Toon posts:

HyperThreading

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Elloe,

Ik ga binnekort dus een nieuwe pc kopen. Na wat rondgekeken te hebben lijkt dit me echt de meest ongunstige tijd voor een nieuwe PC aangezien er allerlei ontwikkelingen aan de gang zijn waardoor de prijzen van de zooi van nu allemaal gigantisch zullen dalen.

Maar goed veel keuze heb ik niet, mijn oude heeft het begeven...
Dus... Ik dacht zo als ik het toch doe, dan doe ik het goed. Ik wou namelijk hetvolgende kopen:

2x 512 pc2700 ddr ram, totaal prijs : a 160 euro
Audigy 2 platinum ex : a 210 euro
Club 3D Radeon 9700 pro : a 339 euro
19 inch monitor : 190 euro
2x 40 gb : 150
Lian-Li pc 68 (kast) : 189 euro + voeding 240
DVD rom : 50 euro

Totaal : 1339 euro
(Mijn prijslimiet : 2000 euro)

Ok... nu dus alleen nog maar Mobo en Processor.
Nou om op de topic terug te komen, ik wil dus sowieso een Processor met HT. Beetje op intel site gekeken en daar stond vrolijk bij dat alle p4's met 800 fsb al HT hebben. Weet iemand of dit klopt? En zoja dan zou dat dus minstens 460 euro worden geloof ik.

Afijn maar nu de Mobo erbij, dat snap ik niet helemaal. Is het nou zo dat je een speciale chipset van Intel moet nemen om de HT te laten werken? Of is een nForce 2 ook goed? Wat ook op de site stond is dat de werking van HT afhangt van je andere Hardware en Software. Kan iemand mij duidelijk maken waar ze op doelen? En weet iemand ook wat er dan perfect bij past?

En ohja... kan iemand ook nog de bovenstaande specs van de resterende zooi "raten" ;) anders heb ik het voor niets lopen typen :) Alle suggesies zijn welkom!

Alvast bedankt!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm was de nForce2 chipset niet voor Athlons en niet Pentiums?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ok... nu dus alleen nog maar Mobo en Processor.
Nou om op de topic terug te komen, ik wil dus sowieso een Processor met HT. Beetje op intel site gekeken en daar stond vrolijk bij dat alle p4's met 800 fsb al HT hebben. Weet iemand of dit klopt? En zoja dan zou dat dus minstens 460 euro worden geloof ik.
Waarom zou Intel hierover liegen :?
Check anders de CPU overzicht in Technische PMG FAQ B)
Afijn maar nu de Mobo erbij, dat snap ik niet helemaal. Is het nou zo dat je een speciale chipset van Intel moet nemen om de HT te laten werken?
Check dus de chipset/mobo specs van het chipset/mobo dat je op oog hebt :) Als het geen HT ondersteunt, dan is het een gevalletje pech en kun je verder kijken.
Of is een nForce 2 ook goed?
Je wilt een P4 op een nForce2 plankje prikken :? 8)7 Verdiep je je eens wat meer in de materie ;) Zie ook de laatste posting van Dit graag lezen eer je een topic opent
Wat ook op de site stond is dat de werking van HT afhangt van je andere Hardware en Software. Kan iemand mij duidelijk maken waar ze op doelen? En weet iemand ook wat er dan perfect bij past?
Windows XP. Zie ook [search=hyperthreading].

Dit is allemaal wel érg basic en gewoon te vinden op de juiste sites en mbv de search. Dat maakt dit topic overbodig: dicht. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

Dit topic is gesloten.