Toon posts:

[Courier Maildrop]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hiero debian woody met ldap, courier ldap,courier smtp en courier maildrop.

het versturen en ontvangen van mail met ldap auth gaat goed, nu wil ik ok gebruikmaken van courier maildrop voor als ik mail wil versturen naar een groep users...

Wie kan mij ermee helpen.

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Meneer Courier kan dat wel denk ik :)
Er wordt verwacht dat je zelf ook e.e.a onderneemt voor je hier een vraag stelt.
Uit je post valt op te maken dat dat niet het geval is

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Topicstarter
Nou courier draait hiero al, en ik heb ook al gezocht bij meneer courier. er is weinig documentatie over courier maildrop met ldap te vinden.

B.T.W. email staan niet standaart in $HOME dir maar in "/var/spool/mail/$USER/Maildir"

Het zit em in een combinatie van courier-maildrop en ldap.

En als jij het wel weet waarom vertel je het mij niet ff.
Ik ben wel de helemorgen aan het lezen R.T.F.M. en zoeken op internet naar manuals....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 11:36 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Okee, maar vermeldt dan even waar je hebt gezocht, en wat je tot nu toe hebt gevonden, en waarom je er daarmee nog niet uit komt.

Op deze manier kan niemand je helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die manual van Courier al doorgelezen en het een en andere algeprobeert, alleen er staat dus nix over als ik maildrop i.c.m. ldap wil gebruiken.
Debian die zet out of the box al wat config file in /etc/courier/ neer en die heb ik dan een beetje bewerkt zoals het in de manual staat. Maar helaas nog geen resultaat.

het Pakage courier-maildrop is ook geinstalleerd.
alleen /etc/courier/maildroprc heb ik niet hiervoor staat /etc/courier/maildrop ( dit heeft debian al neegezet).
In LDAP kan je een mailalias meegeven als ObjectClass, dit heb ik gedaan.
ook heb een een path aangegeven van een user waarbij er mail gedropt moet worden.
dit gebeurd helaas niet.

Courier werk wel naar behoren, alleen maildrop doet het niet, en er staat ook geen error's in het log file.
verzenden en ontvangen van mail werkt goed, maar ik wil met behulp van maildrop mail kunnen dumpen bij meerdere users in hun maildir.

Hoe kan ik dit nou voor elkaar krijgen, i.c.m. LDAP. :(

welke gegevens moet ik nog meer posten...