Toon posts:

Bootdisk error (cd-rom / h/d)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een computer waar ik de h/d en cd-rom even had uitgehaald om het in een andere pc te proberen, nu echter weigert de bios beide dingen te herkennen en daardoor krijg ik bootdisk error.

Er zit power op want lichtje brand maar bios ziet ze niet. Mij lijkt dat er iets met de ide kabels is maar voorheen was er nooit een probleem ? :s

Suggesties!?

Verwijderd

ff in de bios alles op autodetct proberen te zetten, misschien dat dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt niet :s

Verwijderd

Heb je iets veranderd aan de master/slave instellingen toen je hem in die andere pc gezet hebt?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:02

lordsnow

I know nothing

Alle twee drives op 1 IDE kabel? Dan HD als master, en CD-ROM als slave jumperen.

FF kijken of je de platte ribbon kabel wel goed aangesloten hebt - op eerste IDE slot op je Mobo. IDE staat enabled in BIOS?

Aan de kan van de HD en CD-ROM - kabel zit er niet berkeerd om in? rode draadje (pin 1) hoort (meestal?) aan de kant waar de power aansluiting zit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 13:14:
Heb je iets veranderd aan de master/slave instellingen toen je hem in die andere pc gezet hebt?
Nee, in die andere pc was h/d ook master en cd-rom slave.
Alle twee drives op 1 IDE kabel? Dan HD als master, en CD-ROM als slave jumperen.

FF kijken of je de platte ribbon kabel wel goed aangesloten hebt - op eerste IDE slot op je Mobo. IDE staat enabled in BIOS?

Aan de kan van de HD en CD-ROM - kabel zit er niet berkeerd om in? rode draadje (pin 1) hoort (meestal?) aan de kant waar de power aansluiting zit.
Ik had die IDE kabel nog niet eruit gehaald, nu wel ff en daarna weer teruggeplugged maar die zit goed.

Ide kabel heb ik beide kanten geprobeerd, zonder succes

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 13:28 ]

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-03 14:08
Heb je geen 2 de IDE controller??

Dan kun je natuurlijk proberen de cdrom op secundairy te zetten en de hDD zo laten zitten

Zou moeten werken!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Ik heb dat nu gefixt maar er blijft nu constant "Verifying DMI pool data" op staan :s

Verwijderd

Topicstarter
ty. Maar had al gefixed (iets te snel met vragen :().

argh nu start win98 niet :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 15:23 ]

Pagina: 1