Toon posts:

SMTP van IIS/Exchange goed configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met de SMTP server van Windows2000. Er staat ook Exchange 2000 geinstalleerd dus ik beheer de SMTP server via de Exchange System Manager.

Wat wil ik? Ik wil dus dat er email op binnen kan komen en dat er ook gerelayed kan worden via deze server, vanaf elk IP adres maar wel pas als de client zich eerst met een geldige username/password (met accountgegevens uit Active Directory) aanmeld bij de SMTP server.

Bij geen aanmelding of een onjuist account moet er dus relaying denied komen.

Nou dacht ik dat ik het goed had ingesteld maar heb nu de zieke situatie dat je inderdaad niet kunt relayen via de SMTP server maar als je aanvinkt dat je je wilt aanmelden bij de SMTP server (in je mailclient, in dit geval Outlook Express) en je vult wat onzin in als username het dan wel werkt! Zonder een geldig account maar met aanmelding bij de SMTP server kun je dus al relayen en dat is uiteraard niet de bedoeling.

Wie kan me ff vertellen wat de juiste instellingen zijn? Graag exact, de help van Exchange ben ik al doorgeweest maar daar wordt je ook niet veel wijzer van.

Ik heb nu de volgende SMTP instellingen:

Bij het tabblad Access onder de knop Authentication alle 3 opties aangevinkt met als default domain mijn Active Directory domeinnaam (ik wil dat hij daar de accounts van gebruikt voor de SMTP authenticatie), dus Anonymous access, Basic Authentication en Integrated Windows Authentication staan alle 3 aangevinkt. Zodra ik Anonymous uitvink kan ik volgens mij ook geen email meer ontvangen op deze server.

Onder de knop Relay staat 'Allow all computers which succesfully authenticate to relay, regardless of the list above' aangevinkt. Dit lijkt me juist, het is nl. niet van belang vanaf welk IP een connectie komt maar wel met welk account er wordt aangemeld.

Kortom, hoe configureer ik het zo dat ik alleen dmv aanmelding met mijn gebruikersaccount uit Active Directory (wat ook op deze server draait) kan relayen via deze SMTP? Zonder aanmelding of met onjuiste aanmelding moet een Relaying Denied worden.

Alvast bedankt!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

mutsje

Certified Prutser

Anonymouse acces heeft niks met mailontvangen op je server te maken.
Je kunt relaying testen middels http://www.datacrash.net/....asp?ACT=17&grp=12&msg=96

Anonymouse uitzetten dit betekend dat er geen onbekenden meer op de mailserver kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 15 May 2003 @ 10:57:
Anonymouse acces heeft niks met mailontvangen op je server te maken.
Je kunt relaying testen middels http://www.datacrash.net/....asp?ACT=17&grp=12&msg=96

Anonymouse uitzetten dit betekend dat er geen onbekenden meer op de mailserver kunnen komen.
OK thanks, foutje van mij dan.

Maar als ik Anonymous access uitzet en ik probeer te relayen via de server met aanmelding met een geldig account, dan krijg ik de melding:

Client does not permission to send As this sender

Werkt zo ook nog niet helemaal goed dus...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

mutsje

Certified Prutser

probeer eerst alles eens te controleren via TELNET. Dan zie je meestal gelijk betere foutmeldingen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Er zijn veel raakvlakken met WOS, maar toch is het een apart programma. Ik zal je vraag dan ook verplaatsen naar Software Algemeen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)