[Vodafone] big brother is watching me

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6992

Topicstarter
Gisteren wilde ik een abbonement bij the Phonehouse afsluiten aangaande de xbox actie :9 Voordat ik mijn spulletjes mocht meenemen moest Phonehouse eerst goedkeuring krijgen van Vodafone. Ik absoluut geen zorgen want al mijn zaakjes zijn op orde (zo ver ik weet), en ik heb nog nooit iets met Vodafone te maken gehad, dus alles was oke in mijn ogen.

Toch afgeketst :(. Nu ik meteen vragen waarom, Phonehouse kon niets zeggen vanwege privacy redenen (heel fijn natuurlijk). Dus ik vodafone bellen, krijg ik daar een leuke dame aan de telefoon die mij dezelfde reden geeft als Phonehouse om de gegevens niet te vestrekken.

Nu ben ik natuurlijk niet dom en ben meteen met BKR (www.bkr.nl) gaan bellen.
volgens hun mag en kan Vodafone hun gegevens niet gebruiken! Dus daar zit het niet :(

Nu wil ik dus weten of iemand hetzelfde heeft gehad, en of ze weten waar Vodafone zijn gegevens vandaan haalt.

Want ik krijg een dik "big brother is watching me" gevoel.

De enige manier om te weten waarom mijn aanvraag niet goedgekeurd is een brief schrijven en dan maar hopen dat ze op tijd reageren want die XBOX moet ik hebben!!! (normale prodedure tijd volgens Vodafone: 3 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 17:28
Haalt niet elke provider hun gegevens bij Experian vandaan? Dus of je wel kredietwaardig bent enzo? Zijn vast wel meer draadjes op dit forum die daar over gaan, dus ik zou je aanraden eens op de term Experian te zoeken.

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41125

misschien woon je in een postcodegebied met een hoog percentage wanbetalers :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:46
Mocht je in een studentenhuis wonen en daar ooit een wanbetaler hebben gehad, hang je dus..... Maar ja dat weet ik niet natuurlijk.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mwa, ik heb stage gelopen bij Dixons, daar werd dat ook wel vaak afgewezen. Waarom krijg je nooit te horen, das een nadeel maar toch ook wel een voordeel. Waarschijnlijk verdien je misschien te weinig, of bel je misschien niet zoveel zodat zo'n abbo niet uit kan ofdergelijke :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

En wat wel en niet mag qua gegevensuitwisseling, daar hebben sommige dealers van informatie niet zo'n boodschap aan O-)

Met de juiste contacten kan je aan iemand nummerbord z'n halve leven boven water krijgen. Hoe denk je dat Peter R. de Vries aan al zijn info komt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Het komt inderdaad zo nu en dan voor dat mensen niet om individuele redenen worden geweigerd, maar omdat ze in een 'risicogebied' wonen. Een vroegere kennis van me woont in Hoograven, in Utrecht, zeg maar een achterstandswijk. Hij heeft verder z'n zaakjes financieel goed op orde, maar kon om niet nader genoemde redenen ook geen abo krijgen bij Vodafone.

Bekijk overigens ook deze draadjes eens:
Geweigerd bij Vodafone
[rml][ gsm] Abonnement geweigerd[/rml]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 12:46

Korakal

Up up up!

Als je het echt wilt weten kun je een schriftelijke aanvraag indienen; dan krijg je per post de reden van afwijzing.

En het is inderdaad zo dat de omgeving waarin je woont van invloed is.

Vodafone werkt met een puntensysteem bij de aanvraag: voor ieder gegeven krijg je een bepaalde score. Zit je boven een score x, dan is je aanvraag goedgekeurd etc.
Wat ik vaak heb gemerkt: véél gegevens van de aanvrager invullen (dus ook werkgever-gegevens) werkt positief. Hebben ze dat bij jou ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Ff algemene voorwaarden lezen. Moet het instaan!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

slaay schreef op 15 May 2003 @ 11:52:
Ff algemene voorwaarden lezen. Moet het instaan!
Hehe, dacht je dat die duidelijker waren dan wat iedereen zo al kan vermoeden? Daar staan echt geen specifieke details in over de screening:
6 Vodafone mag een aanvraag afwijzen, indien Vodafone gerede twijfel
heeft en/of informatie heeft over geringe kredietwaardigheid van of slecht
betalingsgedrag jegens Vodafone of derden. Vodafone mag zich hierover laten
informeren door derden, daaronder begrepen het Bureau KredietRegistratie
(BKR). Vodafone zal een afwijzing van een aanvraag alleen toelichten op
schriftelijk verzoek aan Vodafone, afdeling Credit Assessment, Postbus 1500,
6201 BM Maastricht.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6992

Topicstarter
Nou ik heb maar een brief geschreven.
Als de reden is dat mijn buurt wanbetalers bevat dan krijg ik een beetje een idee van generalisatie op grote schaal. En ik kan niet anders dan kotsen op zoiets, en ik kan het niet echt democratisch noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41125

Vodafone is commercieel, dat heeft weinig met democratie te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Anoniem: 6992 schreef op 15 mei 2003 @ 12:30:
Nou ik heb maar een brief geschreven.
Als de reden is dat mijn buurt wanbetalers bevat dan krijg ik een beetje een idee van generalisatie op grote schaal. En ik kan niet anders dan kotsen op zoiets, en ik kan het niet echt democratisch noemen.
Zoals hierboven al wordt gezegd is Vodafone inderdaad commercieel. Dus democratie zal hun eigenlijk niks kunnen schrelen, want bedrijfs technisch gezien is het gewoon een correcte beslissing.

Er zijn gewoon heel veel bedrijven die dit doen. Ik weet bijvoorbeeld dat als je in een achterstands wijk woont en iets bij Bol.com besteld dat je dan gechecked wordt en hoogst waarschijnlijk afgewezen als er veel wanbetalers wonen.

Maar geef ze eens ongelijk ?
Ik bedoel, persoonlijk zou ik geen betere manier kunnen verzinnen dan op een dergelijke manier een selectie te maken. Dit scheelt veel tijd en tijd = geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 08:22
Wees blij dat je geen Orange hebt: http://forum.fok.nl/showtopic.php/311814

Die weigeren je abbo en dan vervolgens mag je het wel betalen (ook al heb je dan dus helemaal geen abbo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[Airwolf] schreef op 15 May 2003 @ 13:09:
[...]
Maar geef ze eens ongelijk ?
Ik bedoel, persoonlijk zou ik geen betere manier kunnen verzinnen dan op een dergelijke manier een selectie te maken. Dit scheelt veel tijd en tijd = geld.
Precies, ze mogen gewoon mensen weigeren. Ze lopen liever een goede klant mis dan dat ze een slechte teveel aansluiten. Je wilt niet weten hoe veel mensen hun telefoonrekening niet (kunnen) betalen.
Als je wordt geweigerd kun je altijd nog een extra controle laten uitvoeren. De standaardcheck is gewoon erg streng. Veel mensen worden onterecht geweigerd en kunnen na die tweede controle alsnog een abonnement krijgen.
ddc: ik denk dat dat bij jou ook is gebeurd, dat je wel door de tweede controle bent gekomen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 08:22
haas schreef op 15 May 2003 @ 13:34:
ddc: ik denk dat dat bij jou ook is gebeurd, dat je wel door de tweede controle bent gekomen.
Ja, maar dan heb ik alsnog geen telefoon.
Maargoed, Orange gaat al mijn gegevens uit het systeem halen zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Martinus schreef op 15 May 2003 @ 11:37:
Mocht je in een studentenhuis wonen en daar ooit een wanbetaler hebben gehad, hang je dus..... Maar ja dat weet ik niet natuurlijk.
nooit last van gehad met het aflsuiten van mijn kabel abo. en mobil abo. (en merder huisgenoten) en dat terwijl er nog dagelijks deurwaarder dreigbrieven op de mat vallen voor mensen die reeds meer dan een jaar van dit adres zijn vertrokken. Neen hoor daar kan je niet op gepakt worden.

Vodafone hanteerd dus gewoon een (te) strenge policy, als ze hele PC gebieden buiten sluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door aardbeix15 op 15-05-2003 14:29 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1