Toon posts:

Scannen op HP PSC 2210 all-in-one

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag dit apparaatje ontvangen, alles goed en wel geinstalleerd en het werkt nog ook. Alleen het scannen m.b.v. de bijgeleverde software is onwijs irritant.

Je kan je toekomstige scan zelf geen naam geven. Dit bestand gaat automatisch de naam scan.jpg of scan0001.jpg, etc. krijgen, heel erg naar dus. Wat er na het scannen gebeurt is nog erger. Er wordt automatisch een supertrage tool van HP opgestart waarin de scan (en de eerdere scans) als thumbnails te zien zijn. Dit is gewoon een "veredelde" explorer maar werkt zoooooooo traag en ook hierbij kan je niet eens renamen.

Ik heb ge-RTFM'ed of ik dit kan omzeilen, maar ik vrees dat dat niet mogelijk is, of je moet gaan scannen via Paint ofzo?

Ik wil gewoon voor het scannen mijn bestand zelf een naam geven, en daarna klaar zijn. Dan ga ik daarna zelf wel naar my documents/my pictures...

Heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

Kan de wizzard Scanner in XP (even vanuit gaand dat je XP hebt) niet omgaan met deze HP, of scansoftware van derden aanschaffen zoals Omnipro o.id.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, de PSC2210 staat bij mijn ouders.

Ik heb hier bij mij een AGFA snapscan en heb de Windows XP Scanner Wizard gezocht, maar met Windows XP zelf kan ik geloof ik (nog) niet scannen. Als ik ga naar control panel > scanners en cameras, zie ik mijn scanner wel staan, maar rechtermuis erop en ik kan alleen maar de properties zien, met Windows XP zelf heb ik nog niet kunnen scannen. In Paint, File from camera or scanner is ook ghosted... Ik vraag me nu af of ik de hele XP Scan Wizard wel ben tegengekomen..