Toon posts:

[Asus A7N8X] Kingston HyperX 3500 of Corsair XMS3200?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal, ja ik ben net uit me werk 8)7

Ik zit even met een kwestie, ik heb nu net Kingston HyperX 3500 512mb geheugen gehaald, eigenlijk omdat pc3200XMS van corsair op was, eigenlijk in de veronderstelling, dat die 3500 het wel goed zou maken wat latencies etc betreft, ben beetje gaar van het lezen van alle pagina's op het forum over geheugen.

maar waar het even snel op neerkomt, en ik heb geen tijd meer om alles uitgebreid te zitten lezen, is het de moeite om die hyperx 3500 512mb module, te ruilen voor een corsair xms 3200????, mij gaat het niet om de extreme klokkings, maar meer om het snelste geheugen te hebben tot 200mhz frontside.

ik weet dat er andere topics zijn voor dit onderwerp, maar daar gaat het meestal over, voltages verhogen van het mem, overklokken etc, maar juist hetgene wat ik wil weten, dat komt nauwelijks aan de orde??? welke van die 2 hebben de beste timings, op gewoon standaard voltage, en standaard frontside van max200mhz??

k heb namelijk nog 2 dagen om het te terug te brengen, en alleen morgen ochtend heb ik tijd, dus graag wat tips, daarna kan dit topicje wel dichtgemieterd worden, maar ik heb nu gewoon even haast, dus excuses voor het niet posten in het DDR geheugen topic

Verwijderd

Topicstarter
btw ik heb een asus a7n8x deluxe rev 2.0, als dat nog van belang kan zijn???

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Je hoord van verschillende mensen op dit forum dat een Asus A7N8X en HyperX modules problemen kunnen geven. Alleen daarom misschien verstandig om als voorzorg je modeletjes om te ruilen voor corsair?

Over de latency heb ik nix nuttigs te zeggen, sorry.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Ligt eraan wat de specifieke timings zijn van die stripjes (CAS/RAS latency/precharge etc) en hoe hoog/laag je die maximaal kan trekken met overklokken.
Testing parameters for XMS3200 CAS 2:

DRAM Clock: 200 MHz
DRAM Timing (overrides SPD values): Manual
System Performance: Normal
Bank cycle time (or tRAS): 6
Bank Interleave: 4
RAS Precharge (tRP): 3
RAS-to-CAS Delay (tRCD): 3
CAS Latency: 2
Command Rate: 1T
Memory Voltage: motherboard default

Bron: http://www.corsairmicro.com/main/trg-xms.html
De Corsair PC3x00 Cas2 kreeg ik iig zonder extra tweaks/voltage zonder problemen op 215MHz FSB/MEM in sync+agressive op een A7N8X Deluxe rev 1.04 met Bios 1003 icm AMD Athlon XP 2000+.

Loop de A7N8X topic eens langs voor meer ervaringsinfo over de Corsair en HyperX

CAS/RAS infoguide: http://www.sharkyextreme....s/memory_perf/index.shtml

Een test van beide geheugens door 1 site en 1 vergelijking tussen de 2:
http://www.explosivelabs....rsair_xms3500/index.shtml
http://www.explosivelabs....on_hyperx3500/index.shtml
http://nexushardware.com/reviews/index.php?reviewnumber=45

Ik zit nu met een OEM stripje die niet verder wil dan 169MHz (338DDR), omdat imo de Kingston HyperX en de Corsair XMS beiden goed presteren/overklokbaar zijn - en ik 100% zeker weet dat Corsair hoge stabiele ogen gooit op mijn bordje - ben ik van plan deze strip terzijde te schuiven en 2x Corsair PC3500 XMS aan te schaffen, zodra 2x 512MB PC3500 een beetje zakt in prijs (of m'n spaargeld stijgt).

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Hmm met pc3500 HyperX heb je toch juist wat "headroom" over waardoor je je latencies helemaal naar beneden kan zetten :? 't zal minstens even goed presteren als het al niet beter presteerd.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de linkies,

als ik het dus goed begrijp is kingston hyperx 3500 wel langzamer als de xms 3500 van cossair, maar wat ik er niet in opmaak.

is de cossair 3200 xms standaard ook al sneller als de hyperx 3500 van kingston, als je de frontside op max 200 zet met standaard voltage??

wat ik ook nergens kan vinden, in ieder geval niet concreet, de een zegt namelijk 5ns en de andere site weer 6 ns, welke geheugen gebruikt nu de 3200xms van cossair, en welke die van kingston??

ik las trouwen op het forum dat hyperx modules moelijk kunnen gaan doen?? in combi met a7n8x rev 2.0? in hoeverre is dat waar? en wat voor moeilijkheden hebben we het hier dan over?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)
"klein kort mem vraagje" kan van alles zijn en kan zelfs zeer misleidend zijn :X

Verwijderd

Topicstarter
Tja het wordt een langer verhaal dan ik dacht en de bedoeling was, het komt er eigenlijk op neer, het geheugen wordt steeds getest met overklokkings en dergelijke, en daar is het eigenlijk ook voor.

maar waar ik het voor wil gebruiken is gewoon supersnel standaard geheugen, dus draaien op max 200 mhz frontside.

dus wat ik eigenlijk wil weten wat nu de geteste settings zijn van,

3200xms geheugen (want totdusver heb ik alleen geklokte testen gezien, waar ook nog is gesleuteld is aan het voltage)
dus settings op 166&200mhz

en wat nu de geteste stabiele settings zijn van hyperx 3500 geheugen
op 166&200mhz

dus ik heb gewoon echt concrete info nodig, en die staan trouwens ook niet op de sites van de fabrikanten zelf, die maken het in mijn ogen ietsje te mooi.

Verwijderd

heb een goede test gevonden : http://nexushardware.com/...ewnumber=68&page_number=1
I chose to tie the Kingston and the Corsair because they have two different strengths. The Kingston performs better at lower latencies, while the Corsair overclocks higher with looser latencies.
duzz voor jouw kingston als je tenminste strakke timings wil

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 19:22 ]

Verwijderd

HyperX zou ik voor gaan....

en anders gewoon Twinmos pc3200 met winbond (BH)5ns chips, die komen vaak hoger als de corsair PC3200, daar zit namelijk winbond 6ns chips op. Overgeklokt geheugen dus.

Verwijderd

Topicstarter
hier hebben we wat aan, bedankt voor de link :)

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:21
DeadPool schreef op 15 mei 2003 @ 07:25:
Hmm met pc3500 HyperX heb je toch juist wat "headroom" over waardoor je je latencies helemaal naar beneden kan zetten :? 't zal minstens even goed presteren als het al niet beter presteerd.
Maar begrijp ik het nu goed: als je het 434mhz geheugen op 400 mhz laat draaien, kan je de latency settings verlagen?

Maar naar welke waarden dan? 2-2-2-5?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja bijvoorbeeld :) Dat kan verschillen per reepje, er zijn totaal geen richtlijnen. Maar kwaliteitsgeheugen moet makkelijk op lagere latencies kunnen draaien. Zo heb ik hier viermaal PC2100 ECC Corsairs welke standaard op 2.5-3-3-6 horen te draaien (by SPD), maar ze werken ook probleemloos op PC2100 @ 2-2-2-5 :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit gewoon echt in dubio nu.

ik zit natuurlijk ook te lezen op het a7n8x topic, en daar staat inderdaad door kingston zelf niet echt gegarandeerd wordt dat die hyperx modules goed werken op een a7n8x, of in ieder geval nforce2 borden.

maar wordt dat door corsair dan wel gedaan??, heeft hier iemand trouwens ervaring met die 3200 xms modules, en welke timings ze ondersteunen? zonder dat je voltages gaat zitten verhogen?
halen ze bijvoorbeeld 2-2-2 op 200mhz, ik weet wel dat je daar officieel die low latency modules voor moet hebben? maar halen deze dat ook? uit ervaring van de gebruikers hier.

over een paar maanden wil ik namelijk nog een 512 module gaan halen, en als ik nu al dingen hoor over hyperx, dan voelt dat nou niet bepaald lekker, en om dan nu maar meteen 2 van die modules te halen kost me net eventjes teveel.

ik heb in ieder geval gelukkig uitstel gehad tot na het weekend, zodat ik wat verder kon testen, voordat ik de geheugen modules terugbreng, even wat meer tijd om dingen uit te zoeken bedoelen ze 8)

als iemand me nou nog even hun timings kunnen zeggen die ze goed werkend voor elkaar hebben gekregen met dat xms3200 geheugen, (garantie heb je nooit, i know, maar een gemiddelde is vaak wel duidelijk te concluderen)

klopt het trouwens dat dat hyporx geheugen alleen moeilijk gaat doen boven de 200mhz? want als dat het geval is dan is er eigenlijk geen probleem, ik weet wel dat er op deze module (3500hyperx) 4,6 ns geheugen zit of max 5ns, en bij die 3200 6ns, dus per definitie zou dat hyperx dus sneller moeten zijn?

maar....... zal je daar in de praktijk wat van merken???? 5 of 6 ns? want als de timings hetzelfde zijn??? tja... het meeste vervelende vind ik nog dat ik best voor die xms 3500 zou willen gaan van corsair, maar je betaald er wel gemiddeld 30 to 40 euro meer voor, en dat vind ik nou net eventjes teveel van het goede.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Gewoon voor Corsair XMS3200 gaan, is absoluut perfect geheugen en werkt uitstekend op alle nforce2 mobo's.

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

HO, stop. Niet die Kingston HyperX stickjes kopen. Ik heb al een mailtje naar Kingston gestuurd, én naar SallandAutomatisering. Met de vraag of Kingston HyperX werkte met dit bord rev2.0. Van Kingston kreeg ik een vaag antwoord, en dit kreeg ik vanochtend terug van Salland:

Goedemorgen,

U kunt wel het normal kingston nemen icm A7n8x maar niet het hyperX, teminste als u in dual channel wil draaien.
Corsair werkt ook heel goed.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Alex Hondshorst

Salland Automatisering

Afdeling Helpdesk

Ik heb tevens het derde deel van het Asus A7N8X topic gestart, misschien handig als je daar eens kijkt. (Edit: Je hebt al gekeken...) Ben ook al behoorlijk wat mensen tegengekomen met problemen, ikzelf ga dit bord nog bestellen, icm Corsair PC3500...niet XMS.

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

Topicstarter
:| hmmm okay dat hyperx gaat a la direct terug... anders gaat dat nog lekker worden als ik over anderhalve maand 512 extra bijprik... thanks voor de info!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Your welcome

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Pagina: 1