Toon posts:

[WC] Wat heb ik er nou aan

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb afgelopen maandag een waterkoeloings set gekocht (aquarius II) alleen zijn mn temps wel erg hoog als ik alleen maar 1 van de 7 fans aan heb staan heb ik een temp van rond de 60 graden op mn amd 2400+ wat dus wel erg hoog is.

Ik ben ervan overtuigt dat ie goed is aangesloten, geen twijfel mogelijk.
En heb hem ook al op andere manieren aangesloten alleen hielp het niet :( .

Ik had nu dus bedacht dat als ik er nou eens een andere radiator instop en fan (120 mm) dat het dan mischien is verholpen.
En ik heb ook geen zin meer om er nog eens massas met geld in te stoppen dus als jullie mischien een oplossing zouden hebben hoe ik de temp heel laag kan lrijgen door een kleine ingreep zou ik het zeer warderen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 01:46 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wow! 1 hele punt in je post. Leer eens zinnen maken en spreek duidelijke taal. Hier nemen de meesten niet eens de moeite voor.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

koop en rad op autokerkhof en zet deze in paralel met je huidige rad
of kan ook een danger denk waterjacket kopen

die set die je gekocht hebt is ook geen super
zeker ook geen oc set te noemen

en toch wel thermische pasta gebruikt he?

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb geen idee of het een goed koelblok is wat je hebt, maar het zou zo maar eens daar aan kunnen liggen. Verder is het heel belangrijk om de juiste koelpasta te gebruiken, niet te veel maar ook niet te weinig. Dit om te zorgen dat er de best mogelijke hitte overdracht kan plaats vinden.
Een radiator er bij zetten kan veel uitmaken zeker als deze actief gekoelt wordt.
Verder maar dan gaat het wat extra's kosten, kan je peltiers gebruiken, deze of op de proc te plaatsen of op de radiator.
En anders is er nog altijd de search.

Paradigm: Shift happens.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Kan inderdaad aan een slechte warmtegeleiding tussen blokje en CPU liggen. En heb je de radiator wel actief gekoeld, zit er dus een fan op?

En waterkoeling wil niet noodzakelijk zeggen 'heel lage temps'.. Ik veronderstel dat je dit setje hebt gekocht zonder eerst reviews etc te lezen?

[ Voor 35% gewijzigd door Steve op 15-05-2003 07:41 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Het kan ook zijn dat je blokkie niet goed aandrukt op je proc.. Ga zoiezo ff de search gebruiken want dit is al heel erg vaak voorbij gekomen. Verder kan je nog ff kijken bij de revieuws op de frontpage of het setje wat je gekocht hebt wel een goed setje is en niet alleen voor stilte is.. is dit wel zo dat zal je echt niet veel lagere temps krijgen.. Alleen maar een stiller systeem...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hoe heb je de radiator geplaatst? wat voor fan zit er op? wat voor radiator is het?

en idd het contact van het blokje, pics misschien?

Ik vrees dat je iets grandioos fout hebt gedaan, zo heel ervaren kom je ook niet over :P

[ Voor 26% gewijzigd door AtomicShockwave op 15-05-2003 08:26 ]

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

bij waterkoeling heb je nog steeds een airflow nodig hoor, dus aanzetten die fan's, wedden dat de temp daalt!

Verwijderd

cyberbetica schreef op 15 May 2003 @ 09:03:
bij waterkoeling heb je nog steeds een airflow nodig hoor, dus aanzetten die fan's, wedden dat de temp daalt!
Helaas ben ik daar ook achtergekomen met mn gpu. Er is nu bijna geen flow meer in mn case, en de core is niet het enige wat warmte produceert. Na 2 uurtjes gamen dan moet ie weer ff bijkomen voor ik weer verder kan spelen. Oftewel toch maar nog een enermax erbij proppen :(

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het pompje staat een paar cm onder m'n GPU, en er straalt nogal wat warmte vanaf. Niet echt goed dus :/
Verder heb ik een krachtigere Papst fan op de radiator geplaatst, en die gebruik ik meteen als intake. De temperatuur is 5 graden gedaalt ten opzichte van mijn vorige koeler, een Volcano 7. Mijn (zwaar overklokte) 1700+ is nu 55 graden. De airflow in m'n kast is erg goed (Xaser III met 6 casefans).

🖥️ | 🚗

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

wat wordt er in dit topic toch een boel onzin geplaatst, naast een aantal goede replies... daar wordt ik toch zo moe van he. ten eerste kun je uit de topic starter zijn post niet eens op maken of het naast dat alles "goed" aangesloten is, verder wel allemaal klopt. Denk aan belletjes in je systeem. Ik bedoel, ik heb het setje ook en het werkt super deluxe goed!

In het begin werdt mijn duron ook bijna 60 graden, sja... er was toch echt iets fout, er zaten onderandere belletjes in en er zat teweinig artic silver op...

Na dat ik dit goed voor elkaar had haalde ik pas goede temps... Nu mijn Xp 1800+ op 1875 MHz draaien en wordt idle zon 34 graden... Ik zie niet in wat er verkeerd is aan dit setje en hij is zeer zeker wel goed voor overclocken...

Het ligt aan de persoon die het installeert, of het goed gaat presteren ja of de nee...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Het valt me ook op dat veel mensen (die nieuw zijn in het vak) verwachten dat je met 'waterkoeling' in het algemeen erg lage temps haalt. Dat is even variërend als bij de luchtkoelers, er zijn ook veel setjes die slechter presteren dan een goede luchtkoeler (bv. Poseidon), het draait dan om de stilte.

Eigenlijk is waterkoeling niet het juiste woord. De hittebron wordt 'gekoeld' (eigenlijk wordt de warmte gewoon verplaatst) door een radiator. Daarom kunnen er met waterkoeling goede resultaten gehaald worden, als je de radiator elders plaatst is er veel meer ruimte op koeloppervlak te creëren. De rol van warmte is het verplaatsen van de warmte.. Maar dat kan tegenwoordig net zo goed met heatpipes.

Verwijderd

Van zo'n setje m oet je niet verwachten dat het super koelt. Die setjes zijn gemaakt om de fanatiekeling geld uit zn zak te trekken. De prestaties zijn dan ook niet geweldig. Als je daarbij het blokje ook niet goed monteerd heb je al heel snel hoge temps.

Kijk ook eens in de FAQ bij waterkoeling. Daar staat een heel stukje over hoe het werkt. Als je dat even leest dan kun je zelf nagaan wat er mis is.

Deze gaat dicht omdat het te basic is voor DOC. Temps lager krijgen is echt niet moeilijk. Gewoon logisch nadenken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.