Toon posts:

[PC] GTA: Vice City algemeen troubleshooting topic

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ongetwijfeld zullen er al tweakers zijn die al wat problemen hebben met Vice city. Vandaar dit topic om elkaar te en helpen, zodat we toch het spel kunnen spelen. Als je een probleem hebt is het het beste als je je probleem zo goed mogelijk formuleerd en een screenshot erbij is ook vaak handig. Zorg dat je je specs goed noteerd zodat andere user meteen het probleem kunnen herkennen of een oplossing ervoor kunnen vinden. :)

Mijn probleem:
Na de installatie wil ik het spel opstarten. Maar ik krijg zwart beeld. het lijkt wel of mijn monitor dan uitstaat. Want het lampje van mijn monitor begint te knipperen. En voor de rest gebeurt er niks. Ik heb een P3 500 256 MB geheugen en een Geforce4 440MX 64 MB kaart.
:)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

als je nou eens begint met te zegge welke drivers je gebruikt? :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Hoort dit niet thuis dan in [SP] Problemen&Vragen??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 10:31 ]

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 10:29:
*knip*

Mijn probleem:
Na de installatie wil ik het spel opstarten. Maar ik krijg zwart beeld. het lijkt wel of mijn monitor dan uitstaat. Want het lampje van mijn monitor begint te knipperen. En voor de rest gebeurt er niks. Ik heb een P3 500 256 MB geheugen en een Geforce4 440MX 64 MB kaart.
:)
misschien dat ie naar een bepaalde resolutie/hertz/kleuren springt wat je monitor niet leuk vindt?

Je weet wel dat P3 500 een beetje laag is he? minimum is 800mhz.
Heb je ook geprobeerd DirectX te reinstallen? Heb je als je WinXP / Win2k heb ook alle service packs geinstalleerd?

vertel wat meer aub

Verwijderd

Topicstarter
El_Quedro schreef op 15 May 2003 @ 10:56:
[...]

misschien dat ie naar een bepaalde resolutie/hertz/kleuren springt wat je monitor niet leuk vindt?

Je weet wel dat P3 500 een beetje laag is he? minimum is 800mhz.
Heb je ook geprobeerd DirectX te reinstallen? Heb je als je WinXP / Win2k heb ook alle service packs geinstalleerd?

vertel wat meer aub
Ja ik speel zoveel spellen op mijn pc die eigenlijk te zwaar zijn. Maar ik speel ze goed hoor. GTA3 speelde ook goed. Ik gebruik Win98. Misschien moet Driver versie 41.09 downen. En ik weet niet zeker of ik de laatste directX heb. Moet ik effe na checken dan. :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
2 oorzaken: 1) Je pc is gewoon te traag (hallo.. 500 mhz?) en GTA weigerd op te starten
2) je hebt een resolutie of refreshrate ingesteld die je monitor niet aan kan

edit: ja.. begin eerst maar eens met de nieuwste driver ja |:(
als je een oudere driver hebt als 40.71 en Dx9 (staat op cd notabene) er niet op zet..

kom je vaker tegen, "he, dit spel doet het niet, maak jij dat even." "heb je directX wel geinstallerd?", "Nee, ik heb gewoon op abort geklikt bij de installatie, dat heb je toch helemaal niet nodig". |:(

[ Voor 57% gewijzigd door RocketKoen op 15-05-2003 11:10 ]

TheS4ndm4n#1919

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
bull shit dat de pc te langzaam is!!! ik heb een athlon 600 met 384 mb mem en ik draai gta vice city STRAK 1024-768 32 bit kleur!! ok halve distanceshit maar goed!

Verwijderd

Topicstarter
tennisbal schreef op 15 May 2003 @ 11:19:
bull shit dat de pc te langzaam is!!! ik heb een athlon 600 met 384 mb mem en ik draai gta vice city STRAK 1024-768 32 bit kleur!! ok halve distanceshit maar goed!
Precies! Het gaat met deze game (Vice city en GTA3) Niet zozeer om de processor. Maar meer meer om de videokaart en het geheugen dat je hebt.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-02 17:05
maar om even te terug te komen op je redelijk oude videokaart (ik heb een nog oudere Geforce2 MX 32mb (dus nog voor de 2/400 serie) en wat mij opvalt is dat games over algemeen stabieler en beter lopen op de oude detonators. Ik gebruik Detonator 21.90 in combinatie met DirectX 9 en alhoewel ik met 3dmark 2001 en de 40.xx van 2600 naar 2900 marks ga prefereer ik toch een stabiel lopend systeem...

GTA:VC loopt nu ook op de 'oude' drivers met voor zover ik kan nagaan alle effecten te zien.

dit topic moet inderdaad naar andere spielerij forum

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb sinds vandaag ook GTA Vice city (legaal bij de frs gekocht).. Maar ik heb het volgende probleem:

Het spel installeert normaal en start ook normaal op.. tot nu toe geen fouten.. Ik dus eerst de options beetje aanpassen.. 1280x960 etc.. En dan een new game beginnen.. Het eerste deel van de intro loopt gewoon smooth en het ziet er perfect uit.. Tot dat ik bij het punt kom dat je bij die drugsdeal overschakeld naar die 3 commando's in die garage achter die kratten.. Op dat punt freezed het beeld, maar het geluid gaat wel verder.. Tot dat die gast zegt: "I think we have a deal my friends" en dan blijft ook het geluid haperen.. :( Complete lockup, kan alleen maar de power knop opnieuw indrukken.. Alt + Tab, Alt + F4, Alt Ctrl Del.. 't werkt allemaal niet.. Nadat ik de pc dan opnieuw heb opgestart en in windows kom krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/gta_fout.jpg

Dus er zou een probleem met m'n Videokaart zijn ofzo? Ik heb 't nu al 3 x opnieuw geprobeert (verschillende resoluties etc) maar het spel freezed elke keer exact op hetzelfde punt.. :(

Kan je trouwens de intro weg klikken en direct in het spel beginnen? Want dat heb ik nog niet geprobeerd..

Specs:

Athlon XP 2000+
Club 3D Ati Radeon 9700 pro (Catalyst 3.2 drivers)
1024MB ram
Windows XP (zonder sp1)

Ik ben hopeloos.. Ik verwachte toch wel dat het spel zou werken.. Weten jullie raad?

[ Voor 5% gewijzigd door blakez op 15-05-2003 12:57 ]

Verwijderd

Op een toets rossen spatie balk en dan slaat hij dat over of probeer het spel eens opnieuw te installeren ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gebruikt iemand ook een gamepad/joystick oid om gta te spelen? Ik heb nl. zo'n superdeluxe Thrustmaster Firestorm Dual analog force feedback etc. gamepad, maar ik kan met geen mogelijkheid de vierpuntsdruktoets en de analoge sticks instellen :( Alleen default werkt 1 pookje, maar dan weer niet op de manier zoals ik wil.

Weet iemand ook of het uberhaupt mogelijk is om analoge controls zelf in te kunnen stellen? Ik heb verder wel recente drivers en in zowat elk spel werkt de gamepad wel gewoon goed.

Verwijderd

blakez schreef op 15 mei 2003 @ 12:56:
Ik heb sinds vandaag ook GTA Vice city (legaal bij de frs gekocht).. Maar ik heb het volgende probleem:

Het spel installeert normaal en start ook normaal op.. tot nu toe geen fouten.. Ik dus eerst de options beetje aanpassen.. 1280x960 etc.. En dan een new game beginnen.. Het eerste deel van de intro loopt gewoon smooth en het ziet er perfect uit.. Tot dat ik bij het punt kom dat je bij die drugsdeal overschakeld naar die 3 commando's in die garage achter die kratten.. Op dat punt freezed het beeld, maar het geluid gaat wel verder.. Tot dat die gast zegt: "I think we have a deal my friends" en dan blijft ook het geluid haperen.. :( Complete lockup, kan alleen maar de power knop opnieuw indrukken.. Alt + Tab, Alt + F4, Alt Ctrl Del.. 't werkt allemaal niet.. Nadat ik de pc dan opnieuw heb opgestart en in windows kom krijg ik de volgende foutmelding:

[afbeelding]

Dus er zou een probleem met m'n Videokaart zijn ofzo? Ik heb 't nu al 3 x opnieuw geprobeert (verschillende resoluties etc) maar het spel freezed elke keer exact op hetzelfde punt.. :(

Kan je trouwens de intro weg klikken en direct in het spel beginnen? Want dat heb ik nog niet geprobeerd..

Specs:

Athlon XP 2000+
Club 3D Ati Radeon 9700 pro (Catalyst 3.2 drivers)
1024MB ram
Windows XP (zonder sp1)

Ik ben hopeloos.. Ik verwachte toch wel dat het spel zou werken.. Weten jullie raad?
probeer eens Catalyst 3.1, en wacht met upgraden op Catalyst 3.4 (deze maand verwacht)
3.2 blijkt nogal "buggy" te zijn

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Move > Spielerij - Problemen & Vragen + slot

SPV topics hoeven niet in één groot topic, geen los :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.