Thrustmaster Firestorm FF troubles

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:26
kweet niet of ik in dit forum goed zit, als ie naar hardware moet dan plz iemand move um.

Ik heb sinds gisteren een Thrustmaster Firestorm Dual Power 3 gamepad. Mooi dingetje, speelt lekker alleen de Force Feedback wil maar niet werken. Ik heb 2 spellen geprobeerd: NFSHS2 en DTM Race Driver. Bij beide zet ik de FF optie op maximaal. Na een paar uur spelen van DTM Race Driver heeft de geenpad welgeteld 2x getrild. 1x toen ik tegen muur reed en 1x zonder voor mij verklaarbare reden. Bij NFSHS2 trilt ie helemaal niet, ik heb deze wel maar een half uur gespeeld.

Ik heb de laatste updates geinstalleerd van de spellen. Wie o wie weet de/een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door borgdaville op 15-05-2003 09:26 ]

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• borgdaville
niemand?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Heb je de goede drivers voor dat ding? Dus ook de nieuwste geprobeerd. En moet je 'm misschien kalibreren?

Volgens mij hebben NFS spellen trouwens altijd wel problemen met FF, dus het kan zijn dat je die daar gewoon niet voelt.

The devil is in the details.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb diezelfde gamepad (maar dan dual power 2) en bij mij werkt de FF ook niet in Race Driver. NFS heb ik wel es geinstalleerd gehad maar ik kan niet meer herinneren of het toen wel of niet werkte.
Reden dat het niet werkt is volgens mij omdat die games vooral FF voor stuurwielen hebben, zoals heen en weer bewegen van het stuur. Die gamepad kan dat uiteraard niet.

Doet de FF het wel in dat configschermpje van Thrustmaster? (in configscherm). En probeer anders nog es een spel.. bijv. NFS5, die doet het wel heel goed met de gamepad.

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 15-05-2003 18:35 ]

• borgdaville
keej thanx, drivers zijn de laatste. IN config scherm kan ik hem gewoon laten trillen dus ligt dus 100% aan de games. Ach jeh misschien komen er meer games die hem ondersteunen. Ik heb hem toch niet gekocht voor de FF.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb het zelfde probleem met de zelfde gamepad als jij hebt gekocht ik weet ook niet wat het is driverupdate etc niets helpt.

ik heb toca 2 voor de gein eens geinstalleerd en daar werkt het vreemdgenoeg weer perfect bij :?
gewoon force feedback uit laten staan er zijn zelfs games die dat ding constant laten trillen (DF black hawk down) :o
er zijn genoeg games waar het weer wel bij werkt mocht je de oplossing gevonden hebben zou ik het graag van je willen horen ;)

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

borgdavile schreef op 15 mei 2003 @ 09:25:
kweet niet of ik in dit forum goed zit, als ie naar hardware moet dan plz iemand move um.

Ik heb sinds gisteren een Thrustmaster Firestorm Dual Power 3 gamepad. Mooi dingetje, speelt lekker alleen de Force Feedback wil maar niet werken. Ik heb 2 spellen geprobeerd: NFSHS2 en DTM Race Driver. Bij beide zet ik de FF optie op maximaal. Na een paar uur spelen van DTM Race Driver heeft de geenpad welgeteld 2x getrild. 1x toen ik tegen muur reed en 1x zonder voor mij verklaarbare reden. Bij NFSHS2 trilt ie helemaal niet, ik heb deze wel maar een half uur gespeeld.

Ik heb de laatste updates geinstalleerd van de spellen. Wie o wie weet de/een oplossing?
Bij need for speed hot persuit 2 zijn de feedback trilling beweging niet zo sterk, bij de nieuwrer auto's is dat nog minder.

Ik denk dat die wel trilt, maar niet hard genoeg om het echt te voelen. Bij me racestuur werkt het wel goed, maar sommig wagen hebben gewoon stuurbekachtiging en goeie veren >:).

Probeer eens Crazy taxi, die heeft juist weer een hele streke ff.
Pagina: 1