[PHP & Javascript] Weergeven data uit MySQL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28
Bij het converteren van een ASP-script naar PHP loop ik tegen problemen aan. Ik bouw een script dat het mogelijk maakt om op andere websites de huidige stand weer te geven (direct uit de MySQL DB).

Hiervoor maak ik gebruik van Javascript... bij het ASP script ging dit als volgt:

htm-file:
<script language="JavaScript"> var strCode = '';</script>
<script src="http://www.gpchampionship.com/zandvoortmasters_liveresults.asp?track=zanddry&showsession=Q&shownumber=50&showcountry=1&showteam=1&showtime=1&showbreaks=1"></script>
<script language="JavaScript">document.write(strCode);</script>

in ASP-file:
Response.Buffer = TRUE
Response.ContentType = "application/x-javascript"
Response.Write "strCode = '"

.... code

Response.Write "'"
Response.End

Echter... hoewel het PHP-script op zichzelf goed werkt.. krijg ik het niet voor elkaar om het via Javascript weer te geven (zoals het bij het ASP-script wel lukte). Ik heb al geprobeerd om via

header("Content-type: application/x-javascript");

eenzelfde constructie in PHP te bouwen... maar nog zonder succes. Wat ik in de PHP-file doe is één lange string bouwen ($output)... en die op het laatste echo-en. Dat zou dan door het Javascriptje ingelezen worden (via de URL) en met document.write weergegeven worden.

Iemand ideeën?

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je niet een php-file includen met daarin zoiets
code:
1
2
3
4
5
print ("<script language='javaScript'>");
db queries
$stringetje .= info uit queries
print ("strCode = ".$stringetje);
print ("</script>");

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51
Je gaat dmv client-side code database gegevens weergeven? :?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54

Bosmonster

*zucht*

Je gebruikt nu een javascript include, terwijl dat hier absoluut geen nut heeft. De reden om deze extern te houden is ivm caching, maar die caching zet je waarschijnlijk toch uit omdat je anders elke keer dezelfde gegevens krijgt.

Oftewel: genereer het script gewoon in de pagina (zoals juaron zegt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je de clientside code gebruikt op een andere server dan waar het php-tje op staat en dat dat dus de reden is waarom je ervoor kiest de gegevens niet direct via PHP te printen...
Als dat niet zo is dan sluit ik mij aan bij bovenstaande reacties, hoewel ik dan niet meer snap waarom je het per sé met javascript zou willen doen.

Maar als antwoord op je vraag: ik weet het niet. Het lijkt mij stug dat een javascript include de door een php-tje gegenereerde tekst anders interpreteerd dan een door een asp-tje gegenereerde tekst, erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28
Takkie zit goed.. dat is precies wat ik wil (op een andere server weer dan waar het php op staat). Het is in principe gewoon een 'simpele' manier om dynamische data op andere servers weer te geven.

Het lijkt alsof het probleem in de content-type zit. Ik ga er verder mee aan de slag.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je misschien een url geven waar dat php-tje (of een dummy versie daarvan) draait? Kan ik misschien helpen kijken wat er mis is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of het onmogelijk is om een php-file op een andere server te includen (ik kreeg in elk geval een foutmelding failed opening), maar wat bij mij wel werkt is
PHP:
4
5
$fp = fopen ('http://www.andereSite.nl/dbActies.php', "R");
fpassthru ($fp);

is dat wat je bedoeld?
Pagina: 1