Asus L3800C ietwat onscherp

Pagina: 1
Acties:

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 12:38

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Ik heb sinds 2 dagen de Asus L3800C 2 Ghz met de Ati Radeon Mobile 7500, maar het valt me op - na het installeren van alle drivers - dat de letters ietwat onscherp overkomen. Alsof ze te sterk worden ge-anti-aliased. Ik heb Anti-alias nu uitgezet in Display --> Properties --> Advanced settings, maar dat mocht niet baten.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn beeldscherm scherper kan krijgen?

Alvast bedankt.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Verwijderd

Staat de resolutie goed ingesteld?

• Pater

Pater

Terry Tate

Topicstarter
1024x786 met 32 bit kleuren.

Battle.net tag

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Volgens mij heeft de TFT van de L3800C een native resolutie van 1400x1050 -- probeer je scherm dus eens op die resolutie in te stellen, waarschijnlijk is je beeld dan veel scherper :).

• Pater

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Ja, dat klopt, maar dat is wel een mega-resolutie. Is er geen optie om gewoon scherpe letters te krijgen bij een resolutie van 1024x786 of 1152x864?

Battle.net tag

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 14:11
nope, das het voordeel en nadeel van een tft....

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
Heb je al geprobeerd om Cleartype aan te zetten? dat is een functie die de letters op je scherm net even wat scherper maken. je kunt het aanzetten bij Eigenschappen voor Beeldscherm, tabblad Vormgeving, knop Effecten en dan bij het vinkje Randen van letters vloeiend op het scherm weergeven, en wel als volgt: Cleartype, daar staat nu waarschijnlijk standaard.

Misschien wist je het al, maar toch...

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Pater schreef op 15 May 2003 @ 10:32:
Ja, dat klopt, maar dat is wel een mega-resolutie. Is er geen optie om gewoon scherpe letters te krijgen bij een resolutie van 1024x786 of 1152x864?
Tsja, da's idd wel een mega-resolutie, daar heb je gelijk in. Maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je daar na verloop van tijd wel aan went :). Wat eventueel wel kan helpen, is de letters van dialoogvensters en titelbalken iets groter te maken dan standaard; dat kan op het tabblad "Vormgeving" van de beeldschermeigenschappen.

Helaas is er volgens mij geen enkele andere manier om de optimale scherpte te krijgen op een TFT, behalve dan door de native resolutie in te stellen. Zet je hem lager dan standaard, dan moet je altijd genoegen nemen met of a) vaag beeld, of b) een beeld dat wel scherp is, maar dat maar een heel klein gedeelte van het schermoppervlak bestrijkt. Wat dat betreft is het kiezen tussen twee kwaden, helaas.

• thesvr
  • Niet online
Een resolutie 1400 x 1050 is het best op deze asus laptop, een tft heeft een resolutie waarop die namelijk het beste werkt. Bij een andere resoluties zal het beeld vaag zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door thesvr op 16-05-2003 12:15 ]

Pagina: 1