Toon posts:

A7V266 troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voordat ik een FAQ you naar mn hoofd krijg.... lees het topic plz door..

Het gaat om het volgende:

"Tot mijn spijt moet ik concluderen dat mijn trouwe a7v266 het niet meer doet.

Ik heb, de cmos jumper verzet
Nieuw geheugen geprobeerd
Andere agp kaart geïnstalleerd
Pci vga kaart geïnstalleerd
Buiten de kast getest
Andere processor geinstalleerd.
CD rom en HD ontkoppeld
Andere voeding heb ik ook getest

De fans spinnen wel maar ik krijg geen POST"

Is het mobo dood? en kan ik em RMA versturen terwijl de winkelgarantie is verlopen? Ik zit met men handen in het haar... ik moest alleen een cpu koeler vervangen en dat is vlekkeloos verlopen....

plz help

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, lijkt me erg sterk dat je je mobo sloopt met alleen het vervangen van een koeler. Zou een duur grapje zijn dan. Maarja, je hebt zowat alles geprobeerd wat het zou kunnen zijn.
Ik zie zo 123 ook niet een oplossing. Mobo meenemen naar iemand met een werkend systeem en je bord daar proberen ?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Geeft ie ook geen piepjes?

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Waarschijnlijk issie dood ja, meestal zit er op de moederborden van asus langer garantie, je kan ook naar de winkel terug gaan waar je hem hebt gekocht en dan proberen, misschien tegen enige betaling, je moederbord laten terug sturen naar de leverancier of asus zelf.

Niet geschoten is altijd mis ;)

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Ik had vandaag exact hetzelfde probleem, board deed niks meer, bij mij had het alweer paar maand in me kast gelegen nadat me waterkoeling had gemorst ook paar maand terug. Vandaag getest met nieuwe CPU. Dood als een pier.

-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb, de cmos jumper verzet
Nieuw geheugen geprobeerd
Andere agp kaart geïnstalleerd
Pci vga kaart geïnstalleerd
Buiten de kast getest
Andere processor geinstalleerd.
CD rom en HD ontkoppeld
Andere voeding heb ik ook getest
Dan is het inderdaad logisch dat het de moederbord is :z

Maargoed, je hebt in principe 3 jaar fabrieksgarantie en dit bord is zo oud nog niet (of je moet een van de allereerste exemplaren hebben). Neem dus even per email/telefoon contact op met Asus Nederland :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een mail verstuurd, maar ik zal zodadelijk als de baas weg is ff bellen naar asus :P

vind het ig zwaar kl*#te ... heb al zo vaak een cooler vervangen en nu is tie dood... misschien dat die jongen waarvoor ik het doe mij in de maling probeert te nemen.. :( en dan was ie al dood bij aflevering.. maar goed ik ga contact opnemen met asus

Verwijderd

Topicstarter
oh ja en die piepjes... als ik em boot zonder geheugen dan piept ie idd met geheugen doet ie niets :(

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 10:50:
oh ja en die piepjes... als ik em boot zonder geheugen dan piept ie idd met geheugen doet ie niets :(
Nee dat is wel behoorlijk normaal. :P

Verwijderd

Topicstarter
mwah ik dacht.. mobo dood dus ook geen piepjes... maar ik heb met asus gebeld en mag em rma sturen waarschijnlijk.. alleen wat moet ik met zo een oud bord :D

Verwijderd

doe cmos clear
trek de kabel van je voeding uit
en van je stop contact

en zet ze nu terug

hopelijk gaat je bios weer aan en kom je bij post
dit werkt namelijk bij msi moederborden !

Verwijderd

--- hier stond onzin (moet echt nodig naar de opticien) ---

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 02:15 ]

• Industrial_Life
  • Laatst online: 01-05 18:55
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 23:37:
doe cmos clear
trek de kabel van je voeding uit
en van je stop contact

en zet ze nu terug

hopelijk gaat je bios weer aan en kom je bij post
dit werkt namelijk bij msi moederborden !
Asus heeft iets andere procedure officieel maar dit werkte idd wel bij mij a7v266 bord, maar bij me nieuwe A7n8x niet, ook me a7m266d (dual) werkt het ook niet

EDIT: power kabel eraf, batterij eraf, ff jumper tijdelijk omzetten, batterij erin, stekker erin en dellen (leuk werkwoord:P) bij booten

[ Voor 14% gewijzigd door Industrial_Life op 16-05-2003 02:49 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het zelfs buiten de computer geprobeerd... dus stekker eraf.. bord buiten kast... ander geheugen vid kaart erin voeding ernaast en dan powerbutton connecten

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 10:49:
ik heb een mail verstuurd, maar ik zal zodadelijk als de baas weg is ff bellen naar asus :P

vind het ig zwaar kl*#te ... heb al zo vaak een cooler vervangen en nu is tie dood... misschien dat die jongen waarvoor ik het doe mij in de maling probeert te nemen.. :( en dan was ie al dood bij aflevering.. maar goed ik ga contact opnemen met asus
ik prijs je geluk als je naar asus nederland belt, want het is daar hopeloos. Gister ook gebeld naar hun voor een eventuele oplossing voor mijn videokaart fan. Op geven moment kwam het onderwerp hebben jullie die nog aan de orde. Dat mens zei van nee die hebben we niet meer, ik vind dit wel een beetje raar voor een kaart dat net een half jaar uit de productie is genomen (asus v8200 deluxe).

Als tel. nummer moet je het notebook hotline nummer nemen (lokaal tarief). Ze hebben zich genesteld in Emmen.

Technical Support
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only)
E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only)
E-mail: vga@asustek.nl (VGA only)
WWW: http://www.asus.com.tw/index.htm
FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/pub/ASUS

probeer ze niet te mailen want ze lezen ze toch niet.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• DjGeRo
  • Laatst online: 20:18
Meneer aard schreef op 17 May 2003 @ 08:04:
[...]

ik prijs je geluk als je naar asus nederland belt, want het is daar hopeloos. Gister ook gebeld naar hun voor een eventuele oplossing voor mijn videokaart fan. Op geven moment kwam het onderwerp hebben jullie die nog aan de orde. Dat mens zei van nee die hebben we niet meer, ik vind dit wel een beetje raar voor een kaart dat net een half jaar uit de productie is genomen (asus v8200 deluxe).

Als tel. nummer moet je het notebook hotline nummer nemen (lokaal tarief). Ze hebben zich genesteld in Emmen.

Technical Support
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only)
E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only)
E-mail: vga@asustek.nl (VGA only)
WWW: http://www.asus.com.tw/index.htm
FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/pub/ASUS

probeer ze niet te mailen want ze lezen ze toch niet.
Ze lezen ze wel degelijk, alleen duurt het vaak behoorlijk wat langer dan mailen. :)
Ik heb hier ook 3 dooie MSI Borden liggen, dat was pas hopeloos. :+

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04

Meneer aard

Porsche rulez!

DjGeRo schreef op 17 May 2003 @ 08:16:
[...]

Ze lezen ze wel degelijk, alleen duurt het vaak behoorlijk wat langer dan mailen. :)
Ik heb hier ook 3 dooie MSI Borden liggen, dat was pas hopeloos. :+
nou ik heb tot heden geen mail die ik 3 maanden geleden verstuurt heb. En heb msi ook een keer gemaild en daar kreeg ik binnen een uur reactie.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1