Toon posts:

[js/php] onClose nog een query uitvoeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wist niet zo goed of t topic nou hier of hiernaast moest, excuse me als ik fout zit..

Ben bezig om een statistiekenscriptje te maken voor mn site.
Het werkt ongeveer zo:

Je komt op mn site binnen (index.php). Het scriptje logt de begintijd en de naam van de pagina (index). Als je nu naar de volgende pagina gaat dan verstuurd hij deze var's met een sessie.
Op de volgende pagina, stel produkten.php, schrijft hij de variabelen naar een db toe. Zo logt hij dus de naam van de pagina waar ik was en de begin tijd + huidige tijd = totale bezoektijd van die pagina. Op zich best handig, en het leuke is dat het ook nog werkt.

Alleen als men nou een paar pagina's bezoekt en vervolgens het window sluit, dan registreerd ie dus niet de laatste pagina + bezoektijd, omdat hij dit normaal gesproken pas doet op de volgende pagina.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen vangen?
Nogmaals, misschien moet ik wel in /14 zitten hoor, ik weet het niet.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

crisp

Devver

Pixelated

onunload popupje openen met je logpagina, en popupje zichzelf laten sluiten.
Note dat je dan wel een mechanisme moet inbouwen dat navigatie binnen je site de popup niet opent.
veel meer mogelijkheden zijn er niet naar mijn weten.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 15 May 2003 @ 12:25:
onunload popupje openen met je logpagina, en popupje zichzelf laten sluiten.
Note dat je dan wel een mechanisme moet inbouwen dat navigatie binnen je site de popup niet opent.
veel meer mogelijkheden zijn er niet naar mijn weten.
Wellicht moet ik mijn systeempje dan aanpassen, maar ik zou niet weten hoe. Want ik pak nu de huidige tijd en doe daar de gelogde tijd vanaf en dan houd ik een bezoektijd over. Maar goed, dit gebeurd op de volgende pagina, en volgens mij kan dat niet anders.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met een cooky?
Eerste pagina: Cooky maken, tenzei die al bestaat (dan is het dus niet de eerste pagina)

*shit denkfout :( *

[ Voor 17% gewijzigd door Blaise op 15-05-2003 14:10 ]

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Misschien eerst de ruwe gegevens in de database stouwen en dan later de analyse eroverheen laten gaan. Dus bijvoorbeeld alleen de pagina met sessie id en tijd registreren. Daarna alle sessieID in een tabel zetten, pagina's in een tabel zetten en alleen een tabel met sID, pID en tijd overhouden. Hier kan je dan uit analyseren hoeveel tijd iemand heeft doorgebracht, ervanuit gaande dat hij op de laatste pagina niet langer dan een paar seconde blijft

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 11:46

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik zou ook voor een popup gaan.

Dat wil zeggen: schrijf een php-pagina die tegen je teller vertelt dat de gebruiker de site verlaat (hoe je dat doet is geheel afhankelijk van hoe je het tot nu toe aangepakt hebt). In deze php-pagina zet je een javascriptje dat bij <body onLoad> de browser sluit.

Vervolgens maak je de rest van de pagina's zo dat op het moment dat ze je site verlaten of de browser sluiten de afmeld-pagina in een klein popupje komt op positie 4000x4000.

Het is wel verstandig om de tekst "Bezig met afmelden..." in de titel of in de popup zelf te zetten, zodat popup-bange mensen zien dat er geen reclamecampagne opgestart wordt.

Je zit alleen met een probleem wanneer de gebruiker een popup-blocker heeft...

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Pagina: 1