Toon posts:

ben ik de l*l ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was mn bios aan het flashen toen kreeg mn vader het geniale idee een lamp te verwisselen en de stroom eraf te halen. Ban ik nu doomed :(

als ik opstart krijg ik geen beeld :(

het gaat om een abit VA6

Verwijderd

denk t wel ja.

k zou f terug naar de winkel vragen of er een nieuw BIOS rommetje opgezet kan worden.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
whoehaha van je mobo ?

you're doomned :P

videokaart kan je nog fixen, maar dit ?
denk ut niet

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Tja, ROM verwisselen indien mogelijk, anders misschien "hot flashen" ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

vraag je vader geld voor een nieuwe PC :)
zeg dat hij de oude heeft gemold! :)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Het beste is een nieuw bios chipje kopen, als je die kunt krijgen. een andere mogelijkheid is een bios chip lenen van iemand met hetzelfde moederbord. je maakt eerst een bootflop aan met het bios en het flashprogramma, je start de computer op m.b.v. die bootflop, vervolgens verwijder je bioschip, plaats je je oude bioschip en flash je hem. Mij is dat gelukt met een bioschip van en abit bf6 bord.
succes

Do as I say, don't do as I do.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Effe Abit Nederland in Venlo bellen. Dan heb je de dag nadat je gebeld hebt een nieuw bios IC-tje thuis liggen...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Lees je manual eens door.
Er zijn veel moederborden met een emergency-recovery. De BIOS bestaat daar uit een micro-BIOS en de gewone, als de gewone beschadigt is kan het mobo nog precies 1 ding, m.b.v. de micro-BIOS een nieuwe BIOS van een floppy laden.
Heeft mij ook al eens gered.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Wat meer info:

AMOR Computer B.V. (ABIT's European Office)
Tel.no. : 077-3204428

Succes !

Verwijderd

Jij moet je papa beter opvoeden. Voor straf naar zn kamer sturen!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie info, m'n vader gaat het dus mooi allemaal maar ff regelen, ook al weet hij nog steeds niet "hoe je nou ook alweer iets van een diskette afhaalt" hehe

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Leuk he die ouders die niks van pc's afweten. Ooh zat je achter je computer, goh hebben die stroom nodig?

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 21:00

4POX

Everybody is wired

Alles eruit behalve een isavideokaart en een diskdrive. De betere bios pakt dat..

AKA Rinkel weblog

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Haal ALLES eruit (behalve CPU, geheugen, diskdrive)

en zet er een ISA videokaart in (kijk in 286 ofzo :) )

start op van bootdisk en flash opnieuw

KLAAAR, gratiz

met papier mache kun je alles maken!!

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Als je niet aan een ISA-kaartje kunt komen kan je altijd nog een ge-automatiseerde flash-flop gebruiken, schrijf gewoon de commando's in de autoexec.bat

Een cliche is ooit origineel begonnen

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

...even voor de duidelijkheid: als je je bios flusht (en ik spreek uit ervaring) is de kans erg groot dat je ook helemaal niet meer kan booten, en herkent hij ook niet eens meer je diskdrive..dus dan heb je er weinig aan he... :7

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Pagina: 1