[Wireless] Geen verbinding met antennes

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:44

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb via www.wifishop.nl de 1KM bundle gekocht:

- Tot 1KM overbruggen
- 128bit encryptie
- Veilig
Inhoud pakket:
- 2 X Linksys WAP11
- 2 X SD15 Parabolische richtantenne
- 2 X 7 meter H2000 low loss Coax + koppelstukken
- Montage beugels voor paal of mast

- Muurbeugels

- Vulcaniserende tape

Bel voor de installatie-mogelijkheden: 010-4117707 of 035-5881207

De 2 WAP11's kunnen makkelijk verbinding met elkaar krijgen. Met de kleine antennes, en ook met de SD15's in 1 kamer. Ook met mijn buurjongen (2onder 1 kap huis) met een paar muren ertussen is de verbinding ook goed.

Maar ik wil met een vriend van mijn een verbinding maken.

Helaas kunnen we elkaar dmv. de SD15's antennes niet vinden.

De afstand is 850 meter over de weg. hemelsbreed ongeveer 600-700 meter denk ik.

We hebben _geen_ open zicht, maar dit is ook niet nodig volgens wifishop.nl

er staan enkele bomen tussen. En ook wat huizen. Wel hebben we de sd15 antennes op de schoorsteen hangen. En zo precies mogelijk op elkaar gericht.

Wel waren de bladeren in de bomen best nat.

Hoe krijgen we wel verbinding? Het moet gewoon mogelijk zijn volgens wifishop.

die 2x 7 meter te lang?

Sd15 te zwak?

bomen in de weg?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Ik denk toch dat je open zicht moet hebben, of sterkere richt antennes moet gebruiken.

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 14:31

nightwatcher_b

When the wolves are crying

2 * 7 meter is te lang, Sd15 is te zwak, want je zult een zichtverbinding moeten hebben.
Allereerst zou ik de 7 meter inkorten en de accespoint onder de antenne hangen in een box.
Dan zul je de antennes nog hoger moeten maken zodat je zicht verbinding hebt. Natte bladeren maken het alleen maar erger.
Verder zeggen ze dat je er 1 km mee haalt, maar niet op welke snelheid. Je zult een goed uitgerichte open verbinding willen hebben om verbinding te krijgen.
Laat staan een snelle verbinding.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:44

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
wat zijn wel goede antennes?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• nightwatcher_b

nightwatcher_b

SD15 is wel een goede antenne, maar niet genoeg als je geen zichtverbinding hebt.
Zonder een zicht verbinding is het moeilijk te bepalen wat je nodig heb. Ligt er ook aan wat er tussen staat. Je moet wel denken dat een object er tussen de te behalen afstand drastisch verkleint.
Misschien kun je voor een antwoord op forum.wirelessnederland.nl/wireless forum kijken.
Tevens (kweet niet of ik dat mag posten) zijn we met wireless wilbertoord bezig met een inkoopactie voor antenne's, misschien handig om goedkoop antennes te bestellen. De actie vind je ook op dat forum.

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Aan 2x SD19 heb je wel genoeg. Voor goedkope verwijs ik je idd door naar die aktie die te vinden is op bovenstaande pagina.

Erm...

• shure-fan
  • Laatst online: 09:16
ja weet je wel hoe groot die sd19 dingen zijn,

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Scarfish
halve meter bij een halve meter.

Paneel antenne kan ook maar die zijn weer zo duur.

Erm...

• nightwatcher_b

nightwatcher_b

Ben nog steeds benieuwd of je door die bomen heen komt. Enkele bomen, ga je daar vol door heen of alleen boomtoppen?

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:33

NBK

Weercam-Avatar

Deze pagina is verdomd handig:
http://huizen.deds.nl/~pa...lc/wlan_budgetcalcnl.html

voor de ontvangst gevoeligheid van de reciever moet je voor 11Mbit -80dB gebruiken en voor 1MBit -90dB...de rest kun je makelijk op de pagina uitrekenen...

ow...op wirelessnederland staat trouwens ergens dat je je antennes dus zeker niet op je schoorsteen moet monteren maar een stuk steigerpijp aan je schoorsteen vast maken en daar je antenne aan vast maken...let ook op polarisatie (kan meer dan 30dBi schelen)

[ Voor 33% gewijzigd door NBK op 15-05-2003 16:50 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
nightwatcher_b schreef op 15 May 2003 @ 16:39:
Ben nog steeds benieuwd of je door die bomen heen komt. Enkele bomen, ga je daar vol door heen of alleen boomtoppen?
Met een normale accesspoint kom je zeker niet door bomen heen, daarvoor is het vermogen te laat, zeker op die afstand. Als ze zeggen dat je er een kilometer mee haalt is dan ongetwijfeld bij line-of-sight.

Aan een line-of-sight verbindin zit nog een klein dingetje, de fresnell zone. Dat is het gebied onder de symbolische horizontale lijn die het signaal aflegt van antenne tot antenne. Een mooi plaatje dat dit beschrijft kun je vinden op
http://www.ydi.com/deployinfo/ad-fresnel-zone.php

Je kunt het beste ook ff zelf google-en op Wi-Fi, "line of sight" en "fresnel zone".

Ik vrees dus dat je je antennes hoger zult moeten plaatsen, of als de situatie het toestaat een locatie waarop je het signaal kan laten 'bouncen'. Op die plek moet je tenminste een antenne kunnen plaatsen (ook hiervoor ff googlen), maar het kan oms een oplossing zijn.

Suc7

Verwijderd

Het is een feit dat 4 Ghz signalen zeer moeilijk door objecten heen komen, en als je een watervlakte door moet (zoals natte bladeren) kan je het helemaal wel schudden.
Ze gebruiken niet voor niets lange golf voor onderzeers ;)

• Scarfish
Het is de 2,4 Ghz band hoor ;)

Erm...

Verwijderd

Net zo lullig ;)
Pagina: 1