pc's weer aan. Zijn er mensen met het zelfde probleem of zijn er mensen die het wel goed hebben kunnen configureren?

Ik heb ondertussen iets gevonden in de router: Firewall Add Reserved Mapping: ppp-0 maar dan krijg een foutmelding:
32381 webserver webserver:Error adding NAT reserved mapping pool item0
Dus dat schijnt niet helemaal lekker te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik alles doorgelezen op : http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm en contact gehad met speedy ron (die zou er induiken) ik ook InterNL.Net gebelt en gemaild met deze vraag. Is er dan hier op GoT helemaal niemand die ditzelfde probleem kent?

Meteen ff een legale schop :P

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 19:54

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

krijg maandag men modem voor adsl, kep ook adsl bij surfsnel en ben ook van plan om het te delen via netwerkje, dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe ik het moet instellen , want de profielen die op speedy ron staan kunnen volgens mij niet helemaal goed met surfsneladsl
want lijkt me wel handig om binne netwerk een private ip range te gebruike, vanwege file sharing en zo

[ Voor 24% gewijzigd door FRoSTy op 13-06-2003 11:18 ]

onbereikbaar.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 12:48:
Hoi,

Sinds 2 dagen heb ik mijn adsl verbinding maar ik kom een paar rare dingen tegen.
Ik heb een abbo bij internl net daar krijg je standaart 8 ip adressen bij.
Nu heb ik het modem/router aan de praat kunnen krijgen maar dat ging wel erg vreemd ik heb de gebruiks aanwijzing van http://www.surfsneladsl.nl/faq/cjt810_514/index.it
gebruikt. Het eerst vreemde dingetje wat ik tegen kwam is dat ik wel netjes een ip toegewezen kreeg van de dhcp server (als ik het goed begrijp een publiek ip) maar als ik nu het net op ga en ik check mijn ip bv op iRC dan zie ik het adres van de router.
Daardoor heb ik een paar problemen met mijn ident.
Kan ik ergens poortmappen zodat ik poort 113 enz enz open kan zetten naar mijn pc? Of moet ik zorgen op een of andere manier dat ik met een van de 5 publieke adressen het net op ga? (lees hoe configureer ik dat op mijn router?) Ik heb de router/modem in een switch gehangen en daar hangen de pc's weer aan. Zijn er mensen met het zelfde probleem of zijn er mensen die het wel goed hebben kunnen configureren?

Ik heb ondertussen iets gevonden in de router: Firewall Add Reserved Mapping: ppp-0 maar dan krijg een foutmelding:
32381 webserver webserver:Error adding NAT reserved mapping pool item0
Dus dat schijnt niet helemaal lekker te gaan.
Hoi, ik heb ongeveer dezelfde config(alleen dan ISDN), maar bij mij zie je op internet wel mijn eigen ip.

Volgens mij kun je dus met je eigen ip het net op en kun je dat configureren volgens de methode die op internet beschreven staat. Je kunt die adressen gewoon via DHCP laten verdelen.

Wat ik je wilde vragen is het volgende. Hoeveel pc's ben je van plan aan te sluiten? Ik moet er 7 doen, maar ik kan nauwelijks verder komen dan vijf. Mocht je er ook meer dan 5 hebben, dan kunnen we samen naar een oplossing zoeken. Mocht je dat niet via het forum willen doen dan mag je mailen. Doe eerst maar een pb, want ik weet niet of de mods het leuk vinden als we zonder forum verder zoeken. Misschien is het handig als we zo nu en dan een update doen over de situatie dan hebben anderen nog wel iets aan onze pogingen.

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 19:54

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ik heb nu men netwerk zo geconfigureerd dat het gebruik maakt van de IP adressen die ik van surfsneladsl heb gekregen, dit heeft nu als nadeel dat dit allemaal publieke IP adressen zijn. Hierdoor kunnen we geen file en printer sharing gebruiken, graag zou ik voor men interne netwerk gewoon een privat range gebruiken bv 192.168.x.x, maar ik heb geen id hoe ik dit zo moet instellen dat ik hiermee het internet op kan, ik had op speedy ron zen site gelezen dat NAT niet ondersteund wordt door surfsneladsl. Is er al iemand die het voor elkaar heeft om private range ip adressen te gebruiken op zen netwerk ipv de public ip adressen te gebruiken van surfsneladsl?

hier staat dat NAT niet mogelijk is
http://www.koekjes.net/cgi-bin/gastenboek/bekijken.pl?rnald

kep nou men netwerk in ip range 192.168.1.x gezet, kan nog steeds internette, alleen communicatie tussen pc's onderling wil niet.. pc's kunnen elkaar niet pingen :(

[ Voor 18% gewijzigd door FRoSTy op 30-06-2003 23:30 ]

onbereikbaar.nl