[ALL] TCP/IP beveiligen dmv SSH/SSL

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
We zijn hier een softwarepakket aan het maken en willen maximale veiligheid of in ieder geval iets wat daarbij in de buurt komt. Ons uiteindelijke softwarepakket kan in 2 varianten gebruikt gaan worden, te weten;
  • Software met lokale MySQL server
  • Software met internet MySQL server
Nu gaat het natuurlijk niet over de beveiliging van de MySQL server, want dat is bij wijze een topic apart en daar is genoeg over te vinden op het internet. Waar het ons omgaat is hoe we de over en weer gestuurde data kunnen beveiligen als we voor de SMIM versie (Software Met Interet MySql) praten.

Ik zit me dus af te vragen of we vanuit het pakket, de gegevens beveiligd richting internet kunnen sturen, en zo ja met welke implementatie. Ik heb al even gekeken naar OpenSSL maar dat krijg ik hier niet gecompileerd met Cygwin, verder weet ik dat er iets van openssh is maar daar heb ik nog geen kaas van gegeten. Hebben jullie misschien wat meer informatie over de mogelijkheden en of de vereisten?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen, heeft niet echt veel met je Windows te maken he ;).

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
ok, thanx you're right.

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
hmm niemand?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:10
Dit is ook meer een programmeer iets?

No production networks were harmed during this posting

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58

Sabbi

je denkt aan mij.

Zou je niet gewoon de data lokaal kunnen encrypten, dmv watever manier je veilig vindt, het dan naar de mysql server sturen (staat het dus ook gewoon encrypted in de db) en het dan gewoon weer opvragen en lokaal decrypten? lijkt me veel makkelijker te realiseren dan een ssl-link naar je db...
Pagina: 1