Oude B&W speakers in verhouding

Pagina: 1
Acties:

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 13:45

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Ik heb een vraagje over de (oude) Matrix 3 speakers van B&W. Hoe verhouden deze zich ten opzichte van hedendaagse technologie (Nautilus etc.). Misschien ook in verhouding met gelijkwaardige speakers van andere merken.

Is het zo dat deze mate van kwaliteit nu ook geleverd wordt door (nu) veel goedkopere speakers?

Alvast bedankt voor de replys!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vond zelf de oude matrix serie (801 heb ik dan gehoord) erg goed ..beter dan de nautilus(klonken mij wat lekkerder dan ... iig :Y) )

[ Voor 20% gewijzigd door gitaarwerk op 15-05-2003 00:14 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Matrix serie heb ik nooit gehoord, maar is een succesvolle serie geweest. Nautilus is de opvolgende serie, en die bevalt me erg goed (lees, sparende ;) ). Hoe het zich verhooudt kan ik je niet vertellen, maar ik hoor veel positieve geluiden over de Matrix.

Music Addicted

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Hoe bedoel je dat precies gitaarwerk? Kun je zeg maar de pro's en contra's noemen of iig proberen te noemen? Ik heb namelijk nog nooit een Nautilus paar gehoord!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Probleem van dit soort vergelijkingen is dat ze nooit kloppen. De ene speaker hoor je onder totaal andere omstandigheden dan de andere. Elektronica, akoestiek, dat speelt ook mee als je speakers hoort. Je kunt alleen maar een beetje gokken hoe het naast elkaar zou kunnen klinken. En dan nog kun je versteld staan over hoe ver je er naast zat als je het dan toch een keer hoort.

Music Addicted

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Ja dat begrijp ik Boekster. Maar wat is de algemene indruk in audio-land?

Dat in zeg 10-15 jaar tijd echt veel progressie is geboekt in geluidskwaliteit en dat die kwaliteit van toen gewoon nu door zeg B merken nagebootst kan worden (voor minder geld)?

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dat zou ik je niet kunnen zeggen. Ik weet niet hoe de klank is van de Matrix. anders zou je op www.audioreview.com moeten kijken, daar staan vast wel wat reviews. Neem alles met een korrel zout. De meesten zien ze op audio-shows of hebben ze net een dag thuis. Dus probeer een beetje te kijken of het betrouwbaar is of niet.

Music Addicted

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Ok thanks! Ik ga even spitten :)

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Je kan ook nog even zoeken op www.hifi.nl (forum), op www.hear.nl en www.audioforum.be . Op deze fora kun je misschien ook nog wel wat vinden aan vergelijkingen.

Music Addicted

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

RLB schreef op 15 May 2003 @ 00:26:
Ja dat begrijp ik Boekster. Maar wat is de algemene indruk in audio-land?

Dat in zeg 10-15 jaar tijd echt veel progressie is geboekt in geluidskwaliteit en dat die kwaliteit van toen gewoon nu door zeg B merken nagebootst kan worden (voor minder geld)?
Nee, dat laatste kun je absoluut vergeten, wij hebben hier thuis ook de Matrix 3 staan, en die 'kwaliteit' wordt echt niet togepast in goedkopere modellen.

Als je de matrix 3 beluisterd, mankeert er nix aan en klinken ze echt super overweldigend(vind ik), zet je ze naast de nautilus serie, dan hoor je wel wat verschil, maar dit is gewoon een verbetering op de matrix3.

Wij hebben ook nog de matrix normaal gehad, uit 1978 dacht ik, die klonken nog echt supers, die drukken echt nog 90% van de hedendaagse speakers 123 de grond in.....

Nee, geen enken negatief woord over de matrix series :D

systeem specs

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Ik kan nog niet zo heel veel vinden. Heb 1 review gevonden van de 800 serie, maar ik weet niet of dat een 'gangbare' matrix 3 serie is :?

Er stond bij die test dat ie 15000 dollar kostte. Lijkt me niet echt de gemiddelde matrix 3 serie of zit ik er nu naast?

Nou ja, ik lees het morgen wel! Mensen, bedankt voor zover en ik ga lekker dromen! :)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ben je al wat wijzer? ben er wel benieuwd naar!

systeem specs

Pagina: 1