hoe opent windows een url?

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 13:25
ik heb wat snelkoppelingen op mijn pc, nu heb ik wat zitten donderen en willen ze niet meer open, als ik een snelkoppeling (dus een url bestand) open krijg ik de letterlijke tekst inhoud te zien in explorer...

dus wat zijn de programma's hiervoor?
het programma iexplorer.exe kiezen helpt dus niet

ik heb ook al geprobeerd om in de bestandstypen lijst aan te passen naar dat run32dll.exe shdocvw,Openurl %l

maar ook dat werkt niet :(

Verwijderd

ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maar ik heb het net even op mijn bureaublad uitgeprobeerd:
rmb: new->shortcut
location of the item: www.google.com
name for this shortcut: google
en dat werkt gewoon. maak er eens zo-eentje en vergelijk de tabbladen (bij eigenschappen) eens met jouw snelkoppelingen

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Snelkoppelingen op een bureaublad oftewel shortcuts is heel iets anders dan een url.

Een snelkoppeling op een bureaublad is een verwijzing naar een bestand ergens op je systeem geparkeerd. Meestal zijn dit exe bestanden die dan een programma opstarten. Meestal kun je zelf snelkoppelingen maken door een exe met rechts te selecteren en dan slepen en laten vallen.. krijg je optie Create shortcut(s) here.

Om ze te reparen zul je het DOEL bestand dus moeten traceren en die in het path ingeven. Ieplorer.exe is alleen voor je internet en opent geen andere programma's.

Soms zet een programma specifieke parameters bij een path...

Verwijderd

ow wacht ff. ik dacht dat je een url wilde openen met een shortcut.

maar vanwege de post van mutsje denk ik dat je een programma wilt openen met een shortcut.

wat wil je precies?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De vraag is: hoe een snelkoppeling weer te volgen ipv. te openen in kladblok :)

Om welk OS gaat het? Zie WOS Policy en het is in dit geval misschien ook wel erg belangrijk voor het antwoord ;)

Is het alleen .url of ook .lnk? Als alleen .url kan je misschien zpieken bij .lnk in HK_Classes_root en de verkenner -> opties -> file types

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

jackel7007 schreef op 15 May 2003 @ 03:01:
ik heb wat snelkoppelingen op mijn pc, nu heb ik wat zitten donderen en willen ze niet meer open, als ik een snelkoppeling (dus een url bestand) open krijg ik de letterlijke tekst inhoud te zien in explorer...

het programma iexplore[b]r[/b].exe kiezen helpt dus niet

ik heb ook al geprobeerd om in de bestandstypen lijst aan te passen naar dat run32dll.exe shdocvw,Openurl %l

probeer het eens zonder die r?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

SilentStorm schreef op 15 May 2003 @ 09:15:
[...]

probeer het eens zonder die r?
lol, maar dat zal een typfout zijn, je kunt hem immers aanklikken

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

jackel7007 schreef op 15 May 2003 @ 03:01:

het programma iexplorer.exe kiezen helpt dus niet

Ik heb ook ff gekeken, maar ik kan niks vinden.
Heb je wel alle regkeys in je register hersteld?
Er is namelijk ook nog een stoot aan CLSID's. Ik weet niet of dat uitmaakt.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• mutsje
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

waarom download je tweakui niet gewoon en voert shortcuts repair uit.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

had de vraag niet goed doorgelezen, pardon. J_F_K heeft intussen het probleem wel goed herkent. Rest mij alleen nog de xp variant voor deze associate mee te geven, nl explorer > tools > folder options > file types.

Localhost is where the heart is

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

In XP zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.scorpiondesign.nl/got/url.gif

Alstublieft :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
SilentStorm schreef op 15 May 2003 @ 09:51:
had de vraag niet goed doorgelezen, pardon. J_F_K heeft intussen het probleem wel goed herkent. Rest mij alleen nog de xp variant voor deze associate mee te geven, nl explorer > tools > folder options > file types.
:+ O-)

het enige merkwaardige vind ik dat bij alle XP (2k ook trouwens) machines hier hetzelfde commando voor het openen staat als dat bij de TS was (rundll32 dus), en alle urls gewoon in IE komen...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

:+
het enige merkwaardige vind ik dat bij alle XP (2k ook trouwens) machines hier hetzelfde commando voor het openen staat als dat bij de TS was (rundll32 dus), en alle urls gewoon in IE komen...
Yup. Maar in HKCR staat een hele rits extra data (waaronder IsShortcut). Zonder gegevens over welk OS heeft het geloof ik geen zin om dat allemaal te gaan plaatsen (copy pasten in een ander OS lijkt me dan wat gevaarlijk). Dus ik wacht verder op de topicstarter :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1