WAP 2 bediening pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Ik wil graag een pagina maken voor het bedienen van een demo systeem.
het gaat om de volgende opstelling
Afbeeldingslocatie: http://217.120.244.21/demo.jpg
Het is dus een om een weerstandje dat warmte op wekt hier zit een temperatuur sensor achter de de temeratuur meet en op een bepaalde waarde de ventilator aan schakeld. Dit wordt geregeld door een mini PC (dimmPC) Hier draait onder linux een Apache webserver die zorgt voor de interface.
Momenteel wordt er nog een HP Jordana gebruikt voor de demo maar dat vind ik een beetje achterhaald dus wil ik het graag via de telefoon doen.
Ik heb een Ericsson T68i, kan je daar een pagina voor maken die de volgende zaken kan.
De warmte wisselaar aan/uit schakelen
ventilator aan/uit/auto schakelen
analoog metertje voor de gemeten waarde
en een invulveld voor de schakel waarde.

Is dit mogelijk met xHTML?
De controller is gekoppeld aan een GSM modem, dus de tweede vraag is hoe kan je hier verbinding mee maken??
momenteel is het zo dat je naar een internet site gaat en dan de webserver verbinding maakt met het onderstation. is zoiets ook mogelijk voor het WAP systeeem?

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Dit soort stof klinkt mij meer in de oren als P&W stuff want hier komt een heel bijzondere vorm van webscripting aan te pas (als het al mogelijk is) ik ben benieuwd wie dit gaat oplossen en hoe dit opgelost gaat worden.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Wat bedoel je met P&W stuff?? Ik heb het al nog niet helemaal wakker zullen we maar zeggen :D
Het draait nu onder gewoon HTML en dat doet het goed.
dus toen had ik het idee dat het misschien ook onder xHTML zou moeten draaien, maar ik kan maar weinig vinden over de mogelijkheden wat zo'n telefoon precies kan.

[ Voor 14% gewijzigd door ronny op 15-05-2003 13:37 ]

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
in mijn ogen moet dit gewoon met xhtml kunnen, je moet alleen de webserver zo configureren dat hij xhtml uitspuugt... de html code doet niets bijzonders .

• Willem
  • Laatst online: 22:08
Zolang (x)HTML nog steeds een opmaaktaal is, is dit bij de buren beter op z'n plaats :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
en met een Ericsson is het mogelijk om zulke "gecompliceerde" pagina's ook te lezen en te verwerken??
en als het werkt hoe kan ik dan het best verbinding maken met het station?? rechtstreeks (kan dat) of moet er op internet een wap pagina gemaakt worden die de verbinding maakt en de gegevens door geeft ?? (ben nog niet echt bekent met het wappen en de techniek er achter)
Is er ergens een duidelijk overzicht van de mogelijkheden van WAP 2?
dingen als java scrips en dergelijke zou wel mooi zijn als dat ook werk, maar het is lasit om te vinden wat wel en niet werkt en dan ook nog per telefoon verschillend :(

[ Voor 27% gewijzigd door ronny op 15-05-2003 21:58 . Reden: toevoeging ]

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Als ik heb goed heb zal Java niet gaan werken op een T68.
Maar is het mogelijk om in xHTML bv een niveau meter weer te geven?

Als iemand andere ideen heeft hoor ik het graag.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

ronny schreef op 02 juli 2003 @ 15:22:
Als ik heb goed heb zal Java niet gaan werken op een T68.
Maar is het mogelijk om in xHTML bv een niveau meter weer te geven?

Als iemand andere ideen heeft hoor ik het graag.
Ja. gewoon een getal weergeven is genoeg. Je kunt bijvoorbeeld een plaatje uitrekken waarbij de lengte/hoogte de hoeveelheid is. HTML en xHTML zijn vrijwel hetzelfde kwa mogelijkheden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Whatever, dit is nu een hopeloze kick om het topic weer terug richting Webdesign & Graphics te buigen... als het nog relevant is open je maar een topic daar, deze heeft weinig nut meer ;)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.