Toon posts:

Tabvolgorde in Excel defineren

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in cel A1 ben en ik druk de tab toets in dan zouik graag in cel A2 willen komen en niet zoals standaard in cel B1.

Is dit mogelijk in Excel zonder speciale handelingen te verichten.

Alvast bedankt

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42
Je kan toch ook op pijtle naar beneden drukken?

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Of je selecteert een kolom. Dan kan je elke keer na het invullen van een cel op enter drukken zodat hij naar de volgende (geselecteerde) cel gaat.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Je kunt in de instellingen de verplaatsing van de entertoets aangeven.

Verwijderd

Topicstarter
SyphOn schreef op 15 May 2003 @ 10:33:
Je kan toch ook op pijtle naar beneden drukken?
Het pijltje naar beneden gebruiken is een optie maar is niet een mooie optie, aangezien het om een document gaat wat gebruikt gaat worden voor mensen die niet veel van cpu begrijpen en zo makkelijk mogelijk door willen drukken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 10:35:
Je kunt in de instellingen de verplaatsing van de entertoets aangeven.
Dit kan wil, maar dan neemt hij dus ook de cellen mee die niet meegenomen moeten worden, dus als ik het blad beveilig en in een bepaalde cel mag niets ingevoerd worden, dan kom je er met de enter toets alsnog in die beplaade cel, ik wil juist dit voorkomen

Verwijderd

Als je het blad beveiligt dan kom je niet in geblokkeerde cellen, dus blijkbaar snap ik het probleem niet. Wil je per cel een andere (re)actie van de enter-toets? Dat kan natuurlijk ook wel...

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42
Je kan anders ook iets met macro's proberen te doen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 10:55:
Als je het blad beveiligt dan kom je niet in geblokkeerde cellen, dus blijkbaar snap ik het probleem niet. Wil je per cel een andere (re)actie van de enter-toets? Dat kan natuurlijk ook wel...
Klopt als een bus :) alleen heb ik bijvoorbeel het zo dat in cel D1 iets mag staan in cel E1 staan een dubbel punt en cel F1 mag weer geschreven worden. Dit ook met cellen D2, E2 en F2. Nu wil ik dat met de tab toets van D1 naar D2 en dan naar E1 en naar E2, dus als het waren kruislings......

Verwijderd

Topicstarter
is er nog iemand die een suggestie heeft, macros wil ik trouwens niet gebruiken aangezien ik daar niet echt koekies mee kan bakken

Verwijderd

Dat gaat je dan niet lukken. 't Arme schaap (Excel) kan toch niet weten wanneer je naar rechts, boven, links, onder, voor of achter wilt?

Of vba, of niet, luidt mijn oordeel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 11:54:
Dat gaat je dan niet lukken. 't Arme schaap (Excel) kan toch niet weten wanneer je naar rechts, boven, links, onder, voor of achter wilt?

Of vba, of niet, luidt mijn oordeel.
Nu heb ik dus ook geen koeikie gebakken van VBA, zou je mij misschien willen helpen dan met een oplossing in VBA...

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 20:38
Sorry voor de schop, maar ik denk dat mijn probleempje met excel en de tabtoets eik ook wel hierin kan en geen nieuw topic behoeft :)

Als ik in cel A1 sta en ik druk op tab, dan moet ie normaal 1 cel naar rechts opschuiven, naar cel B1.
Hier echter verspringt ie een hele pagina naar rechts, naar cel P1.
Is dat ergens een instelling die ik kan wijzigen hoeveel cellen hij verspringt bij 1x op de tabtoets drukken? :?

Kon met google niks vinden iig..

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Heb je de online help van Excel al geprobeerd?
Arrow keys and keys such as PAGE UP, HOME, and SHIFT+TAB don't do what I expect.

The keys may be performing the equivalent action in Lotus 1-2-3. On the Tools menu, click Options, and then click the Transition tab. Clear the Transition navigation keys check box, and then try to use the keys again.

If you want the active selection to move as you scroll through a worksheet, make sure scroll lock is off. If scroll lock is on, you can use the navigation keys without affecting the current selection.

Make sure that End mode is off. END appears in the status line when the End mode is on.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1