Ik wil een schakeling maken met 120 leds in 3 verschillende kleuren.
Van elke kleur zijn er dan dus 40 stuks, en deze moeten via een draaiknop gedimd kunnen worden.
Voorwaarden:
- Het moet zo simpel moeglijk blijven!
- Het moet uiteindelijk bij voorkeur aan te sluiten zijn op 1 of enkele normale adapter(s) (maximaal 12 volt, 1000mA als het kan!).
- De lichtopbrengst moet zo groot mogelijk zijn!
Iemand ideeen wat dan de beste manier is?
Ik dacht zelf aan een schakeling waarbij steeds 5 LEDs in serie aangesloten zijn, en dan deze groepen van 5 parallel aansluiten.
Maar dan kom ik volgens mij niet uit op 1000mA....
Ik begrijp echter alle rekensommetjes rondom voltage en amperage niet helemaal, dus kom er zelf verder niet echt uit!
(Meteen met 120 LEDjes beginnen is misschien ook wat hoog gegrepen...maar ja! Willik toch graag hebben
)
Van elke kleur zijn er dan dus 40 stuks, en deze moeten via een draaiknop gedimd kunnen worden.
Voorwaarden:
- Het moet zo simpel moeglijk blijven!
- Het moet uiteindelijk bij voorkeur aan te sluiten zijn op 1 of enkele normale adapter(s) (maximaal 12 volt, 1000mA als het kan!).
- De lichtopbrengst moet zo groot mogelijk zijn!
Iemand ideeen wat dan de beste manier is?
Ik dacht zelf aan een schakeling waarbij steeds 5 LEDs in serie aangesloten zijn, en dan deze groepen van 5 parallel aansluiten.
Maar dan kom ik volgens mij niet uit op 1000mA....
Ik begrijp echter alle rekensommetjes rondom voltage en amperage niet helemaal, dus kom er zelf verder niet echt uit!
(Meteen met 120 LEDjes beginnen is misschien ook wat hoog gegrepen...maar ja! Willik toch graag hebben
[ Voor 3% gewijzigd door kazz1980 op 15-05-2003 11:46 ]
hier stond iets interessants, maar het is even weg...