[phpbb] tijd problemen

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:29
ik heb een probleem met de tijd op een forum dat ik draai. Wanneer de tijd off-set is ingesteld op GMT+1 dan loopt de klok 1 uur achter, stel ik hem echter in op GMT+2 dan loopt ie wel goed, maar als er nieuwe users bijkomen denken ze steeds dat de off-set fout staat dus die zetten ze dan weer terug naar +1. Hierna krijg ik dan weer een mailtje dat de tijd niet klopt.

Het forum is trouwens phpBB 2.04.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het antwoord is heel simpel: we zitten nu op zomertijd en das GMT + 2. Alleen in de wintertijd zitten we op GMT+1. Dus je users zijn dan niet zo slim bezig vrees ik.

[ Voor 19% gewijzigd door SWfreak op 15-05-2003 10:50 ]

Verwijderd

SWfreak schreef op 15 May 2003 @ 10:50:
Het antwoord is heel simpel: we zitten nu op zomertijd en das GMT + 2. Alleen in de wintertijd zitten we op GMT+1. Dus je users zijn dan niet zo slim bezig vrees ik.
Dus je zou zelf de tijdzone moeten aanpassen bij zomertijd/wintertijd wissel?
Lijkt me onwaarschijnlijk, want je zit altijd op dezelfde tijdzone.

Kun je niet iets instellen met 'daylight saving' (zomertijd)?

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je zit wel altijd in dezelfde tijdzone, maar die loopt niet altijd op dezelfde tijd in vergelijking met GMT.

quote van http://greenwichmeantime.com/
The Greenwich Meridian (Prime Meridian or Longitude Zero degrees) marks the starting point of every time zone in the World. GMT is Greenwich Mean (or Meridian) Time is the mean (average) time that the earth takes to rotate from noon-to-noon. GMT is fixed all year and does not switch to daylight savings time.

Dus je moet er zelf voor zorgen...

Verwijderd

SWfreak schreef op 15 mei 2003 @ 10:56:
[..]
Dus je moet er zelf voor zorgen...
Ja, maar ik denk niet dat het slim is om dat te doen door middel van het aanpassen van jouw afwijking op de GMT. Het handigste en meest gebruikte is gewoon de computer bij de zomertijd de klok een uur te laten verzetten.
Zo verandert de tijd nl. voor iedere gebruiker.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:29
ja maar ik heb geen fysieke beschikking tot de server om daar het klokje een uurtje achteruit te draaien

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

@zymotic: hij bedoeld via php de tijd uur vooruit zetten..
Pagina: 1