Toon posts:

[Access] VB-code van form niet te openen, functies weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applicatie met een aantal formulieren. Het hoofdformulier doet niet meer dan een aantal gegevens ophalen (VBA DAO), en twee subforms laten zien.

Na een aantal aanpassingen aan de lay-out waren de subforms in de designview leeg (wit), en was de code niet meer te openen.

Na een aantal probeersels zoals compact and repair, analyse performance, ed. kreeg ik telkens de melding "subscript out of range".

MSDN zegt hierover:
Subscript out of range (Error 9)

Summary: See Also Specifics Elements of arrays and members of collections can only be accessed within their defined ranges. This error has the following causes and solutions: You referenced a nonexistent array element. The subscript may be larger or smaller
Dit is niet de oorzaak, ik roep namelijk geen arrays aan! Kan het zijn dat dit een bug is oid? :?

Ik kan wel terugvallen op een backup van een paar uur geleden, maar als ik de oorzaak niet kan achterhalen kan het zo weer gebeuren :(

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Een beetje Code geeft wat meer inzicht... De kans op een BUG lijkt me klein

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
glashio schreef op 15 mei 2003 @ 09:14:
Hoe kan je code geven als je code weg is, en als het probleem niet met de code te maken heeft, maar met Access zelf.

Ik denk dat de mensen in Software Algemeen je trouwens beter zullen kunnen helpen met dit probleem....

P&W->SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
glashio schreef op 15 May 2003 @ 09:14:
Hieronder alle code die aan het form hangt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Option Compare Database
Option Explicit

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
'deze functie haalt de benodigde gegevens op

' foutacties
    On Error GoTo Fout

' haal het versienummer op uit de tabel instellingen_applicatie
    Me.Versienummer.Value = "Versie " & CurrentDb().OpenRecordset 
("Instellingen_Applicatie").Fields("versie").Value & " By xxx"

'haal de gebruikersnaam op uit de tabel instellingen-applicatie
    Me.Gebruikersnaam.Value = CurrentDb().OpenRecordset
("Instellingen_Applicatie").Fields("CurrentUserName").Value

'haal de machinenaam op uit de tabel instellingen_Applicatie
    Me.Machinenaam.Value = CurrentDb().OpenRecordset
("Instellingen_Applicatie").Fields("MachineName").Value

Exit Sub

'foutafhandeling
Fout:
    MsgBox Error$
    fSaveError (Error$)
    Exit Sub

End Sub

Private Sub Formsluiter_DblClick(Cancel As Integer)
'sluit het form, dit is handig in ontwerpmodus
    DoCmd.Close

End Sub

Het stukje code fSaveError slaat de errormelding op, maar voordat deze aangeroepen wordt zou er eenst nog een messagebox gegeven worden, en dat is niet gebeurd!

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 15 May 2003 @ 09:17:
[...]

Hoe kan je code geven als je code weg is, en als het probleem niet met de code te maken heeft, maar met Access zelf.

Ik denk dat de mensen in Software Algemeen je trouwens beter zullen kunnen helpen met dit probleem....

P&W->SA
Dit probleem heeft met mijn code te maken! En ik kan mijn code geven omdat ik beschik over backups !!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 09:23 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het lijkt erop dat de database corrupt is, aangezien je je code niet meer kan lezen. En dan krijg je vaker rare foutmeldingen.

Maar over je subscript out of range: Het geldt niet alleen voor Arrays, maar ook voor collecties. Die gebruik jij wel, namelijk .Fields(...)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
kenneth schreef op 15 mei 2003 @ 11:02:
Het lijkt erop dat de database corrupt is, aangezien je je code niet meer kan lezen. En dan krijg je vaker rare foutmeldingen.

Maar over je subscript out of range: Het geldt niet alleen voor Arrays, maar ook voor collecties. Die gebruik jij wel, namelijk .Fields(...)
Je hebt gelijk, ik vondt dat net ook op MSDN! Lijkt me onwarschijnlijk dat het daaraan ligt omdat deze tabel maar 1 record bevat, en nooit veranderd!

Als de Db corrupt is moet hij dit toch kunnen vinden bij compact and repair?? Ik krijg daar geen reactie op, en het probleem is niet verholpen na C&R!

Ik ben nu verder gegaan met een vorige versie. Deze heeft geen problemen, maar wel zijn de subforms soms wit in design-view, als ik hem dan schakel naar narmale view, en weer na design-view is het weer weg, en toont hij netjes de design view van de subforms in de subforms.... :? .

De applicatie moet nog opgebouwd worden, hoe kan het dan dat hij nu al zo onstabiel is om corrupt te worden?
Pagina: 1