[Euphony] Betrouwbaar, of addertje onder het gras ?

Pagina: 1
Acties:

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:30

DinX

Motormuis

Topicstarter
Ik ben recent benard door iemand om klant te worden bij Euphony. Euphony biedt zowel vaste als mobiele telefonie aan. Ze doen dit (hier in België) over het netwerk van Mobistar en Worldcom (die dan weer het netwerk van Belgacom gebruiken).

Bij Euphony bel je, zoals veel alternatieve bedrijven, goedkoper dan met Belgacom.
Wat er speciaal aan is, en waar ik een beetje wantrouwig om ben, zijn de extra verdiensten. Als klant van Euphony kan je zelf klanten aanbrengen, waar je zelf iets van meepikt. Breng je een nieuwe klant bij Euphony, krijg je x euro. Op het bedrag dat die klant belt krijg je ook een soort commissie. Die klant kan dan ook weer klanten aanbrengen, waar jij ook een kleinere commissie van krijgt,....
Een soort kettingverkoop dus..

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Euphony ? En zou dit betrouwbaar zijn ?
Ze hebben intussen al meer dan 100.000 klanten in België.
Voor de rest lijkt het bedrijf me wel betrouwbaar. Ze blijven groeien, zijn sponsor van sportclubs (waaronder krc genk, wat toch al een respectabele club is in België), ze steunen goede doelen,...

Hun Belgische en Nederlandse site:

www.euphony.be
www.euphony.nl

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klinkt als het bekende pyramide spel, ik vertrouw het niet helemaal. En ook die website, tegenwoordig kan elke Noep met een simpel programma een website bouwen, en een gratis domein claimen :S

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik heb geen ervaring, maar betrouwbaar is het wel hoor.

- Het is een officiele B.V
- Registeren hun domeintje keurig bij KPN
- Groeien dus hard
- Maatschappelijk actief in sponsoring e.d

Geen duistere praktijken, gewoon slimme handel in belminuten. :)

Verwijderd

Ben een keer naar een meeting daarvan geweest en het klonk echt heel erg als een pyramide spel. Een vriend van me die ook mee was heeft daar de relaties tussen de klanten en hun klanten uit zitten tekenen en daar kwam een prachtige pyramide uit :P Hun antwoord was dat dat zeeeker niet zo was, maar een beter schema dan die pyramide konden ze niet geven ;)

Om zelf weer klanten aan te kunnen brengen moet je geloof ik ook nog een startbedrag inleggen, maar het kon ook zijn dat dat pas hoeft als je vanaf de 3e klant, weet ik niet helemaal zeker meer.

Het kwam op mij in ieder geval over als een heel vreemd clubje en heb na afloop met die vriend er erg hard om gelachen. (ie prijzen bleken overigens voor binnenlandse gesprekken net wat hoger te liggen dan die van KPN)

Verwijderd

Pyramide constructies waren toch bij wet verboden (in NL) ?

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 08:06:
Pyramide constructies waren toch bij wet verboden (in NL) ?
Dan noem je het multi level marketing en dan mag het weer wel.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Zo te zien wordt er geen eenmalige grote inleg van je verwacht en loop je dus nauwelijks risico als je tevreden bent met de normale abonnementskosten. Ik zie geen situatie waarin het mis gaat voor een klant of het bedrijf (wat betreft het financiele deel dan :)).
jep schreef op 15 May 2003 @ 01:05:
Ik heb geen ervaring, maar betrouwbaar is het wel hoor.

- Het is een officiele B.V
- Registeren hun domeintje keurig bij KPN
- Groeien dus hard
- Maatschappelijk actief in sponsoring e.d

Geen duistere praktijken, gewoon slimme handel in belminuten. :)
Volgens mij neigt het hier na. Vergelijk het met de ECI, waar je ook altijd een presentje voor jezelf mocht uitkiezen als je een ander lid maakte. Het is het stimuleren van mond-op-mond reclame.

|_____vakje______|

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
ik ken het van iemand die zo gek is geweest om eraan mee te doen. Eerst moet je een hoop geld storten en daarna mag je meedoen. En je krijgt allemaal van die training en indoctrinatiecursussen.
Absoluut niet in meegaan!!

Verwijderd

Dit werkt absoluut!!! Wat is er nou voor een bedrijf makkelijker als dat je eigen klanten nog meer klanten aan gaan brengen. Deze ondernemer zit thuis in zijn stoel rijk te worden en zijn klanten doen het werk. Ideaal!!

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Ik wil niet veel zeggen, ik heb ook Euphony (NL) en het enigste voordeel wat ik ermee heb is als ik naar mensen met OOK Euphony bel: dan zijn de 1e 3 minuten gratis. Van een of ander vaag spel is geen sprake, check dan dit... :S

Het is NIET de bedoeling dat je met je eigen topic gaat lopen spammen in andere draadjes....!

[ Voor 25% gewijzigd door Xandrios op 15-05-2003 16:51 ]

Pagina: 1